Τετάρτη 2 Οχτώβρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΔΙΕΘΝΗ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΗΠΑ
Παρέλυσαν δεκάδες λιμάνια στα ανατολικά μετά από 47 χρόνια!

Οι εργοδότες τάζουν ψίχουλα στους εργάτες, ενώ τα ναύλα για τη μεταφορά κοντέινερ εκτοξεύονται διαρκώς

Χιλιάδες λιμενεργάτες βγήκαν στον δρόμο του αγώνα

2024 The Associated Press. All

Χιλιάδες λιμενεργάτες βγήκαν στον δρόμο του αγώνα
Απεργιακή κινητοποίηση για ουσιαστικές βελτιώσεις στους μισθούς τους άρχισαν χτες οι λιμενεργάτες στις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ, μετά από ναυάγιο στο οποίο οδήγησαν οι εργοδότες του κλάδου (όπως ο όμιλος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk και η εταιρεία του APM Terminals North America) τις διαπραγματεύσεις με την κλαδική συνδικαλιστική οργάνωση International Longshoremen's Association (ILA).

H απεργία επηρεάζει 36 λιμάνια από το Μέιν μέχρι και νότια τον Κόλπο του Μεξικό, τα οποία είναι «κρίκοι» στη μεταφορά εμπορευμάτων κάθε είδους, από μπανάνες μέχρι ενδύματα και αυτοκίνητα.

Αναλυτές εκτιμούσαν ότι η συγκεκριμένη κινητοποίηση μπορεί να κοστίσει στους επιχειρηματίες του κλάδου δισεκατομμύρια δολάρια κάθε μέρα, ενώ το Reuters μετέδωσε πως η απεργία μπορεί να επηρεάσει «τη ροή περίπου της μισής θαλάσσιας ναυτιλίας της χώρας».

Ο επικεφαλής του ILA, Χάρολντ Ντάγκετβ, δήλωσε ότι οι εργοδότες του κλάδου δεν προσέφεραν κατάλληλες μισθολογικές αυξήσεις και δεν συμφώνησαν σε αιτήματα για την προστασία θέσεων εργασίας.

Σε ανακοίνωσή του για τη διαπραγμάτευση με την εργοδοτική ένωση United States Maritime Alliance (USMX), η ILA τόνισε ότι οι εργοδότες «θέλουν να απολαμβάνουν πλούσια κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων που αποκομίζουν το 2024, ενώ προσφέρουν στους ILA Longshore Workers ένα απαράδεκτο πακέτο μισθών που εμείς απορρίπτουμε (...) Τα μέλη της ILA longshore αξίζουν να αποζημιωθούν για τη σημαντική δουλειά που κάνουν, διατηρώντας το αμερικανικό εμπόριο σε κίνηση και ανάπτυξη. Είναι επαίσχυντο το γεγονός ότι οι περισσότερες από αυτές τις ξένες ναυτιλιακές εταιρείες εμπλέκονται σε μια επιχείρηση "Make and Take": Θέλουν να πραγματοποιήσουν τα κέρδη τους δισεκατομμυρίων δολαρίων στα λιμάνια των Ηνωμένων Πολιτειών και πίσω από την πλάτη των Αμερικανών εργαζομένων στην ILA longshore και να πάρουν αυτά τα κέρδη έξω από αυτή τη χώρα και στις τσέπες ξένων ομίλων ετερογενών δραστηριοτήτων.

Στο μεταξύ, οι αφοσιωμένοι εργαζόμενοι στην ILA συνεχίζουν να ακρωτηριάζονται από τον πληθωρισμό λόγω των άδικων μισθολογικών πακέτων της USMX (...)

Επιπλέον, οι ναυλωτές εξοργίζουν τους πελάτες τους, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα αυξημένο κόστος για τους Αμερικανούς καταναλωτές. Τώρα χρεώνουν 30.000 δολάρια για ένα πλήρες κοντέινερ, μια τεράστια αύξηση από τα 6.000 δολάρια ανά κοντέινερ (όπως ήταν η τιμή) μόλις πριν από λίγες βδομάδες. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, πήγαν από 6.000 σε 18.000, μετά 24.000 και τώρα 30.000 δολάρια...».

Πρόκειται για την πρώτη απεργία του ILA από το 1977.

Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε από τη μεριά του ότι «ο Πρόεδρος Μπάιντεν και η αντιπρόεδρος Χάρις παρακολουθούν πολύ στενά την απεργία στα λιμάνια της ανατολικής ακτής και του Κόλπου του Μεξικού».

Στο μεταξύ, στην τρίτη βδομάδα των απεργιακών τους κινητοποιήσεων μπήκαν και οι εργαζόμενοι στον κολοσσό της αεροναυπηγικής βιομηχανίας «Βoeing», παλεύοντας ενάντια στα ψίχουλα που η εργοδοσία θέλησε να εμφανίσει ως αυξήσεις στους μισθούς, επειδή τα στελέχη της αγωνιούν για την κατάταξή του στη λίστα των δισεκατομμυριούχων και όσων κοντράρονται για τον έλεγχο του κρίσιμου αυτού κλάδου...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ