Παρασκευή 15 Σεπτέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Να δοθεί οριστική λύση για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υφυπουργείο Μακεδονίας - Θράκης πραγματοποίησε χτες η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, απαιτώντας να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών με ευθύνη του κράτους, με τη δημιουργία μόνιμου κρατικού φορέα μεταφοράς μαθητών εξασφαλίζοντας σχολικά λεωφορεία, μόνιμο προσωπικό σε οδηγούς και συνοδούς και τηρώντας τις προδιαγραφές ασφαλούς μεταφοράς (ζώνες, καρεκλάκια κ.τ.λ.).

Τις προηγούμενες μέρες προέκυψε πρόβλημα με τη μεταφορά των μαθητών στα σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας, με την απόφαση του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας και Θράκης να μην πραγματοποιήσει μεταφορές μαθητών, εάν δεν διαχωριστεί ο τρόπος λειτουργίας των λεωφορείων τους από αυτόν που ισχύει για τα σχολικά (κίτρινα) λεωφορεία.

Τελικά δόθηκε λύση με «εκπτώσεις» στην ασφάλεια. Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι λεωφορειούχοι υποχρεούνταν να τοποθετήσουν παιδικά καθίσματα και διαφορετικού τύπου ζώνες ασφαλείας κ.ά. Τελικά εκδόθηκε νέα ερμηνευτική εγκύκλιος και προβλέπονται πλέον ειδικά καθισματάκια μόνο σε εκτεθειμένα καθίσματα, δηλαδή τα δύο πίσω από τον οδηγό, τα δύο πίσω από τον συνοδηγό και στην πεντάδα το μεσαίο κάθισμα, για τις περιπτώσεις των παιδιών που θα χρειαστεί να τα χρησιμοποιήσουν (βάρους κάτω των 36 κιλών και ύψους κάτω του 1,5 μέτρου).

Η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας αναδεικνύει ότι οι μεταφορές των μαθητών πρέπει να γίνονται με όρους που να εξασφαλίζεται η ασφάλεια για τα παιδιά όλων των ηλικιών.

Στο πλευρό των γονέων βρέθηκε ο Γιώργος Χαβατζάς, περιφερειακός σύμβουλος και εκ νέου υποψήφιος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Κεντρικής Μακεδονίας. Σε δήλωσή του σημείωσε μεταξύ άλλων: «Αυτήν τη στιγμή - και ενώ έχουν ανοίξει τα σχολεία - μόνο στην ΠΕ Θεσσαλονίκης υπάρχουν 40 αδιάθετα δρομολόγια! Επιπλέον, η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια - δήθεν - να πάρει μέτρα για θέματα ασφάλειας των μαθητών, στην πραγματικότητα "πετάει το μπαλάκι" πάλι στους γονείς, θέτοντας το δίλημμα "ή θα πηγαίνει το παιδί σχολείο και θα κινδυνεύει ή δεν θα πηγαίνει και βρες λύση μόνος σου". Κυβέρνηση και Περιφέρεια έχουν μεγάλες ευθύνες, ρίχνοντας ο ένας το μπαλάκι στον άλλο, αλλά συμφωνώντας τελικά στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι μεταφορές των μαθητών».

Ακόμα, τόνισε ότι «τα προβλήματα και τα αδιέξοδα, και φέτος στη σχολική μεταφορά, φέρνουν στο προσκήνιο τη μοναδική λύση που πρέπει να δοθεί: Δημιουργία Δημόσιου Φορέα ανά Περιφέρεια, αγορά όλου του αναγκαίου στόλου οχημάτων και προσλήψεις οδηγών/συνοδών, ώστε έγκαιρα και ολοκληρωμένα να προγραμματίζονται και να πραγματοποιούνται όλα τα δρομολόγια που χρειάζονται για τη μεταφορά των μαθητών, που εντάσσονται στο "σύστημα" αυτό, χωρίς τον ασφυκτικό χιλιομετρικό περιορισμό, με ταυτόχρονη ένταξη και χρήση του στόλου αυτού σε υπόλοιπες ανάγκες και δράσεις μετακινήσεων (εκδρομές, επισκέψεις σε χώρους Πολιτισμού και Αθλησης, άλλα δρομολόγια κ.λπ.).

Είναι η μοναδική λύση που μπορεί να αντιμετωπίσει τη σκόπιμη, ή μη, άρνηση των ιδιοκτητών των μέσων μεταφοράς σύναψης συμβάσεων, τους "άγονους" διαγωνισμούς (απροθυμία των οικονομικών φορέων να καταθέσουν προσφορές), τους εκβιασμούς για αποκόμιση μεγαλύτερων κερδών (διαπραγμάτευση της τιμής των δρομολογίων με καλύτερους φυσικά οικονομικούς όρους μετά επαναπροκήρυξη και εκ νέου "άγονο" διαγωνισμό), τις καθυστερήσεις, τις παραιτήσεις πολλών αναδόχων από δρομολόγια ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές κ.ά.».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ