Απρόβλεπτη ήταν η εξέλιξη του τελευταίου γύρου της φετινής αγωνιστικής περιόδου, στη Βρετανία, εκεί που θα κρίνονταν οι τίτλοι των Πρωταθλημάτων Οδηγών και Κατασκευαστών
Ο Ρίτσαρντ Μπερνς κατέκτησε το Πρωτάθλημα Οδηγών με Σουμπαρού |
Ο Κόλιν Μακρέι οδηγώντας με το γκάζι στο πάτωμα κινήθηκε «εκτός ορίων», καταφέρνοντας να είναι πρώτος μέχρι και την τρίτη ειδική διαδρομή. Τότε σε μία δεξιά στροφή που την ακολουθούσε αριστερή, παράκουσε στις οδηγίες του συνοδηγού, και αντί να μπει στο εσωτερικό άνοιξε τη γραμμή του με αποτέλεσμα να ανατραπεί. Ο αγώνας τελείωσε για τον Σκοτσέζο και ταυτόχρονα πολλαπλασιάστηκαν οι πιθανότητες για τους Μάρκους Γκρόνχολμ και Ρίτσαρντ Μπερνς.
Η Peugeot απέκτησε την ευκαιρία για το δεύτερο συνεχόμενο τίτλο της, σε συνδυασμό με μία θριαμβευτική νίκη επί βρετανικού εδάφους. Ο Ρίτσαρντ Μπερνς χρειαζόταν μόνο μια τέταρτη θέση για να κατακτήσει τον τίτλο των Οδηγών, κάτι που θα ικανοποιούσε και τη Subaru αλλά και την Peugeot, δεδομένου ότι από την επόμενη χρονιά θα αποτελεί μέλος της γαλλικής ομάδας.
Ο «ταυρομάχος» τα κατάφερε ανεβαίνοντας στην τέταρτη θέση, βοηθούμενος και από τον Βρετανό Μαρκ Χίγκινς (Mark Higgins), που αποτέλεσε την έκπληξη του αγώνα φτάνοντας μέχρι την πέμπτη θέση. Ο Κάρλος Σάινθ ελπίζοντας ακόμη και στον τίτλο του Πρωταθλητή οδήγησε κάτι παραπάνω από οριακά και στην 11η ειδική διαδρομή σημείωσε έξοδο τραυματίζοντας και 13 θεατές, ευτυχώς όχι σοβαρά. Η ειδική διαδρομή διακόπηκε για να μεταφερθούν οι τραυματίες στο νοσοκομείο, αλλά οι οργανωτές δεν την ακύρωσαν, ώστε να συμπληρωθεί ο απαραίτητος αριθμός αγωνιστικών χιλιομέτρων για να προσμετρήσει κανονικά ο αγώνας, αφού βάσει του κανονισμού, για να προσμετρήσει ένας αγώνας, δεν πρέπει να ακυρωθούν περισσότερα από 10% των χιλιομέτρων των ειδικών διαδρομών.
Η Πεζό πήρε το Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών με το 206WRC και οδηγό τον Μάρκους Γκρόνχολμ |
Οι οδηγοί της Hyundai και της Skoda έδωσαν μάχη για τις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης εξάδας, με «νικητή» τον Αλιστερ Μακρέι (Alister McRae), ο οποίος έλυσε μάλιστα και το πρόβλημα που παρουσίασαν οι υαλοκαθαριστήρες, δένοντάς τους με το καλώδιο της εφεδρικής ενδοεπικοινωνίας, το οποίο πέρασε από τα πλευρικά παράθυρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, και τους κινούσε ο ίδιος, καθαρίζοντας τη λάσπη.
Ανάμεσα στους πολλούς άτυχους που εγκατέλειψαν, συμπεριλαμβάνεται και ο συμπατριώτης μας Γιάννης Παπαδημητρίου, ο οποίος ουσιαστικά δεν έλαβε μέρος στον αγώνα, εγκαταλείποντας πριν την πρώτη ειδική λόγω μηχανικής βλάβης του Subaru Impreza 555.
Από την επόμενη αγωνιστική περίοδο η κατηγορία Super 1600 αναβαθμίζεται σε Πρωτάθλημα, αντίθετα με το θεσμό της ομάδας Ν, που «υποβιβάζεται» σε Κύπελλο. Αλλες σημαντικές αλλαγές, τα τρία πληρώματα με τα οποία θα συμμετάσχει η κάθε ομάδα, εκ των οποίων θα βαθμολογούνται τα δύο που θα τερματίζουν στις καλύτερες θέσεις της κατάταξης. Επίσης, οι συμμετοχές περιορίζονται σε 90, οι ασφάλτινοι αγώνες αυξάνονται, οι αγωνιστικές ώρες μειώνονται χάρη της τηλεοπτικής κάλυψης που αυξάνεται. Μεγαλύτερο πρόβλημα αυτό της ασφάλειας των θεατών και των αγωνιζομένων, πρόβλημα που δεν έχει βρει λύση φρενάροντας την εξέλιξη του σπορ..