Πέμπτη 8 Οχτώβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΒΡΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εκρηκτικά τα προβλήματα σε όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης στο νομό

Παρέμβαση για τα συσσωρευμένα προβλήματα στο χώρο της Παιδείας και της Υγείας πραγματοποίησε το πρωί της Τετάρτης η ΤΕ Εβρου του ΚΚΕ, όπου στελέχη της παρουσίασαν την εκρηκτική εικόνα που συναντάται στα σχολεία, στα νοσοκομεία και τις δομές Υγείας της περιοχής του Εβρου.

Συγκεκριμένα, για τον χώρο της Παιδείας μίλησε η Νίκη Δραμανίδου, η οποία τόνισε πως η πραγματικότητα σε όλες τις δομές Εκπαίδευσης και Υγείας καταρρίπτει την προπαγάνδα κυβέρνησης - τοπικών αρχών ότι όλα δουλεύουν ρολόι και, μάλιστα, η κυβερνητική πολιτική «θέτει σε κίνδυνο την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, με ορατά αποτελέσματα στα τμήματα και τα σχολεία που κλείνουν λόγω κρουσμάτων Covid».

Παρά το καθολικό αίτημα γονιών, μαθητών, εκπαιδευτικών και εργατικών σωματείων για 15 μαθητές ανά τάξη, η πλειοψηφία των τμημάτων των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο νομό έχουν περισσότερους από 23 μαθητές. Για παράδειγμα, στο κεντρικό σχολικό συγκρότημα της Αλεξανδρούπολης (1ο, 3ο, 4ο, 6ο Γυμνάσιο και 1ο ΓΕΛ), που φέτος μοιράστηκε και τα πρώτα τμήματα του νεοϊδρυθέντος 6ου Γυμνασίου, υπάρχουν τμήματα με 28, 29 και 30 μαθητές.

Στο Λύκειο Σουφλίου δύο τμήματα της Α' Λυκείου λειτουργούν με 28 μαθητές, το ίδιο και η κατεύθυνση της Β' Λυκείου, ενώ το αίτημα των συλλόγων εκπαιδευτικών και γονιών για σπάσιμο των τμημάτων απορρίφθηκε από το υπουργείο, παρότι το σχολείο διαθέτει τις απαιτούμενες αίθουσες. Την ίδια απόρριψη είχαν παρόμοια αιτήματα και άλλων σχολείων, π.χ. 1ο Γυμνάσιο Διδυμότειχου και πολλά σχολεία του νομού. Το σχολείο του Γονικού έκλεισε φέτος γιατί αυτό προβλέπει ο νόμος, που θεωρεί ασύμφορη τη λειτουργία μικρών σχολικών μονάδων, ακόμη και σε περιοχές δύσβατες λόγω εγκατάλειψης του οδικού δικτύου.

Τα κενά σε καθηγητές όλων των ειδικοτήτων και ιδιαίτερα στον Β. Εβρο παραμένουν δεκάδες και υπολογίζονται σε περίπου 70, ενώ παρουσιάζονται ακόμα και κενά καθηγητών για μαθήματα κατεύθυνσης, όπως στο Λύκειο Φερών. Περίπου 15 είναι τα κενά εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στα ειδικά σχολεία, ενώ από τα κενά σε μαθήματα κυρίως μουσικών οργάνων στο Μουσικό Σχολείο θα χαθούν πάνω από 400 διδακτικές ώρες. Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζεται και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου παραμένουν ακάλυπτα τα κενά σε ειδικότητες, αλλά και από άδειες δασκάλων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Ακόμα, όπως ανέφερε η Ν. Δραμανίδου, παραμένει άλυτο το ζήτημα της σχολικής στέγης στο νομό και ιδιαίτερα στο δήμο της Αλεξανδρούπολης, όπου και εκκρεμεί η παράδοση 3 σχολικών κτιρίων (2 στην περιοχή ΚΕΓΕ και ΓΕΛ Φερών), ενώ υπάρχει ανάγκη για νέο κτίριο Μουσικού Γυμνασίου - Λυκείου, νέο κτίριο για τα Επαγγελματικά Λύκεια Αλεξανδρούπολης, για το 13ο Δημοτικό Σχολείο, αλλά και το Ειδικό Σχολείο Ορεστιάδας.

Οσον αφορά τις ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας για όλους τους δήμους του Εβρου, τονίστηκε πως σε σύνολο 157 προσλήψεων οι 109 είναι μερικής απασχόλησης (για 3 ώρες), αριθμός «μακριά από τις ανάγκες καθαριότητας και απολύμανσης σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ», που έχει αφήσει για παράδειγμα το Νηπιαγωγείο της Μάκρης χωρίς καμία καθαρίστρια. Επίσης, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα σχολείων και νηπιαγωγείων που μοιράζονται τις καθαρίστριες, όπως συμβαίνει στο 17ο και το 23ο Νηπιαγωγείο Αλεξανδρούπολης, τα οποία μοιράζονται μόλις μία καθαρίστρια μερικής απασχόλησης. Στο Δημοτικό Σχολείο Μαΐστρου εργάζεται μία καθαρίστρια πλήρους απασχόλησης, που πρέπει παράλληλα να καθαρίζει και το 8ο Δημοτικό μέσα στην πόλη (!).

Η Νίκη Δραμανίδου σημείωσε πως η κυβέρνηση οφείλει άμεσα να ικανοποιήσει τα δίκαια μαθήματα των μαθητών, που απαντούν στην απαράδεκτη αυτή κατάσταση με τους αγώνες τους για τα αυτονόητα, δηλαδή την προστασία της υγείας τους και την απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και πρόσθεσε πως το ΚΚΕ υπογραμμίζει την ανάγκη σχεδιασμού για μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, παρουσία νοσηλευτών και γιατρών στα σχολεία για την κατάλληλη επιστημονική πρόβλεψη σε κάθε χώρο.

«Το ζήτημα είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι και κάτω από τη μάσκα έχουμε φωνή και όταν αυτή η φωνή ακούγεται δυνατά ενοχλεί» είπε, σχολιάζοντας πως «εξαπολύεται πανελλαδικά μία τεράστια επίθεση και προσπάθεια τρομοκράτησης προς τους μαθητές, που τηρώντας τα μέτρα προστασίας αγωνίζονται, παίρνοντας συλλογικές αποφάσεις, συντονίζονται και διεκδικούν να μορφώνονται ολοκληρωμένα, με ασφάλεια». Κλείνοντας, κάλεσε τους εργαζόμενους και τον λαό της περιοχής να ενισχύουν με τη συμμετοχή τους τα ταξικά εργατικά σωματεία και τους φορείς του κινήματος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ