Σάββατο 19 Οχτώβρη 2019 - Κυριακή 20 Οχτώβρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΠΑΙΔΕΙΑ
Πολλαπλασιάζονται τα λεγόμενα Κέντρα Μελέτης

INTIME NEWS

«Δίπλα στον κάθε μαθητή», «εύκολο, πλήρες, απολαυστικό διάβασμα», «για διαβασμένα παιδιά κι ευχαριστημένους γονείς», «Γιατί τα παιδιά μας αξίζουν πάντα το καλύτερο..!»

Κάπως έτσι διαφημίζονται τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο τα λεγόμενα Κέντρα Μελέτης. Πρόκειται για φροντιστήρια που απευθύνονται σε παιδιά Δημοτικού, άλλοτε στις δύο μεγαλύτερες τάξεις του άλλοτε σε όλες και είτε ξεφυτρώνουν δειλά δειλά στις γειτονιές είτε λειτουργούν ως παραρτήματα ή τμήματα αλυσίδων μεγάλων φροντιστηρίων. Απευθυνόμενα στους γονείς - πελάτες, τα Κέντρα διαφημίζουν συνήθως ένα ειδικά διαμορφωμένο περιβάλλον κατάλληλο για τις ηλικίες των παιδιών του Δημοτικού, έμπειρους εκπαιδευτικούς και πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κάθε παιδιού και του σχολείου. Λειτουργούν ακόμα και σε καθημερινή βάση, προσφέρουν προετοιμασία των μαθητών για τα μαθήματα της επόμενης μέρας, ενώ κάποια από αυτά προσφέρουν και δημιουργική απασχόληση και φύλαξη των παιδιών μέχρι κάποια ώρα το απόγευμα.

Καθώς όμως τα φροντιστήρια απαγορεύονται διά νόμου για το Δημοτικό, τα Κέντρα Μελέτης δεν διέπονται από κανένα θεσμικό πλαίσιο και ουσιαστικά λειτουργούν παράνομα, χωρίς κανέναν έλεγχο. Οι δε εκπαιδευτικοί που απασχολούνται σε αυτά, είναι κατά κύριο λόγο ωρομίσθιοι, με εξαιρετικά χαμηλές αμοιβές και δεν δηλώνονται καν ως εκπαιδευτικοί.

Με μια κουβέντα, μπορεί κανείς να πει ότι αυτή η εξέλιξη, που έχει επεκταθεί, έχει φουντώσει το τελευταίο διάστημα. Η επέκταση έτσι της παραπαιδείας σε κάθε βαθμίδα - γιατί μην ξεχνάμε ότι συχνά εμφανίζονται πλέον φροντιστήρια ακόμα και για πανεπιστημιακές σχολές ή κέντρα που αναλαμβάνουν να εκπονούν εργασίες για φοιτητές, ακόμα και για εργασίες για μεταπτυχιακά και διδακτορικά - αντανακλά την αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος να εξασφαλίσει δημόσια, δωρεάν, καθολική Εκπαίδευση για όλους χωρίς ταξικούς φραγμούς, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Αδυναμία που προφανώς δεν είναι θέμα διαχειριστικής ικανότητας της μιας ή της άλλης κυβέρνησης ή υπουργού αλλά αποτέλεσμα ενός εκπαιδευτικού συστήματος προσαρμοσμένου στις ανάγκες του καπιταλισμού, με την Εκπαίδευση να είναι εμπόρευμα και όχι δικαίωμα.

Οι ιδιοκτήτες τέτοιων Κέντρων έρχονται να προσφέρουν αυτές τις υπηρεσίες πατώντας πάνω σε υπαρκτές ανάγκες των οικογενειών, που προκαλούνται από προβλήματα και ελλείψεις του σημερινού σχολείου. Ολοι οι γονείς έχουν εμπειρία από τα κακογραμμένα σχολικά βιβλία, από ασκήσεις π.χ. Μαθηματικών που δεν μπορούν να λυθούν, από ερωτήσεις και ασκήσεις που δεν απευθύνονται στην ηλικία των παιδιών, από ορισμούς και εκφωνήσεις ασκήσεων που δεν γίνονται κατανοητοί κ.λπ. Ακόμα μεγαλύτερες δυσκολίες προκύπτουν κάποιες φορές, όταν τα παιδιά καλούνται να μείνουν το απόγευμα και να διαβάσουν με τον παππού και τη γιαγιά ή όταν για κάποιες ασκήσεις απαιτείται πρόσβαση σε ηλεκτρονικά μέσα που μπορεί να μην υπάρχουν στο σπίτι (π.χ. εκτυπωτές). Και καθώς τα ωράρια - λάστιχο είναι καθεστώς για τους νέους εργαζόμενους, τα Κέντρα Μελέτης έρχονται να απαντήσουν και στην ανάγκη της φύλαξης και της δημιουργικής απασχόλησης, σε οικογένειες που δεν έχουν τα απογεύματα πού να αφήσουν τα παιδιά τους.

Ολα αυτά γίνονται την ίδια ώρα που το ολοήμερο πρόγραμμα στα σχολεία είναι περιορισμένο, συχνά χωρίς σταθερό, υπεύθυνο εκπαιδευτικό (που τον κατάργησε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ) για να μπορεί εξατομικευμένα να παρακολουθεί τη μελέτη και να βοηθάει τον κάθε μαθητή, χωρίς τους κατάλληλους χώρους και χωρίς ένα ολοκληρωμένο διευρυμένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων που θα μπορούσε να δώσει περιεχόμενο και στον ελεύθερο χρόνο των μαθητών.

Στον αντίποδα όλων των παραπάνω, η πρόταση του ΚΚΕ για ένα ενιαίο 12χρονο σχολείο, που μπορεί να καλύψει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες και παίρνει το παιδί από την ηλικία των 6 χρόνων και του δίνει τη δυνατότητα να καλλιεργήσει ολόπλευρη προσωπικότητα που γνωρίζει τις βασικές αρχές σε κάθε επιστημονικό αντικείμενο και που ταυτόχρονα αποκτά την ικανότητα να σκέφτεται, να χειρίζεται τη γλώσσα του, να έχει επαφή με την αισθητική και τη φυσική αγωγή. Ενα τέτοιο σχολείο, με διευρυμένη λειτουργία και στο ωράριό του, είναι η μόνη ρεαλιστική απάντηση στα αδιέξοδα που εκφράζονται και με αυτήν τη μορφή των φροντιστηρίων - Κέντρων Μελέτης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ