Παρασκευή 12 Ιούλη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Αναμένει οδηγίες από τον ΟΟΣΑ για τις μεταρρυθμίσεις στα σχολεία

Να υποβαθμίσει την αγωνία των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων, που συμπληρώνουν αυτή την περίοδο τα μηχανογραφικά τους, επιχείρησε ο υπουργός Παιδείας, Κυρ. Πιερρακάκης, μιλώντας χτες στο «MEGA» και λέγοντας ότι «οι πανελλαδικές δεν είναι απόλυτης επίδοσης, με μια σταθερή βάση, διαγωνισμός. Είναι μια σειρά κατάταξης, οπότε σε κάθε Τμήμα αν είναι να μπουν 100, θα μπουν 100». Δεν ενημέρωσαν όμως τον υπουργό ότι ο «κόφτης» της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) αφήνει κάθε χρόνο χιλιάδες κενές θέσεις σε Τμήματα κυρίως της επαρχίας, αλλά και των μεγάλων αστικών κέντρων και αντίστοιχα χιλιάδες υποψήφιους εκτός Ανώτατης Εκπαίδευσης...

Κατά τα άλλα, ο υπουργός για άλλη μια φορά ξεκαθάρισε ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν πάνε προς κατάργηση, εξαίροντας την αξιοπιστία τους, ενώ αναφορικά με τις επιδόσεις των μαθητών και το τι μαθαίνουν πραγματικά στο σχολείο, είπε ότι αναμένει οδηγίες για μεταρρυθμίσεις από τον ΟΟΣΑ.

Ομως οι προτάσεις του ΟΟΣΑ είναι γνωστές εδώ και χρόνια και με βάση αυτές έχουν νομοθετήσει όλες οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα (με όποια σύνθεση, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ παλιότερα): Μεγαλύτερη αυτονομία της σχολικής μονάδας, δηλαδή σχολεία με διαφοροποιημένα προγράμματα, που θα κοιτούν ακόμα περισσότερο τους γονείς στην τσέπη... Συγχωνεύσεις σχολείων, αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών και «αξιολόγησή» τους, για να μειωθεί κι άλλο το κόστος της εκπαίδευσης για το κράτος και για να υπάρχει ένα μόνιμο σύστημα ελέγχου και υποταγής των εκπαιδευτικών στην υλοποίηση της όποιας αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Αυτές τις δοκιμασμένες συνταγές τις έχουμε δει χρόνια τώρα να ρίχνουν το επίπεδο στην Εκπαίδευση, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και διεθνώς.

Σ' αυτό το πνεύμα της αυτονομίας και της διαφοροποίησης των σχολικών μονάδων, εξάλλου, εντάσσεται και το «πολλαπλό βιβλίο» που έχει νομοθετηθεί από την προηγούμενη υπουργό και η εφαρμογή του μετατίθεται για το 2026, όπως δήλωσε ο Κυρ. Πιερρακάκης.

Αναφορικά δε με τις υποδομές των σχολείων παραδέχτηκε ότι «έχουμε σχολικές υποδομές, στην αρμοδιότητα των δήμων, που... έχεις την τεχνολογία του 2024 δίπλα από έναν προβληματικό σοβά. Αυτή η αντίφαση υπάρχει», είπε και πρόσθεσε ότι αναμένονται ανακοινώσεις για κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, που θα κατευθυνθεί προς τους δήμους για την ενίσχυση των σχολικών υποδομών.

Ταυτόχρονα, συνεχίστηκε η συζήτηση για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών, όπου ο υπουργός παραδέχτηκε ότι έχουμε πάρα πολλούς αναπληρωτές στην Εκπαίδευση, «είναι περίπου το 1/4. Αυτό δεν συμβαίνει σε καμιά άλλη χώρα», είπε και ανέφερε τον στόχο της κυβέρνησης «η σχέση μόνιμων εκπαιδευτικών με αναπληρωτές να μειωθεί στο 50%».

Προανήγγειλε προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών και για του χρόνου, με μεγαλύτερη έμφαση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (καθώς φέτος με τους 10.000 διορισμούς θα δοθεί έμφαση στη Δευτεροβάθμια). Ενώ για τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία παραδέχτηκε ότι δεν θα πάψουν, λέγοντας ότι είναι «μια από τις δυσκολότερες ασκήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς αν βάλει κάτω τα νούμερα» και προσθέτοντας ότι «πάντα προκύπτει ένα κενό, εσύ κρίνεσαι στο πόσο λίγα είναι και πόσο γρήγορα τα αναπληρώνεις»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ