Παρασκευή 23 Ιούλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ
Να μην αποσπαστούν - καταστραφούν οι αρχαιότητες στον Σταθμό Βενιζέλου

Τη στήριξή της εκφράζει η «Λαϊκή Συσπείρωση»

Πραγματοποιήθηκε χτες η 24ωρη απεργία που κήρυξαν ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων και ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων, απαιτώντας από την κυβέρνηση να σταματήσει η απόσπαση - καταστροφή του ιδιαίτερα σημαντικού βυζαντινού αρχαιολογικού χώρου του Σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης και να επανέλθει η λύση της κατά χώραν διατήρησης των αρχαιοτήτων, με την κατασκευή του Σταθμού με υπόγεια εκσκαφή, λύση που προφυλάσσει τις αρχαιότητες. Οι αρχαιολόγοι ανέφεραν ότι δεν θα γίνουν συνένοχοι «σε αυτό το έγκλημα» και καλούν τα μέλη τους να μη συμμετάσχουν σε εργασίες απόσπασης.

Στην κινητοποίηση παρευρέθηκαν ο Σωτήρης Αβραμόπουλος, περιφερειακός σύμβουλος και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Κεντρικής Μακεδονίας, και ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Δήμου Θεσσαλονίκης, δηλώνοντας τη συμπαράστασή τους στην κινητοποίηση και στην απεργία των αρχαιολόγων, ενώ ταυτόχρονα ζήτησαν την επιτάχυνση και άμεση ολοκλήρωση του Μετρό χωρίς επιπλέον αποζημιώσεις για τον ανάδοχο. Πιο συγκεκριμένα, σε κοινή τους δήλωση αναφέρουν:

«Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στην κινητοποίηση - απεργία των έκτακτων και μόνιμων αρχαιολόγων και συνολικά στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων στην κατασκευή του Μετρό.

Ο Σταθμός Βενιζέλου πρέπει να ολοκληρωθεί με τα αρχαία να παραμείνουν στον χώρο, να αναδειχθούν μουσειογραφικά επιτόπου, με κατάλληλη διεπιστημονική μελέτη και χρηματοδότηση από την κατασκευαστική κοινοπραξία. Για να προχωρήσει αυτό χρειάζεται η κινητοποίηση όλου του απαραίτητου επιστημονικού και τεχνικού δυναμικού, και βεβαίως ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Η σημερινή τραγική κατάσταση, να μην έχει ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του Μετρό δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια μετά την έναρξη κατασκευής, αλλά και να προωθείται μια "λύση" για τις αρχαιότητες που σύμφωνα με τοποθετήσεις επιστημονικών φορέων τις θέτει σε πολύ μεγάλο κίνδυνο, δεν έπεσε από τον ουρανό.

Μεγάλες ευθύνες έχει φυσικά η κυβέρνηση της ΝΔ, ενώ αναδεικνύονται σε κάθε φάση οι διαχρονικές ευθύνες από την αρχική επιλογή κατασκευής του έργου με τη μέθοδο μελέτης - κατασκευής που οδήγησε στην πρακτική "βλέποντας και κάνοντας". Ευθύνες έχει και η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που δεν διασφάλισε την ολοκληρωμένη και έγκαιρη προώθηση της κατασκευής του Σταθμού με τα αρχαία να παραμένουν στον χώρο, ενώ συνολικότερα άσκησε πολιτική στήριξης των κατασκευαστικών και άλλων ομίλων σε βάρος των εργαζομένων του έργου και του λαού γενικότερα. Τέλος, το δικό τους μερίδιο ευθύνης έχουν και οι διοικήσεις σε Περιφέρεια και δήμο, οι οποίες στηρίζουν σε κάθε φάση τις κεντρικές πολιτικές επιλογές που οδηγούν σε αδιέξοδα και μεγάλη επιβάρυνση του λαού της περιοχής.

Διεκδικούμε, εκτός από την εφαρμογή της βέλτιστης λύσης για τον Σταθμό Βενιζέλου με την παραμονή των αρχαίων στον χώρο, την επιτάχυνση και άμεση ολοκλήρωση του Μετρό χωρίς επιπλέον αποζημιώσεις για τον ανάδοχο, που "ματώνουν" τον λαό μας, προσλήψεις και διασφάλιση εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων όλων των ειδικοτήτων στο έργο, συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις απαραίτητες επεκτάσεις, όπως αυτή προς τα δυτικά της πόλης. Και, βεβαίως, πραγματική ενίσχυση του ΟΑΣΘ, για να αναπνεύσει η πόλη μέχρι να αρχίσουν κάποια στιγμή να κινούνται οι συρμοί του Μετρό».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ