Κυριακή 13 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
Τροχοί
Καλό ποδαρικό ο Γενάρης για την αγορά

Με εντυπωσιακά όσο και αναπάντεχα αποτελέσματα έκλεισε η αγορά το Γενάρη. Το σύνολο των πωλήσεων ανήλθε στις 30.515 μονάδες, πλησιάζοντας σε απόσταση αναπνοής τα περσινά επίπεδα ρεκόρ. Στον εσωτερικό ανταγωνισμό μεταξύ των εταιριών, η πρωτιά της Hundai και η τρίτη θέση της Toyota είναι τα εντυπωσιακότερα στοιχεία, που χρειάζονται όμως μια δεύτερη ματιά για να γίνουν απολύτως κατανοητά.

Ο Γενάρης είναι πάντα ένας «παράξενος» μήνας για την αγορά ΙΧ. Πολλά από τα επιτελεία marketing των αντιπροσωπειών, έχοντας πιάσει τους ετησίους στόχους τους το Δεκέμβρη, μεταφέρουν πωλήσεις το Γενάρη, δημιουργώντας έτσι μια μάλλον «πλαστή» εικόνα που δεν προσφέρεται για ασφαλή συμπεράσματα. Μια άλλη παράμετρος είναι αυτή του στοκ, που πολλές φορές δεν επαρκεί ή του περισσεύει επηρεάζοντας έτσι τις πωλήσεις. Αυτή η παράμετρος ισχύει και στην περίπτωση της Toyota, που δεν είχε νέες Corolla να διαθέσει, με αποτέλεσμα να βρεθεί από την πρώτη στην τρίτη θέση. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η Toyota θα έχει διαθέσιμο ένα πολύ μεγάλο αριθμό νέων Corolla για άμεση διάθεση, οπότε να μην αποκλειστεί μια εντυπωσιακή αντεπίθεση που θα την οδηγήσει πάλι στην κορυφή. Από την άλλη πλευρά, η πρωτιά της Hiundai που προτιμήθηκε από 3.185 αγοραστές και κατέκτησε μερίδιο 10.4% της αγοράς μόνο τυχαία δεν πρέπει να θεωρείται. Από την παρουσίαση του νέου Accent και μετά η Π. και Ρ. Δάβαρης δεν προλάβαινε να πουλάει. Δεν είναι τυχαίο ότι κορεάτικη εταιρία θεωρεί την εδώ αντιπροσωπεία «τον καλύτερό της παίχτη». Μόλις υπήρχε λοιπόν μεγαλύτερο διαθέσιμο στοκ, ήρθε και η κατάκτηση της κορυφής.

Εξαιρετικά είναι τα αποτελέσματα για την Opel. Ο Γενάρης μπήκε με το δεξί και ανέβασε πάνω από μία ποσοστιαία μονάδα τις πωλήσεις σε σχέση με το Δεκέμβρη, ενώ το σύνολο των πωλήσεων της εταιρίας, έφτασε τα 2.895 αυτοκίνητα. Αν η Opel κρατηθεί σε τόσα ψηλά επίπεδα, και με δεδομένο την παρουσίαση και νέων μοντέλων με μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον, η πρωτιά σε ετήσια βάση ίσως είναι μια ειδική φιλοδοξία.

Σιτροέν, Πεζό και Φολγκσβάγκεν συμπληρώνουν την πρώτη εξάδα, και τα χαμόγελα στους επιτελείς είναι δικαιολογημένα. Η Φίατ βρίσκεται στην 7η θέση μετά από χρόνια παρουσίας σε υψηλότερα επίπεδα. Η Nissan ακολουθεί αλλά έχει «όρεξη» για περισσότερα. H Seat 9η, ενώ η ΚΙΑ κλείνει τη δεκάδα έχοντας πια κατακτήσει «ρόλο» στην αγορά.

Στα 4Χ4 η ΚΙΑ κατάφερε να εκθρονίσει τους μόνιμους πρωταθλητές της Suzuki κατακτώντας ποσοστό 19,5%. Το Sportage αποτελεί, όπως είχε γράψει ο «Ριζοσπάστης», «υπαρκτό όνειρο», κάτι που φαίνεται στο ταμείο. Πρωτιά και για ένα άλλον Κορεάτη, το Ατος που βασιλεύει στα μικρά. Το Citroen Saxo, το Hiundai Accent, έρχονται με τη φόρα του Δεκέμβρη και κυριαρχούν στις δύο πιο εμπορικές κατηγορίες. Το εξαιρετικό value for money αποτελεί το μεγάλο όπλο και στην κατηγορία D, και το Nissan Primera υπερέχει απέναντι στην BMW σειρά 3 και Opel Vectra που ακολουθούν.

Στις μεγαλύτερες κατηγορίες η Mercedes παίζει μόνη της, ενώ η Jaguar προτιμήθηκε από 20 αγοραστές της υπερπολυτελούς κατηγορίας.

Στα πολυμορφικά η Opel είδε το Zafira να λάμπει για ένα ακόμη μήνα, κάτι που ισχύει και για το Renault Megano στα Cabrio. Εξαιρετικά «πήγε» το Megano και στην έκδοση Coupe που πλησίασε σε απόσταση 12 αυτοκινήτων το Hioundai Coupe.

Στα roadster το Mercedes SLK προτιμήθηκε από το 50% των αγοραστών που αγοράζουν παραδοσιακά το Mazda MX-5.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ