Μεγάλη ήταν η συμμετοχή των εργαζομένων στην απεργία που έγινε την Παρασκευή στις δημόσιες συγκοινωνίες της γαλλικής πρωτεύουσας (RATP), με βασικό αίτημα αξιοπρεπείς αυξήσεις στους μισθούς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τουλάχιστον 6 από τις γραμμές του μετρό είχε ανακοινωθεί ότι δεν θα λειτουργήσουν καθόλου, ενώ και σε πολλές άλλες τα δρομολόγια εκτελούνταν περιορισμένα.
Κατά τα γνωστά και στη χώρα μας, η κυβέρνηση έσπευσε να επενδύσει σε «ελατήρια» «κοινωνικού αυτοματισμού», με τον εκπρόσωπό της, Γκαμπριέλ Ατάλ, να κατηγορεί τους εργαζόμενους ότι αδιαφορούν για την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού κ.τ.λ. Την ίδια στιγμή, βέβαια, η κυβέρνηση Μακρόν έχει επιταχύνει την επιβολή των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων στις συγκοινωνίες, στο όνομα της «εξυγίανσης των οικονομικών» κ.τ.λ., με ό,τι αυτό συνεπάγεται τόσο για τις συνθήκες απασχόλησης του προσωπικού όσο και για τις συνθήκες μετακίνησης των επιβατών.
Η διοίκηση της RATP υποστηρίζει ότι οι αυξήσεις μισθών κατά 2,7% για το 2022 επαρκούν, όταν μόνο τον περασμένο Γενάρη ο πληθωρισμός έφτασε στο 3,3% και όταν η ακρίβεια καλπάζει τα τελευταία χρόνια και στη Γαλλία, μαζί με τους ακόμα πιο ορμητικούς ρυθμούς εμπορευματοποίησης της Υγείας - Πρόνοιας, της Παιδείας κ.λπ.