Δευτέρα 26 Ιούνη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Κάθε μέρα και ένα εργατικό «ατύχημα» με σακατεμένους εργάτες

Ανησυχητική η κατάσταση και στις εγκαταστάσεις της «Hellenic Train»

RIZOSPASTIS

Μέρα δεν περνάει χωρίς εργατικό «ατύχημα» στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος, με εργαζόμενους να φεύγουν διαρκώς από το μεροκάματο σακατεμένοι, θύματα της εντατικοποίησης της δουλειάς, των ανύπαρκτων μέτρων προστασίας και της άρνησης των κυβερνήσεων να κάνουν υποχρεωτική τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Μετά τον εργαζόμενο που την περασμένη βδομάδα στάθηκε ...τυχερός αφού αν και κεραυνοβολήθηκε από ηλεκτρικό ρεύμα γλίτωσε τουλάχιστον τη ζωή του, χτες ένας ακόμα εργαζόμενος πήγε στο μεροκάματο και κατέληξε στο νοσοκομείο. Πιο συγκεκριμένα, ο εργαζόμενος τραυματίστηκε όταν του κόπηκε δάχτυλο στο χέρι κατά τη διάρκεια εργασιών. Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο όπου έγινε επέμβαση συγκόλλησης του δαχτύλου.

Με άμεση παρέμβαση του Συνδικάτου Μετάλλου και του Σωματείου Ναυπηγοξυλουργών, διακόπηκαν οι εργασίες στη συγκεκριμένη επιχείρηση αλλά και στα πλοία που έχει αναλάβει. Υπενθυμίζεται ότι τα συνδικάτα με την πρόσφατη 48ωρη απεργία τους, μετά το εργοδοτικό έγκλημα που επέφερε τον τραγικό θάνατο συναδέλφου τους στο μεροκάματο, απέσπασαν δέσμευση ότι θα καταστεί υποχρεωτική η ΣΣΕ που είχαν υπογράψει από το 2017, κάτι που αρνούνταν τόσο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ όσο και αυτή της ΝΔ.

Σοβάδες στα κεφάλια τους στη «Hellenic Train»

Στο μεταξύ, τέσσερις μήνες μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη η κατάσταση όχι μόνο παραμένει ίδια αλλά χειροτερεύει τόσο στην κυκλοφορία των τρένων όσο και στα μηχανεργοστάσια της «Hellenic Train», κάτι που αναδεικνύει η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών.

Αφορμή για τη νέα παρέμβαση των συνδικαλιστών που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ είναι το περιστατικό της 21ης Ιούνη, όταν στο πόστο των ηλεκτρολόγων στο εργοστάσιο συντήρησης τροχαίου υλικού, στον Πειραιά, αποκολλήθηκε κομμάτι σοβά από την οροφή και έπεσε δίπλα στους εργαζόμενους.

Εκλεγμένοι συνδικαλιστές του ενιαίου «ανεξάρτητου» ψηφοδελτίου αδιαφόρησαν βλέποντάς το, σε αντίθεση με τους συνδικαλιστές της ΔΕΣΚ, οι οποίοι ανέδειξαν για άλλη μια φορά την αναγκαιότητα επαρκούς συντήρησης των εγκαταστάσεων.

Δυο μέρες αργότερα, καταγγελίες για την ακατάλληλη κατάσταση των εγκαταστάσεων έγιναν και από τους κατοίκους στον περίγυρο του εργοστασίου Πειραιά της «Hellenic Train». Απευθυνόμενος σε εργαζόμενους της εταιρείας κάτοικος της περιοχής επισήμανε την ακαταλληλότητα του κτιρίου που γειτονεύει με το κτίριο όπου διαμένει, το οποίο, όπως είπε, είχε βγει «κόκκινο» μετά τον σεισμό. Παρ' όλα αυτά, σημείωσε, δεν άλλαξε τίποτα και εξέφρασε τον φόβο του για την επικινδυνότητα για τους ίδιους τους εργαζόμενους.

Στην ανακοίνωσή της η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών αναφέρει επίσης ότι στον καύσωνα του καλοκαιριού οι εργαζόμενοι είναι εκτεθειμένοι, καθώς δεν έχει προβλεφθεί ο κλιματισμός στον χώρο που εργάζονται. Οι βροχές προκαλούν ακόμα προβλήματα, καθώς οι στέγες και τα υπόστεγα έχουν τρύπες και το νερό μπαίνει και δημιουργεί πλημμύρες και επικινδυνότητα σε σημεία που υπάρχουν καλώδια και πίνακες με ρεύμα.

Καταλήγοντας η ΔΕΣΚ σημειώνει:

«Τα παραδείγματα αυτά είναι ενδεικτικά της τελευταίας μόνο βδομάδας που στο παρά πέντε δεν έχει χτυπήσει συνάδελφος. Αναδεικνύουν με τον πιο τρανταχτό τρόπο ότι η εταιρεία, μπροστά στα κέρδη της, δεν υπολογίζει τις ζωές των εργαζομένων, καθώς το να παρθούν μέτρα προστασίας για την ασφαλή λειτουργία των χώρων εργασίας θα αποτελέσει κόστος. Ολα τα αίτια του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος στα Τέμπη είναι ακόμα εδώ, όλα τα αίτια που μπορεί να οδηγήσουν και σε άλλα "Τέμπη" είναι ακόμα εδώ όσο δεν παίρνονται ουσιαστικά μέτρα στους χώρους δουλειάς για την ασφάλεια της κυκλοφορίας των τρένων και των εργαζομένων.

Μπροστά στο δίλημμα τα κέρδη τους ή οι ζωές μας εμείς διαλέγουμε τις ζωές μας. Οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο μπορούμε να στείλουμε μήνυμα αντεπίθεσης, οργανώνοντας τον αγώνα μας για τις δικές μας ανάγκες, επιβάλλοντας να παρθούν αποφάσεις για κινητοποιήσεις, μαυρίζοντας όλες τις ξεπουλημένες ηγεσίες των σωματείων που υλοποίησαν την πολιτική όλων των κυβερνήσεων, την εξασφάλιση της κερδοφορίας της "Hellenic Train" και του ΟΣΕ, ενισχύοντας τις δυνάμεις της ΔΕΣΚ που στάθηκαν προμετωπίδα στη διαφύλαξη των δικαιωμάτων των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ