Τετάρτη 6 Σεπτέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
Αδικη διάκριση κατά των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες

Ερώτηση του ΚΚΕ για τον αποκλεισμό μαθητών Β' και Γ' Λυκείου από την αξιολόγηση από τα ΚΕΔΑΣΥ

Στο ζήτημα της άδικης πρόβλεψης που αποκλείει τους μαθητές Β' και Γ' Λυκείου από τη διαδικασία αξιολόγησης για μαθησιακές δυσκολίες από τα ΚΕΔΑΣΥ επανέρχεται με Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας το ΚΚΕ. Ζητά να καταργηθεί η συγκεκριμένη πρόβλεψη, που στερεί ανεπίτρεπτα το δικαίωμα σε μαθητές να λάβουν αξιολογική έκθεση που να προτείνει την προφορική αξιολόγηση του μαθητή/τριας κατά τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.

Στο άρθρο 58 του Νόμου 4823/2021 αναφέρεται συγκεκριμένα: «Τα ΚΕΔΑΣΥ δύνανται να αξιολογούν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες μαθητών που φοιτούν μέχρι και την Α' Λυκείου όλων των τύπων, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει το δέκατο όγδοο έτος της ηλικίας τους». Και παρακάτω: «β. οι περιπτώσεις που ο γονέας/κηδεμόνας μαθητή/τριας που φοιτά στη Β' ή στην Γ' Λυκείου όλων των τύπων, που επιθυμεί να καταθέσει αίτηση σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, το ΚΕΔΑΣΥ δεν δύναται να προβεί σε έκδοση αξιολογικής έκθεσης για ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και κατ' επέκταση να προτείνει διαφορετικό τρόπο αξιολόγησης στις εξετάσεις».

«Η πρόβλεψη αυτή αποτελεί έναν άδικο δημοσιονομικό κόφτη, που δεν δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές Β' και Γ' Λυκείου να εξεταστούν με τρόπο που να συνάδει με την ίδια την ειδική μαθησιακή δυσκολία. Ομως, αυτού του είδους οι δυσκολίες αφορούν διαταραχές σε μεγάλο εύρος, που δεν εξαλείφονται κατά την ώριμη μαθητική ηλικία, ενώ ακόμα και στις πιο ήπιες περιπτώσεις δύναται να προκαλέσουν αγχώδεις καταστάσεις που προκύπτουν από την ίδια τη διαδικασία όχι μόνο της γραπτής εξέτασης, αλλά και της προετοιμασίας προς αυτήν. Συνεπώς, δεν υπάρχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση που να υποστηρίζει την στέρηση του δικαιώματος της αξιολόγησης για κάποιον μαθητή ύστερα από κάποια ηλικία», αναφέρεται στην Ερώτηση που υπογράφουν οι βουλευτές Γιάννης Δελής, Σεμίνα Διγενή, Λιάνα Κανέλλη και Αφροδίτη Κτενά.

«Δυστυχώς, η ανάλγητη αυτή απόφαση, που στερεί από μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες το δικαίωμα να εξεταστούν με τρόπο που να διευκολύνει την εξέτασή τους με βάση τα ιδιαίτερα μαθησιακά χαρακτηριστικά, είναι ένα πολιτικό και όχι επιστημονικό μέτρο αποκλεισμού, για να αποσυμφορίζονται τα ΚΕΔΑΣΥ, που δυστυχώς είναι υποστελεχωμένα», σημειώνεται.

Για το θέμα έχει καταθέσει Υπόμνημα η ΑΣΓΜΕ προς τον πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων και τις Κοινοβουλευτικές Ομάδες, ώστε να δοθεί το δικαίωμα σε όλους τους μαθητές Β' και της Γ' Λυκείου να κάνουν αίτηση προς τα ΚΕΔΑΣΥ για την αξιολόγησή τους και, εφόσον αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ειδικού τύπου, να εξετάζονται προφορικά και στις προαγωγικές εξετάσεις και στις πανελλήνιες, όπως προβλέπεται για τους υπόλοιπους μαθητές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ