Τρίτη 8 Αυγούστου 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΝΟΜΕΩΝ
Επιβάλλεται ο αγώνας για διεύρυνση και εφαρμογή των μέτρων

Τα μέτρα για την προστασία της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων στη διανομή που δουλεύουν με μοτοποδήλατα ή μοτοσικλέτες προσδιορίζει Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργείων Υποδομών - Μεταφορών, Εργασίας και Προστασίας του Πολίτη.

Η ΚΥΑ (ΦΕΚ 4958/Β/7-8-2023) καθορίζει το είδος και τις προδιαγραφές του εξοπλισμού προστασίας που πρέπει να χορηγείται στους εργαζόμενους, τις προδιαγραφές χρήσης και συντήρησης των οχημάτων, ενώ αναφέρεται στο ζήτημα της γραπτής εκτίμησης του επαγγελματικού κινδύνου. Επίσης, έχει εφαρμογή και στους διανομείς που εργάζονται στις ψηφιακές πλατφόρμες.

Η έκδοση της συγκεκριμένης Απόφασης έρχεται μετά από σειρά κινητοποιήσεων και παρεμβάσεων που οργάνωσαν οι διανομείς και τα σωματεία τους τα τελευταία χρόνια, ενώ υλοποιεί ορισμένα μόνο από τα κρίσιμα αιτήματα που έχουν θέσει. Για παράδειγμα, σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές χρήσης και συντήρησης των οχημάτων (άρθρο 4) η ΚΥΑ δεν αλλάζει το σκηνικό: Η συντριπτική πλειοψηφία των διανομέων είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν με το δικό τους μηχανάκι, καθώς είναι ελάχιστες οι επιχειρήσεις που παρέχουν εταιρικά οχήματα.

Ετσι, παραμένει ορθάνοιχτο το «παραθυράκι» του νόμου (άρθρο 56 του 4611/2019) που επιτρέπει στους εργοδότες να αξιοποιούν τα δίκυκλα των διανομέων και να μεταφέρουν την ευθύνη συντήρησης στους ίδιους τους εργαζόμενους, παρέχοντας ένα πενιχρό επίδομα ως αντιστάθμισμα.

Με δεδομένο ότι δεν προβλέπεται η χρήση εταιρικών οχημάτων, δεν τίθενται κανενός είδους προϋποθέσεις καταλληλότητας των χρησιμοποιούμενων δικύκλων. Ετσι, οποιοδήποτε μηχανάκι μπορεί να χρησιμοποιείται για τη διανομή, ενώ τα σωματεία έχουν κατ' επανάληψη επισημάνει ότι τα δίκυκλα των διανομέων κουβαλούν κουτιά με συγκεκριμένο όγκο και βάρος, ζητώντας να προσδιοριστούν συγκεκριμένες προδιαγραφές για την καταλληλότητα των εταιρικών δικύκλων.

Σε κάθε περίπτωση, η νομοθέτηση δεν είναι τόσο ...άμεση όσο προσπάθησε να την παρουσιάσει ο υπουργός Εργασίας: Το πρώτο υπόμνημα είχε κατατεθεί από εργαζόμενους και σωματεία το φθινόπωρο του 2021. Μέχρι σήμερα, σχεδόν δύο χρόνια μετά, οι εργαζόμενοι έχουν μετρήσει πλήθος συναδέλφων τους που τραυματίστηκαν ή ακόμα και έχασαν τη ζωή τους στον δρόμο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ