Τρίτη 13 Αυγούστου 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΙΓΗ ΙΧΘΥΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Σε ελληνικά αγκυροβόλια τα δύο αμερικανικά δεξαμενόπλοια που προμηθεύουν με καύσιμα την Πολεμική Αεροπορία του Ισραήλ
  • Ο λιμένας των Αγίων Θεοδώρων αγκωνάρι στον ανεφοδιασμό της ισραηλινής πολεμικής μηχανής
  • Η Σούδα απάγκιο των Αμερικανών μακελάρηδων - Αλωνίζουν Αμερικανοί και Βρετανοί στην Κρήτη ενόψει κλιμάκωσης

Σε ελληνικά νερά βρίσκονταν χτες ταυτόχρονα τα δύο δεξαμενόπλοια της αμερικανικής ναυτιλιακής «Overseas Shipholding Group» (OSG) Ship Management, τα οποία συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανεφοδιασμού με καύσιμα της ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας, βάσει συμφωνίας που έχουν υπογράψει οι κυβερνήσεις ΗΠΑ και Ισραήλ.

Συγκεκριμένα, τόσο το «Overseas Sun Coast», όσο και το «Overseas Santorini», τα οποία προμηθεύουν τους Ισραηλινούς με καύσιμα, για να εξαπολύουν τις δολοφονικές επιθέσεις τους στη Γάζα και σε όλη τη Μέση Ανατολή, βρίσκονταν χτες αγκυροβολημένα το πρώτο ανοιχτά των Αγίων Θεοδώρων και το δεύτερο νοτιοανατολικά της Σαλαμίνας.

Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου», τα δύο αυτά πλοία, μέσω της αμερικανικής ναυτιλιακής OSG, είναι ενταγμένα στο κυβερνητικό πρόγραμμα ασφάλειας δεξαμενόπλοιων (ΤSP) των ΗΠΑ, που ναυλώνει πλοία με αμερικανική σημαία για τις ανάγκες του στρατού, ώστε να είναι διαθέσιμα σε περίπτωση πολέμου ή «εθνικής έκτακτης ανάγκης».

Το «Overeas Sun Coast» στους Αγίους Θεοδώρους

Την εμπλοκή των δύο δεξαμενόπλοιων («Overseas Santorini» και «Overseas Sun Coast») στον εφοδιασμό των Ισραηλινών επιβεβαιώνει η ίδια η πλοιοκτήτρια OSG:

Το «USS WASP. στον Κόλπο της Σούδας
Το «USS WASP. στον Κόλπο της Σούδας
«Τα δύο πλοία αντλούν σημαντικό ποσοστό των εσόδων τους από τη μεταφορά φορτίων που προορίζονται για πλοία με σημαία των ΗΠΑ (...) Μεταξύ των διαθέσιμων επί του παρόντος φορτίων είναι ένα συμβόλαιο που έχει συνάψει η εταιρεία με την κυβέρνηση του Ισραήλ για την παράδοση καυσίμων έως τις 31/12/2024, το οποίο η ισραηλινή κυβέρνηση χρηματοδοτεί με επιχορηγήσεις από την κυβέρνηση των ΗΠΑ».

Η συσχέτιση της ναυτιλιακής OSG με τη χώρα μας δεν περιορίζεται στα ελληνικά ονόματα των πλοίων της. Η ναυτιλιακή εταιρεία εδρεύει μεν στη Φλόριντα των ΗΠΑ, αλλά παράλληλα διατηρεί γραφεία στη Γλυφάδα. Η θυγατρική της, «International Seaways», διατηρεί επίσης γραφεία στον Πειραιά. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα:

Το ένα από τα δύο δεξαμενόπλοια, το «Overseas Sun Coast», εμφανίζεται καταρχάς τον Ιούλη και τον Αύγουστο να εκτελεί δρομολόγιο στη Μεσόγειο, με στάσεις στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, στις 3/7 αναχώρησε από το λιμάνι των Αγίων Θεοδώρων για τη Ρότα της Ισπανίας, όπου βρίσκεται ναύσταθμος των Αμερικανών, ενώ στις 16/7 έδεσε στη Σούδα.

Την επομένη κατευθύνθηκε και πάλι στους Αγίους Θεοδώρους, για να επαναλάβει το ταξίδι για τη Ρότα και ύστερα να βρεθεί στο γαλλικό λιμάνι της Lavera. Από εκεί αναχώρησε στις 7/8 για να φτάσει αυτήν την Κυριακή ξανά στους Αγίους Θεοδώρους.

Σημειωτέον, στο λιμάνι των Αγίων Θεοδώρων βρίσκεται το Oil Terminal της «Motor Oil Hellas», η οποία εμφανίζεται επίσης ως σταθερή προμηθεύτρια καυσίμων για την Υπηρεσία Εφοδιασμού Αμυνας του αμερικανικού Πενταγώνου.

Σύμφωνα με τα κρατικά στοιχεία των ΗΠΑ, η «Motor Oil» μόνο τους τελευταίους 12 μήνες έχει συνάψει συμβόλαια ύψους 429 εκατ. δολαρίων με το αμερικανικό Πεντάγωνο, ενώ από το 2008 έως σήμερα η συνολική αξία των συμβολαίων με τον αμερικανικό στρατό ξεπερνά τα 5,5 δισ. δολάρια.

Αλλωστε, σύμφωνα και με άλλη αποκάλυψη την οποία έκανε ο «Ριζοσπάστης του Σαββατοκύριακου», ναυλομεσίτες έχουν βγει στην αγορά και ψάχνουν, κατ' εντολή του υπουργείου Αμυνας των ΗΠΑ, τάνκερ ειδικών προδιαγραφών ικανό να μεταφέρει τουλάχιστον 310.000 βαρέλια καυσίμου τύπου JA1 (για αεροσκάφη). Το πλοίο σχεδιάζεται να φορτώσει από τους Αγίους Θεοδώρους και τα διυλιστήρια της ευρύτερης περιοχής, ενώ κατόπιν προορισμός ορίζεται το Mesaieed στο Κατάρ, όπου εδρεύει το περιφερειακό στρατηγείο της Κεντρικής Διοίκησης των ΗΠΑ (CENTCOM).

Παραμένουν αναπάντητα τα ερωτήματα

Με αφορμή λοιπόν την ταυτόχρονη εμφάνιση των δύο αμερικανικών δεξαμενόπλοιων στα ελληνικά νερά, επαναφέρουμε τα σοβαρά ερωτήματα που έθεσε ο «Ριζοσπάστης» στο φύλλο του Σαββατοκύριακου, και για τα οποία δεν υπήρξε καμιά απάντηση από την κυβέρνηση, το υπουργείο Αμυνας και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας:

  • Με ποιους συνεργάζεται στην Ελλάδα η αμερικανική ναυτιλιακή OSG; Εμπλέκονται με οποιονδήποτε τρόπο ελληνικές ναυτιλιακές στην προμήθεια του ισραηλινού στρατού;
  • Τι φόρτωσε το «Overseas Sun Coast» από το λιμάνι των Αγίων Θεοδώρων και με ποιον παραλήπτη; Σχετίζονται τα διυλιστήρια της «Motor Oil» με αυτήν την κίνηση; Γιατί επέστρεψε και τι σκοπεύει να φορτώσει;
  • Βάσει των συμφωνιών, το καύσιμο που προμηθεύουν οι ΗΠΑ την ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία, δεν είναι υποχρεωτικό να προέρχεται από τα διυλιστήρια του Τέξας. Αυτό σημαίνει ότι οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν και οποιονδήποτε άλλον προμηθευτή τους, για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του ισραηλινού στρατού. Είναι ένας από αυτούς τα διυλιστήρια της «Motor Oil»; Συμμετέχει η ελληνική πετρελαϊκή με οποιονδήποτε τρόπο στον ανεφοδιασμό του ισραηλινού στρατού, μέσω προμήθειας στους Αμερικανούς;
Πήρε «φωτιά» η Σούδα

Στο μεταξύ, επιβεβαιώνεται ο ρόλος έτερου λιμένα, της Σούδας, στην υποστήριξη των αμερικανικών ναυτικών δυνάμεων που έχουν αναπτυχθεί στην Ανατολική Μεσόγειο. Συγκεκριμένα:

Τις προηγούμενες μέρες έδεσαν εκεί τα φορτηγά πλοία υποστήριξης του αμερικανικού Στόλου «USAV MATAMOROS», «USAV MONTERREY», «USAV WILSON WHARF» και «USAV JAMES LOUX» (με τα τρία πρώτα να παραμένουν εκεί και χτες), καράβια με τεράστιες δυνατότητες μεταφοράς φορτίων και logistics για τους Αμερικανούς.

Επίσης, το προηγούμενο διάστημα έδεσαν στη Σούδα το πλοίο αμφίβιων επιθέσεων («amphibious assault ship» - με ελικόπτερα και αποβατικά) «USS Wasp» συν πλοία συνοδείας του (επιβαίνει η 24η Μονάδα Εκστρατείας των πεζοναυτών των ΗΠΑ). Τα πλοία αυτά έχουν αναπτυχθούν εδώ, ακριβώς για να ενισχύσουν τη συνολική δύναμη των Αμερικανών στην περιοχή. Στη Σούδα έδεσαν επίσης τα αντιτορπιλικά τους «USS Gravely» και «USS Philippine Sea».

Σύμφωνα, εξάλλου, με την εφημερίδα «Νέα», τη Σούδα έχουν ως σημείο ανεφοδιασμού άλλα δύο αντιτορπιλικά, τα «USS Roosevelt» και «USS Bulkeley», που περιπολούν στην Ανατολική Μεσόγειο, ενώ αναμένεται να προστεθούν δύο ακόμα που τις προηγούμενες μέρες βρίσκονταν στην Ερυθρά Θάλασσα αντιμετωπίζοντας επιθέσεις των Χούθι. Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, από την αεροπορική βάση της Σούδας τις τελευταίες μέρες έχουν καταγραφεί επίσης αρκετές απογειώσεις και προσγειώσεις αεροσκαφών συλλογής πληροφοριών, ιπτάμενων ραντάρ, ιπτάμενων τάνκερ και μεταγωγικών. Αλλωστε, ως «μόνιμη» χρησιμοποιείται η βάση για τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας και συλλογής πληροφοριών «P-8 Poseidon» των ΗΠΑ, που περιπολούν τα τελευταία χρόνια στα ανοιχτά Συρίας και Λιβάνου, συλλέγοντας εικόνα για τις κινήσεις στην περιοχή, όπου κινούνται και πολλές ρωσικές μονάδες.

Σημειωτέον, οι ΑμερικανοΝΑΤΟικοί έχουν στη διάθεσή τους στη Σούδα ένα πλήρες πακέτο «ευκολιών», ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν:

-- Το περίφημο κρηπίδωμα Κ-14, η μοναδική προβλήτα στη Μεσόγειο όπου μπορεί να δέσει αεροπλανοφόρο.

-- Τα «North Atlantic Treaty Organization (NATO) Hellenic Navy Ammunition Command Sites». Υπάγονται στη Διεύθυνση Ναυτικών Οπλων Ναυστάθμου Κρήτης. Οι λεγόμενες εθνικές εγκαταστάσεις άρχισαν να κατασκευάζονται το 1952 ενώ οι εγκαταστάσεις του ΝΑΤΟ το 1955. Η κατασκευή του μεγαλύτερου μέρους των εγκαταστάσεων ολοκληρώθηκε το 1959 και η σχετική διακρατική συμφωνία (MOU) μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ υπογράφτηκε το 1961. Ο διευθυντής της Διεύθυνσης Ναυτικών Οπλων, εκτός από τις κοινές αρμοδιότητες των διευθυντών Διευθύνσεων, έχει αρμοδιότητα και σε θέματα: Εξασφάλισης της ορθής διακίνησης και εφοδιασμού των πολεμικών πλοίων και ναυτικών υπηρεσιών του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς επίσης και των πολεμικών πλοίων άλλων κρατών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διακρατικές συμφωνίες, με όπλα, πυρομαχικά και συναφές υλικό υποστήριξης. Επίσης, εξασφάλισης της φύλαξης, συντήρησης, λειτουργικότητας και ετοιμότητας των αποθηκών πυρομαχικών του ΝΑΤΟ.

-- Το «NATO POL Depot Marathi». Είναι οι εγκαταστάσεις πετρελαίου, λαδιού μηχανής και λιπαντικών (POL) του NATO στον λιμένα της Σούδας, αυξάνοντας χωρητικότητες, ώστε να εξυπηρετούνται ακόμα περισσότερα πλοία. Αλλωστε, στις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Καυσίμων του Ναυστάθμου Κρήτης περιλαμβάνεται και αυτή της «Διαχείρισης των καυσίμων έτερων χωρών στις οποίες βάσει διμερών συμφωνιών έχει χορηγηθεί από το ΠΝ η δυνατότητα αποθήκευσης καυσίμων στις υπόγειες δεξαμενές των εγκαταστάσεων της Διεύθυνσης», όπως και της «εξασφάλισης του έγκαιρου ανεφοδιασμού σε καύσιμα και λιπαντικά» των «συμμαχικών πλοίων και των εγκαταστάσεων της Αμερικανικής Ευκολίας Σούδας».

-- Η Forward Logistics Site Souda Bay (FLS Souda Bay). Ως προκεχωρημένη βάση υποστήριξης, επισήμως, προβάλλει ως υπηρεσία του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, που διοικείται πλήρως από τον διοικητή του Ναυστάθμου Κρήτης, στελεχωμένη και χρηματοδοτούμενη από το ΠΝ. Ωστόσο υποστηρίζει εκτενώς τα πλοία του ΝΑΤΟ που περιπολούν στην Ανατολική Μεσόγειο στο πλαίσιο της ΝΑΤΟικής επιχείρησης «Sea Guardian» (OSG). Σύμφωνα, άλλωστε, με την υπογεγραμμένη «Τεχνική Συμφωνία», αποστολή του Souda Bay FLS είναι: «Παροχή υποστήριξης σε ναυτικές και αερομεταφερόμενες μονάδες σχετικά με θέματα ανεφοδιασμού, συντήρησης, οργάνωσης μεταφοράς προσωπικού - αλληλογραφίας (PMC) και ιατρικής διακομιδής (MEDAVAC), προκειμένου να διασφαλιστεί η επιχειρησιακή ικανότητα των συμμαχικών ναυτικών μονάδων που συμμετέχουν στην OSG».

-- Ο σταθμός FOR.A.C.S. (ΝΑΤΟ Forces Sensor And Weapon Accuracy Check Sites). Ως Σταθμός Ελέγχου Ακριβείας Συστημάτων (ΣΕΑΣ), ενταγμένος στη ΝΑΤΟική δομή, μετρά την ακρίβεια των διοπτεύσεων - αποστάσεων - πορειών - θέσεων των αισθητήρων των συστημάτων διεύθυνσης βολής / μάχης, εντοπισμού και θέσης, τα οποία είναι εγκατεστημένα σε πολεμικά πλοία, υποβρύχια και ελικόπτερα της λυκοσυμμαχίας. Μεταξύ άλλων διεξάγονται εκεί προσομοιώσεις «ASMD» (Anti-Ship Missile Defence), όπως και δοκιμές αποδοχής νεοεγκατασταθέντων συστημάτων. Στο πλαίσιο των ΝΑΤΟ FORACS ο ελληνικός σταθμός αποκαλείται ΝΑΤΟ FORACS GREECE (NFG). Για τη λειτουργία του έχει υπογραφεί διακρατική συμφωνία (ΜΟU) μεταξύ 8 κρατών (Ελλάδα, Ιταλία, Δανία, Νορβηγία, Γερμανία, Καναδάς, ΗΠΑ, Βρετανία). Με τη συμφωνία αυτή τα υπογράφοντα κράτη αποφάσισαν τη δημιουργία, λειτουργία και κοινή χρηματοδότηση τριών τέτοιων σταθμών ελέγχου, ένας εκ των οποίων είναι ο NFG, ενώ οι άλλοι δύο είναι σε Νορβηγία και ΗΠΑ.

Σε επιφυλακή Αμερικανοί και Βρετανοί

Σε φόντο κλιμάκωσης, άλλωστε, της κατάστασης στη Μέση Ανατολή, στελέχη ιμπεριαλιστικών δυνάμεων περιδιαβαίνουν την Κρήτη τεστάροντας υποδομές και δυνατότητες του νησιού.

Διόλου τυχαία, στη Σούδα εμφανίστηκε η Gabriella Zach, διευθύντρια προσωπικού της υποεπιτροπής για τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική και την Κεντρική Ασία της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων. Μαζί και με άλλα στελέχη της υποεπιτροπής συζήτησε με στελέχη της βάσης ζητήματα «περιφερειακής ασφάλειας», όπως διαχέουν οι ίδιοι οι Αμερικανοί.

Ενδιαφέρον έχει και δημοσίευμα της κρητικής εφημερίδας «Πατρίς», σύμφωνα με το οποίο αξιωματούχοι των υπουργείων Εξωτερικών και Αμυνας της Βρετανίας είχαν πριν από λίγες μέρες στο Ηράκλειο μυστική σύσκεψη με ανώτατα στελέχη του Λιμενικού Σώματος και της Αστυνομίας.

Ηθελαν ενημέρωση για τις δυνατότητες του λιμένα Ηρακλείου να «φιλοξενήσει», εάν χρειαστεί, πολεμικά πλοία αλλά και χιλιάδες άτομα, αν κριθεί αναγκαίο να εγκαταλείψουν χώρες της Μέσης Ανατολής.

Λέγεται μάλιστα ότι η βρετανική αντιπροσωπεία θέλησε να επισκεφθεί όλες τις εγκαταστάσεις του λιμένα για να ελέγξει χωρητικότητες. Ακολούθησε ανάλογη επιθεώρηση στον λιμένα Χανίων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ