Τετάρτη 15 Μάη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΦΑΛΚΟΝ»
Ευθύνες στην ΥΠΑ επιρρίπτει ο πραγματογνώμονας

Τις εφιαλτικές στιγμές που έζησε τα 26 περίπου δευτερόλεπτα, κατά τα οποία το πρωθυπουργικό «Φάλκον» ανεβοκατέβαινε με ιλιγγιώδη ταχύτητα στις 14-9-1999 πάνω από το Βουκουρέστι, περιέγραψε χτες στη δίκη η αυτόπτης μάρτυρας Μαρία Μπεγλίτη, γραμματέας του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών Γιάννου Κρανιδιώτη. Είπε, χαρακτηριστικά, ότι οι επιβάτες της μοιραίας πτήσης αισθάνονταν «σαν πάνινες κούκλες», που τις πετά κάποιος στο ταβάνι και τις αφήνει πάλι να πέσουν. Ανέφερε, επίσης, ότι ο Γ. Κρανιδιώτης είχε συντάξει επιστολή μετά το ταξίδι του στο Πεκίνο, με την οποία ζητούσε να αποδοθούν ευθύνες για την κακή συντήρηση του «Φάλκον». Για τους κατηγορούμενους πιλότους Ι. Ανδρουλάκη και Γρ. Σινέκογλου, υποστήριξε ότι «έκαναν πάρα πολύ καλά τη δουλιά τους», αφού κατάφεραν να προσγειώσουν το αεροσκάφος και να σωθούν οι ίδιοι και άλλοι τρεις επιβαίνοντες.

Κατέθεσαν, ακόμα, η Σοφία Παπαδοπούλου, αδελφή του διασωθέντα Γρ. Παπαδόπουλου, υπεύθυνου του πολιτικού γραφείου του Γ. Κρανιδιώτη και η χήρα του μηχανικού Μιχ. Παπαδόπουλου, Βασιλική. Η δεύτερη είπε ότι άκουσε τον τότε υπουργό Μεταφορών Αναστ. Μαντέλη να λέει στον σύμβουλο ασφαλείας πτήσεων της ΥΠΑ Α. Τσολάκη: «Δολοφόνε! Δε σου είπα να προσέξεις το "Φάλκον";».

Ιδιαίτερη σημασία είχε η κατάθεση του εμπειρογνώμονα Αλέξανδρου - Ροβέρτου Φίσερ, πρώην αξιωματικού της Πολιτικής Αεροπορίας, ειδικού στη διαλεύκανση αεροπορικών ατυχημάτων, ο οποίος είχε διοριστεί από τον εισαγγελέα της υπόθεσης Ισίδ. Ντογιάκο να διενεργήσει πραγματογνωμοσύνη. Ο μάρτυρας είπε ότι, κατά τη γνώμη του, δεν υπάρχει ζήτημα λάθους από την πλευρά των πιλότων και των μηχανικών. Επισήμανε, παράλληλα, την ατυχή σύμπτωση ορισμένων παραμέτρων που οδήγησαν στην τραγωδία (κατασκευαστικά προβλήματα, βλάβη που δεν εντοπίστηκε, εφαρμογή του κανονισμού των μεγάλων αεροσκαφών στο θέμα των ζωνών ασφαλείας, καθυστέρηση εντολής από τον πύργο ελέγχου για κάθοδο από τα 23.000 πόδια, μη προειδοποίηση από τα εγχειρίδια για μείωση της ταχύτητας στους 260 κόμβους) και τις ευθύνες ανώτατων στελεχών της ΟΑ και της ΥΠΑ για την έλλειψη δομής ειδικά για το «Φάλκον». Ανέφερε, χαρακτηριστικά, ότι δεν υπήρχε αρμόδιος να επισημάνει τις ελλείψεις στο εγχειρίδιο του αεροσκάφους και να τις διορθώσει, ούτε λειτουργούσε το σύστημα καταγραφής των συνομιλιών μέσα στο πιλοτήριο. Η δίκη συνεχίζεται σήμερα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ