Δύο μήνες μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, τη μετωπική σύγκρουση που οδήγησε στον θάνατο 57 ανθρώπους, με ευθύνη διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων, αποδεικνύεται ότι η κατάσταση παραμένει το ίδιο επικίνδυνη. Χθες, μάλιστα, μηχανοδηγός αρνήθηκε να εκτελέσει δρομολόγιο, γιατί του κοινοποιήθηκε από τον ΟΣΕ ότι στη διαδρομή του έχει 10 διαβάσεις που είναι αφύλακτες και δεν λειτουργούν τα συστήματα προειδοποίησης με τις μπάρες και τα ηχητικά σήματα.
Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κ. Γενιδούνιας, κατήγγειλε το γεγονός και έδωσε στη δημοσιότητα έγγραφο του ΟΣΕ με ημερομηνία 3/5/2023, το οποίο αναφέρεται σε δέκα ισόπεδες διαβάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου στη γραμμή προς Κιλκίς και Δράμα. Για τα δέκα ΑΣΙΔ (Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδων Διαβάσεων) αναφέρεται: «Δεν λειτουργεί, δεν φυλάσσεται».
Ετσι, παρά τις μεγαλοστομίες της κυβέρνησης ότι μέχρι τον Σεπτέμβρη θα έχει τοποθετηθεί το περιβόητο «σύστημα τηλεδιοίκησης» (που και αν μπει δεν θα είναι ολοκληρωμένη τηλεδιοίκηση, αλλά μέρος της), δεν έχουν γίνει ούτε τα στοιχειώδη για την ασφαλή διέλευση των τρένων στις ισόπεδες διαβάσεις. Οπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι, σε πολλές περιπτώσεις στις αφύλακτες διαβάσεις υπάλληλοι της «Hellenic Train», που έχει τα δρομολόγια, κατεβαίνουν από το τρένο και ελέγχουν τις διαβάσεις για να μην περάσουν αυτοκίνητα ή πεζοί. Ολα αυτά και πολλά άλλα, όπως το γεγονός ότι το ίδιο εξουθενωμένο προσωπικό αντιμετωπίζει καθημερινά μια σειρά βλάβες και προβλήματα, ελλείψεις σε ασφαλές τροχαίο υλικό και ανταλλακτικά, αποδεικνύουν ότι και μετά την τραγωδία των Τεμπών η κατάσταση εξακολουθεί να είναι το ίδιο άθλια όπως και πριν.