Παρασκευή 25 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Αμερικανική «επέλαση»!

Είμαστε ο λιγότερο κινηματογραφόφιλος λαός της ΕΕ. Οι ελληνικές αίθουσες κατακλύζονται από το αμερικανικό σινεμά σύμφωνα με τα στοιχεία της κοινοτικής στατιστικής υπηρεσίας Eurostat για την κινηματογραφική παραγωγή και διανομή για το 2000.

Το 2000 οι Ελληνες πήγαν στον κινηματογράφο 1,3 φορές, κατά μέσο όρο, λιγότερο από τους Ολλανδούς και Φινλανδούς (1,4 φορές). Αντιθέτως, πρώτοι στις αίθουσες εμφανίζονται οι Ισπανοί (3,4 φορές ετησίως). Ακολουθούν οι Ιρλανδοί (3,3) και οι Λουξεμβούργιοι (3). Συνολικά, οι πολίτες της ΕΕ πήγαν σινεμά 2,3 φορές το 2000, ενώ οι Αμερικανοί 5,2 φορές (!) και οι Ιάπωνες 1,1 φορές. Το 2000 στην Ελλάδα κόπηκαν 500.000 περισσότερα εισιτήρια σε σχέση με το 1999 (13 εκατ. εισιτήρια το 1999, 13,5 εκατ. το 2000). Το 2000 αυξήθηκαν κατά 47% οι θεατές στην ΕΕ (811 εκατ. θεατές το 1999, 849 εκατ. το 2000).

Η Ελλάδα και η Ιρλανδία είναι οι καλύτεροι «πελάτες» του Χόλιγουντ: 73% Ιρλανδία, 70% Ελλάδα. Περισσότερα «αντισώματα» διατηρούν η Γαλλία (36% αμερικάνικες ταινίες), η Ιταλία (42%), η Γερμανία (44%). Το 53% των ταινιών στις αίθουσες της ΕΕ το 2000 ήταν αμερικάνικες.

Το χειρότερο είναι πως στην Ελλάδα μόλις το 6% των ταινιών, το 2000, ήταν ελληνικές και το 26% χωρών της ΕΕ. Στη Γαλλία προβλήθηκαν κατά 36% γαλλικές ταινίες, στην Ιταλία 26% ιταλικές. Τα εισιτήρια στη χώρα μας είναι ακριβώς στο μέσο κοινοτικό όρο, 5,2 ευρώ (δηλαδή ακριβό). Υπάρχουν και ακριβότερα (Σουηδία 8 ευρώ, Δανία 7). Τα φθηνότερα είναι στην Πορτογαλία (3,2 ευρώ), Ιταλία (3,8), Ισπανία (4).

Το μόνο θετικό είναι πως στην Ελλάδα εξακολουθούν να αντιστέκονται οι παραδοσιακοί κινηματογράφοι έναντι των τραστ αιθουσών. Ετσι, το 84% των 322 κινηματογράφων στην Ελλάδα διαθέτουν μία οθόνη προβολής (το υψηλότερο στην ΕΕ, 8%). Ακολουθεί η Ιταλία (2.259 κινηματογράφους. Το 70% από αυτούς διαθέτουν μία οθόνη, το 11% δύο και το 4% πάνω από οκτώ). Η Αγγλία είναι ο «παράδεισος» των πολυεθνικών, αφού το 11% των 686 κινηματογράφων διαθέτουν μια οθόνη, το 8% δύο οθόνες και το 51% πάνω από οκτώ οθόνες. Το 44% στο Λουξεμβούργο και το 48% των κινηματογράφων στο Βέλγιο διαθέτουν πάνω από οκτώ οθόνες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ