Τετάρτη 8 Δεκέμβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Νέα 48ωρη απεργία από την Παρασκευή για την υπογραφή ικανοποιητικών ΣΣΕ

Στους καταπέλτες κατεβαίνουν την Παρασκευή οι ναυτεργάτες, δίνοντας τη μάχη της 48ωρης πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, σε όλα τα λιμάνια της χώρας, με προοπτική κλιμάκωσης, διεκδικώντας την ανανέωση και εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας τους με ικανοποιητικές αυξήσεις στους μισθούς, Κοινωνική Ασφάλιση για όλους, δημόσια και υποχρεωτική και κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, ουσιαστική προστασία των άνεργων ναυτεργατών και αύξηση του επιδόματος ανεργίας στα 600 ευρώ, οργανικές συνθέσεις που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πλοίων και άλλα αιτήματα που αφορούν την προστασία των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, αλλά και την ίδια την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Την πρώτη μέρα της απεργίας τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ καλούν σε προσυγκέντρωση στις 5.30 το πρωί στην πλατεία Καραϊσκάκη. Ταυτόχρονα, πρωτοστατούν στην προετοιμασία του απεργιακού αγώνα «οργώνοντας» καθημερινά τα πλοία σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, όπου αναδεικνύουν την ανάγκη οι ναυτεργάτες να πάρουν στα χέρια τους την υπόθεση της απεργίας, κόντρα στην υπονομευτική στάση της πλειοψηφίας της ΕΕ της ΠΝΟ, που ενισχύει την επιθετικότητα των εφοπλιστών.

Σημειώνεται ότι οι τελευταίοι αρνούνται να ανανεώσουν τις ΣΣΕ με αυξήσεις στους μισθούς, ενώ η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών δεν έχει ανανεώσει τη ΣΣΕ από το 2010 (!), και αυτό όταν από την εκμετάλλευση των ναυτεργατών καταγράφουν κάθε χρόνο ρεκόρ κερδών.

Στο μεταξύ, ενδεικτικά των κινδύνων για την ασφάλεια της ζωής πληρωμάτων και επιβατών, αποτέλεσμα της εφοπλιστικής ασυδοσίας και της εργασιακής ζούγκλας μέσα στα βαπόρια, είναι τα βίντεο που κυκλοφορούν σχεδόν καθημερινά από λιμάνια νησιών του Αιγαίου, όπου οι ναυτεργάτες δίνουν μάχη με τα κύματα για να πιάσουν «κάβο».

Ενα τέτοιο βίντεο ήρθε στο φως της δημοσιότητας, με το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ», που στις 26 Νοέμβρη βρέθηκε να ταξιδεύει με 9 μποφόρ και να κάνει επικίνδυνους ελιγμούς λαχταρώντας τους επιβάτες για να καταπλεύσει στο λιμάνι της Σχοινούσας. Σημειώνεται ότι από το 2005 καταργήθηκε η νομοθεσία που απαγόρευε στα ακτοπλοϊκά πλοία να ταξιδεύουν από 8 μποφόρ και πάνω, μια απαράδεκτη διάταξη που διατήρησαν σε ισχύ από τότε όλες οι κυβερνήσεις και ειδικά τη χειμερινή περίοδο κινδυνεύει κόσμος.

Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνη αν συνυπολογιστεί ότι τα επιβατηγά πλοία από τους πρώτους μήνες της πανδημίας, με ΠΝΠ, ταξιδεύουν με μισή οργανική σύνθεση, επειδή η κυβέρνηση ενέταξε τους ακτοπλόους στην κατηγορία των επιχειρήσεων που χτυπήθηκαν από τον κορονοϊό! Ετσι, όχι μόνο ανανεώνεται αυτή η απόφαση με έκτακτες ρυθμίσεις (τροπολογίες) ανά 3 μήνες αλλά έχουν εισπράξει οι εφοπλιστές και έξτρα «δωράκια» εκατομμυρίων, ως στήριξη λόγω πανδημίας, που ξεπερνούν τα 70 εκατ. ευρώ, χώρια τα 370 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση 44 ενδονησιωτικών και διαπεριφερειακών γραμμών.

Ταυτόχρονα, οι εφοπλιστές της επιβατηγού ναυτιλίας, μόλις η πλειοψηφία της ΠΝΟ «έληξε» με συνοπτικές διαδικασίες την απεργία στα μέσα του Νοέμβρη, πρότειναν αυξήσεις - κοροϊδία για τις ΣΣΕ, με 0% για το 2020, 1% από τον Νοέμβρη του 2021 και 1% από τον Ιούνη του 2022. Αντίστοιχου τύπου «προτάσεις» κατέθεσαν οι πλοιοκτήτες στα πορθμεία.

«Ακόμα και ο κίνδυνος σε βάρος της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής είναι αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής, που υπηρετούν οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, το υπουργείο Ναυτιλίας και οι λιμενικές αρχές, στις κατευθύνσεις των εφοπλιστών», τονίζουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία με αφορμή το περιστατικό με το πλοίο «ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ», προσθέτοντας πως «είναι ένα ακόμα από τα πολλά, που έρχονται αντιμέτωποι ναυτεργάτες και επιβάτες, κάτοικοι των νησιών, με την πλειοψηφία των πλοίων, στο ακτοπλοϊκό δίκτυο, να είναι υπερήλικα και υποσυντήρητα».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ