Πέμπτη 7 Απρίλη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΠΑΙΔΕΙΑ
1ο ΕΠΑΛ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Αντιδράσεις στα σχέδια μετατροπής του σε Πρότυπο ΕΠΑΛ

Την αντίθεσή τους στα σχέδια μετατροπής του 1ου ΕΠΑΛ Ελευσίνας σε Πρότυπο ΕΠΑΛ εκφράζουν οι καθηγητές του σχολείου, σημειώνοντας ότι το σχολείο «είναι το μοναδικό ημερήσιο ΕΠΑΛ στον δήμο, επομένως οι μαθητές που δεν θα γίνουν δεκτοί στο Πρότυπο, λόγω χαμηλού βαθμού απολυτηρίου Γυμνασίου, δεν θα έχουν εναλλακτική λύση για τη φοίτησή τους».

Επισημαίνουν ότι ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων στο Πρότυπο δεν θα καλύπτει το σημερινό μαθητικό δυναμικό (στο σχολείο φοιτούν περίπου 380 μαθητές) και οι μαθητές που δεν επιλέγονται θα πρέπει να κατευθυνθούν αναγκαστικά σε ΓΕΛ ή να πάνε σε άλλα μακρινά ΕΠΑΛ, με τη μετακίνηση να αποτελεί πρόβλημα. «Παράλληλα, επειδή δικαίωμα αίτησης έχουν μαθητές από οποιαδήποτε περιοχή της Αττικής, με κριτήριο τον βαθμό απολυτηρίου, μοιραία ένας μεγάλος αριθμός μαθητών του δήμου Ελευσίνας δεν θα έχει πλέον δικαίωμα εγγραφής. Με λίγα λόγια, το σχολείο που κάλυπτε τους μαθητές της περιοχής παύει να υπάρχει ως τέτοιο», επισημαίνουν οι καθηγητές.

Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν την αντίθεσή τους στα «διάφορα προγράμματα σύνδεσης με την αγορά, τις ανάγκες των επιχειρήσεων κ.λπ.», που καλούνται να κάνουν στα Πρότυπα ΕΠΑΛ, και τονίζουν μεταξύ άλλων ότι «η ύπαρξη ενός "πρότυπου" ΕΠΑΛ που θα απορροφά τους "καλούς" μαθητές, ενώ τα "απλά" ΕΠΑΛ θα συγκεντρώνουν το υπόλοιπο μαθητικό δυναμικό, δημιουργεί σχολεία δύο ταχυτήτων, άρα άνισες ευκαιρίες στην Εκπαίδευση».

Επισημαίνουν τέλος ότι ιδιαίτερα την περίοδο αυτή υπάρχουν πρόσφυγες μαθητές στην περιοχή της Ελευσίνας που αναμένουν να ενταχθούν στο ΕΠΑΛ, αλλά θα αποκλειστούν αν το σχολείο γίνει Πρότυπο.

Τον σχεδιασμό αλλαγής του χαρακτήρα του ΕΠΑΛ καταγγέλλει και η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» της Α' ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής, σημειώνοντας ότι «αποτελεί ξεκάθαρη προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας για επέκταση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων (...) που έρχεται να εφαρμοστεί και στην περιοχή μας και με προκλητικό τρόπο, καθώς δεν ρωτήθηκε η γνώμη εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών, που καταδίκασαν τον σχεδιασμό». Προσθέτει δε ότι η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων Σχολείων «συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθούν η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία, ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ