ΑΣΕ: Το υπουργείο παραδέχεται ότι δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί είμαστε νικητές!
Σύμφωνα με τις νέες προθεσμίες του υπουργείου, η αποτίμηση της περσινής χρονιάς πρέπει να ανέβει στην πλατφόρμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής μέχρι σήμερα, 12 Νοέμβρη, ωστόσο θυμίζουμε ότι σχεδόν κανένα σχολείο δεν προχώρησε στις διαδικασίες «αξιολόγησης» πέρσι, αφού σύσσωμοι οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν μαζικά στην απεργία - αποχή. Επίσης, η προθεσμία για την κατάθεση του «Συλλογικού Προγραμματισμού» για τη φετινή χρονιά παρατείνεται (ήταν μέχρι σήμερα) έως τις 29 Νοέμβρη και η υποχρέωση των συντονιστών των ομάδων δράσης να αναρτήσουν τα αναλυτικά σχέδια δράσης παίρνει παράταση μέχρι 12 Γενάρη.
Σχολιάζοντας αυτήν την εξέλιξη η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ) σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι «οι εκπαιδευτικοί είμαστε νικητές», καλώντας να δυναμώσει ο αγώνας και να φτάσει μέχρι τέλους. Σημειώνει δε πως με τις νέες παρατάσεις το υπουργείο Παιδείας παραδέχεται ότι:
Παράλληλα, η ΑΣΕ αναδεικνύει ότι η συλλογική αντίσταση των εκπαιδευτικών μπορεί να καθυστερεί την εφαρμογή νόμων, να δυσκολεύει την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας στην υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών. «Για εμάς είναι ξεκάθαρο ότι κάθε μέρα που κερδίζεται σε αυτήν τη δύσκολη μάχη πρέπει να αξιοποιείται στην προσπάθεια οργάνωσης του αγώνα του κλάδου. Τώρα είναι η ώρα οι πλειοψηφίες σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αναλάβουν την ευθύνη τους γιατί με τη στάση τους μέχρι στιγμής δυσκολεύουν τους εκπαιδευτικούς και διευκολύνουν την κυβέρνηση. ΔΟΕ, ΟΛΜΕ εδώ και τώρα να προκηρύξουν νέα απεργία - αποχή. Να πάρουμε στα δικά μας χέρια τον αγώνα μέσα από μαζικές Γενικές Συνελεύσεις των σωματείων μας, να ενώσουμε πανελλαδικά την πάλη μας ενάντια στην αντιεκπαιδευτική "αξιολόγηση" σε όλους τους Συλλόγους και τις ΕΛΜΕ, σε όλη την Ελλάδα και σε όλα τα σχολεία», καταλήγει η ΑΣΕ.
Παράλληλα πληθαίνουν οι πιέσεις του υπουργείου Παιδείας αλλά και οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών σε αυτές.
Σε αυτό το πλαίσιο, την παραίτησή τους υπέβαλαν δύο προσωρινές διευθύντριες σχολικών μονάδων (από το ΕΕΕΕΚ Αμφισσας και το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Δεσφίνας), αντιδρώντας στις απειλές και τις πιέσεις του υπουργείου για να προχωρήσουν τις εκθέσεις για την «αξιολόγηση», παρά την αντίθεση των Συλλόγων Διδασκόντων.
Σε επιστολή τους προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας τονίζουν ότι με την εφαρμογή της ισχύουσας εκπαιδευτικής νομοθεσίας σχετικά με την «αξιολόγηση», η οποία απαιτεί την απόλυτη συνδρομή των διευθυντών των σχολικών μονάδων, δεν επιλύονται τα ουσιαστικά προβλήματα της παιδαγωγικής - διδακτικής πράξης. Αποκαλύπτουν τους στόχους και τις συνέπειες που θα έχει η «αξιολόγηση» και δηλώνουν ότι δεν μπορούν να υπηρετήσουν τη συγκεκριμένη θέση γιατί αντιβαίνει στη δική τους αντίληψη για ένα ενιαίο δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα υπηρετεί τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.