Τρίτη 1 Δεκέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με ... δανεικό wi-fi και κομμένο ρεύμα, συνεχίζεται η ταλαιπωρία χιλιάδων οικογενειών

Eurokinissi

Διαρκώς έρχονται στη δημοσιότητα νέα περιστατικά που αναδεικνύουν τις τραγικές ελλείψεις που αντιμετωπίζουν λαϊκές οικογένειες αναφορικά με την τηλεκπαίδευση των παιδιών τους, ελλείψεις στις οποίες η κυβέρνηση επιδεικτικά γυρίζει την πλάτη, αρνούμενη να εξασφαλίσει εξοπλισμό και συνδέσεις για όλα τα παιδιά.

Μετά την τραγελαφική εικόνα των παιδιών που συμμετείχαν στην τηλεκπαίδευση από το καφενείο του χωριού Πεύκη του Πύργου Ηλείας, μια νέα απαράδεκτη εικόνα ήρθε στη δημοσιότητα από περιοχή του Ρεθύμνου: Καθισμένα σε ένα πεζούλι, έξω από το σπίτι τους, δύο κοριτσάκια «συμμετέχουν» στην τηλεκπαίδευση, καθώς στο σπίτι τους δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με αναφορές τοπικών μέσων ενημέρωσης, οι γονείς των κοριτσιών είναι άνεργοι και τα παιδιά συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση με τους κωδικούς του wi-fi από ένα γειτονικό κατάστημα!

Το γεγονός καταγγέλλει ο Σύλλογος Γυναικών Ρεθύμνου και διεκδικεί άμεσα με ευθύνη του δήμου και της Πρωτοβάθμιας να αποκτήσει η συγκεκριμένη οικογένεια και όσες άλλες αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα, δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο και τεχνολογικό εξοπλισμό. «Είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση επιλέγει να δίνει χρήματα δεξιά και αριστερά, όχι για την Υγεία, όχι για τα σχολεία, όχι για να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών μας, τα κενά σε αίθουσες, εκπαιδευτικούς και προσωπικό καθαριότητας. Είναι, συνεπώς, πολιτική επιλογή ότι δεν παίρνει όλα εκείνα τα μέτρα προστασίας, ώστε να μπορούν να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία και να είναι ασφαλή», υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, ο Σύλλογος.

Εκοψαν το ρεύμα !

Ακρως χαρακτηριστικό είναι και το περιστατικό που αποκαλύφθηκε τις προηγούμενες μέρες σε οικισμό της Ροδόπης, όπου ο ΔΕΔΔΗΕ θα διέκοπτε την ηλεκτροδότηση σε σπίτι λαϊκής οικογένειας την ώρα που το παιδί παρακολουθούσε μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης.

Με αφορμή τα παραπάνω η Τομεακή Επιτροπή Ροδόπης του ΚΚΕ σημειώνει σε ανακοίνωσή της πως χιλιάδες εργαζόμενοι έχουν μείνει χωρίς κανένα εισόδημα, τα πενιχρά μέτρα στήριξης δεν αρκούν για να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες τους και εξαιτίας αυτού συσσωρεύονται οφειλές που είναι αδύνατο να εξοφληθούν (ενοίκια, ρεύμα, νερό, τηλεφωνία), ενώ οι διακανονισμοί που προτείνονται, έχουν τέτοιους όρους στους οποίους είναι αδύνατο να ανταποκριθούν άνθρωποι που δεν έχουν εισόδημα εδώ και πολλούς μήνες. Η ΤΕ Ροδόπης απαιτεί από την κυβέρνηση να απαγορεύσει τη διακοπή ηλεκτροδότησης, νερού, τηλεφώνου και διαδικτύου στα σπίτια των εργαζομένων που πλήττονται.

Να μη γίνει καμία διακοπή παροχής ρεύματος και ίντερνετ στις οικογένειες της χώρας που θα στερεί την πρόσβαση των μαθητών στην τηλεκπαίδευση, αλλά και την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών τους, ζητά με αφορμή τα παραπάνω και η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), με υπόμνημά της προς τον πρωθυπουργό και τους υπουργούς Περιβάλλοντος - Ενέργειας και Παιδείας. Θυμίζουμε ότι πρόκειται για το δεύτερο υπόμνημα της ΑΣΓΜΕ αναφορικά με την κάλυψη των αναγκών της τηλεκπαίδευσης από το κράτος, καθώς το πρώτο αφορούσε την εξασφάλιση τεχνολογικού εξοπλισμού σε όλους τους μαθητές για την ισότιμη πρόσβασή τους στη μόρφωση.

Καταγγελία της «ΕΛΛΑΝ ΠΑΣΣΕ»

Ωστόσο, βδομάδες μετά το νέο κλείσιμο των σχολείων, ακόμα δεν έχει εξασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών στην τηλεκπαίδευση. «Υπάρχουν οικογένειες χωρίς πρόσβαση στο ίντερνετ, χωρίς επάρκεια σε υπολογιστές, τάμπλετ και κινητά με αποτέλεσμα να αποκλείονται παντελώς από την εκπαιδευτική διαδικασία. Πολύ συχνό είναι, επίσης, το φαινόμενο των οικογενειών με δύο, τρία ή και περισσότερα παιδιά να βρίσκονται στην ίδια εκπαιδευτική βαθμίδα (π.χ. Δημοτικό) και να πρέπει να παρακολουθήσουν μαθήματα ταυτόχρονα με ελάχιστα διαθέσιμα μέσα. Τα παιδιά εκείνα που πλήττονται περισσότερα από αυτήν τη δυσμενή πρόσβαση στην εκπαίδευση είναι τα παιδιά των Ελλήνων Ρομά», καταγγέλλει η Πανελλαδική Συνομοσπονδία Ελλήνων Ρομά «ΕΛΛΑΝ ΠΑΣΣΕ», με υπόμνημά της προς την υπουργό Παιδείας και σχετική εισαγγελική παραγγελία. Η Συνομοσπονδία τονίζει: «Οσο διαρκεί η τηλεκπαίδευση πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά των Ρομά θα έχουν πρόσβαση σε αυτήν με τα αναγκαία μέσα. Ενώ απαιτείται η αυτονόητη μέριμνα για την επίτευξη της πραγματικής παροχής εκπαίδευσης στους Ρομά, ανά πάσα στιγμή ανεξαιρέτως. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο!».

Ελλείψεις σε εξοπλισμό

Μια αντίστοιχα ανάγλυφη εικόνα δίνει και η Ενωση Γονέων Σπάτων - Αρτέμιδας, που μιλά με αριθμούς για τις ελλείψεις εξοπλισμού σε οικογένειες σχολείων της περιοχής της. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Ενωση από τους διευθυντές των σχολείων της περιοχής, χρειάζονται πάνω από 90 φορητές συσκευές στα σχολεία της περιοχής και συγκεκριμένα: 20 στο 1ο Λύκειο Αρτέμιδας, 15 στο 1ο Δημοτικό Σπάτων, 17 στο 3ο Δημοτικό Σπάτων, 8 στο 1ο Δημοτικό Αρτέμιδας, 9 στο 2ο Δημοτικό Αρτέμιδας, 6 στο 5ο Δημοτικό Αρτέμιδας, 8 στο 6ο Δημοτικό Αρτέμιδας και 11 στο 7ο Δημοτικό Αρτέμιδας. Η Ενωση σημειώνει πως τα περίπου 15 τάμπλετ που μοίρασε η Σχολική Επιτροπή δεν φτάνουν προφανώς για να καλύψουν τις ανάγκες, καλεί τη δημοτική αρχή να σταματήσει να «σφυρίζει αδιάφορα» και να προμηθεύσει με τον απαιτούμενο αριθμό συσκευών τις σχολικές μονάδες με βάση τις ανάγκες τους και χωρίς επιβάρυνση των δικών τους λειτουργικών δαπανών.

Με μια αντίστοιχη πρώτη καταγραφή στο νομό Χανίων, η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» καταγγέλλει ότι «σε εύρος 2.642 μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης το 13,5% (357) δεν έχουν καμία δυνατότητα συμμετοχής στην τηλεκπαίδευση, ενώ το 27,3% (721) συμμετέχουν μόνο με τη χρήση κινητού τηλεφώνου». Παράλληλα προσθέτει ότι στις ορεινές και αγροτικές περιοχές του νομού (π.χ. δήμους Καντάνου - Σελίνου, Κισσάμου, Αποκόρωνα) «η σύνδεση του διαδικτύου αλλά και της κινητής τηλεφωνίας είναι πολύ κακή, ενώ οι γονείς που δουλεύουν στον πρωτογενή τομέα (χωράφια, θερμοκήπια) επιστρέφουν σπίτι τους μετά τις 15.30, με αντικειμενική δυσκολία να στηρίξουν τα παιδιά τους». Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν οι ελλείψεις εκπαιδευτικών, αφού, «χωρίς να υπολογίζονται οι άδειες ειδικού σκοπού, τα κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανέρχονται σε 109 (7 δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής, 2 νηπιαγωγοί για ΤΕ, 2 νηπιαγωγοί Γενικής, 1 εκπαιδευτικός Αγγλικών, 19 νηπιαγωγοί παράλληλης στήριξης και 78 δάσκαλοι παράλληλης στήριξης)»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ