Παρασκευή 27 Δεκέμβρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΔΙΕΘΝΗ
ΒΑΛΤΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
Νέες ζημιές σε υποθαλάσσια καλώδια

Η ΕΕ σπεύδει να απειλήσει με νέες κυρώσεις τη Ρωσία

Νέες ζημιές σε υποθαλάσσιες υποδομές Ενέργειας και Τηλεπικοινωνιών στη Βαλτική Θάλασσα, σε καλώδια που συνδέουν την Φινλανδία και την Εσθονία μέσω του Φινλανδικού Κόλπου, καταγράφηκαν τις προηγούμενες μέρες, με την ΕΕ να σπεύδει άμεσα να «δείξει» ως υπεύθυνη τη Ρωσία και να την απειλήσει με νέες κυρώσεις.

Η σημαντικότερη βλάβη καταγράφηκε την Τετάρτη στην υποθαλάσσια γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας «Estlink 2», μήκους 170 χιλιομέτρων και δυναμικότητας 658 MW. Η φινλανδική εταιρεία διαχείρισης του δικτύου «Fingrid» ανέφερε ότι για την αποκατάσταση της ζημιάς θα χρειαστούν πολλοί μήνες, ενώ αυτήν τη στιγμή μεταξύ Φινλανδίας και Εσθονίας λειτουργεί μόνο η γραμμή «Estlink 1» (358 MW).

Την ίδια ώρα, οι εσθονικές εταιρείες «Elisa Group» και «CITIC Telecom» ανέφεραν ότι σημειώθηκαν ζημιές και σε τρία καλώδια τηλεπικοινωνιών μεταξύ Φινλανδίας και Εσθονίας, σύμφωνα με την εσθονική εφημερίδα «Postimees».

Η γραμμή «Estlink 1» τέθηκε σε λειτουργία το 2007 και η «Estlink 2» ξεκίνησε το 2014. Το 2022 ανακοινώθηκε το έργο «Estlink 3», με την ολοκλήρωσή του να αναμένεται μέχρι το 2035.

Η αστυνομία της Φινλανδίας ανακοίνωσε ότι «σε συνεργασία με τη συνοριοφυλακή και άλλες υπηρεσίες ερευνά την αλυσίδα των γεγονότων», συγκεκριμένα ερευνάται ο ενδεχόμενος ρόλος που έπαιξε ένα «ξένο πλοίο» για τη ζημιά στη γραμμή «Estlink 2».

Το πρακτορείο «Reuters» αναφέρει ότι οι φινλανδικές αρχές έθεσαν υπό κράτηση ένα τάνκερ με σημαία Νήσων Κουκ, το οποίο ανήκει σε εταιρεία με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Το κανάλι «Yle TV», επικαλούμενο στοιχεία της υπηρεσίας MarineTraffic, μετέδωσε ότι το τάνκερ «επιβράδυνε αισθητά» πιθανώς τη στιγμή που το καλώδιο μεταξύ Φινλανδίας και Εσθονίας υπέστη ζημιά. Σύμφωνα με μία από τις εκδοχές της αστυνομίας, η ζημιά στο καλώδιο έγινε από την άγκυρα του εν λόγω τάνκερ.

Ο Εσθονός ΥΠΕΞ, M. Tsahkna, συνομίλησε με την Φινλανδή ομόλογό του, ενώ δήλωσε ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί «σκόπιμη βλάβη στο καλώδιο» και ότι έχουν συμβεί «πολλά περιστατικά» στη Βαλτική Θάλασσα το τελευταίο διάστημα.

Σε κοινή δήλωσή τους η Κομισιόν και η ύπατη εκπρόσωπος της ΕΕ, Κάγια Κάλας, αναφέρουν ότι «το χθεσινό (σ.σ. προχθεσινό) περιστατικό με υποθαλάσσια καλώδια στη Βαλτική Θάλασσα είναι το τελευταίο από μια σειρά ύποπτων επιθέσεων σε υποδομές ζωτικής σημασίας».

«Το ύποπτο σκάφος αποτελεί μέρος του σκιώδους στόλου της Ρωσίας», συνεχίζουν, για να προσθέσουν ότι «θα προτείνουμε περαιτέρω μέτρα, μεταξύ τους και κυρώσεις, για να στοχεύσουμε αυτόν τον στόλο».

Επιπλέον, η ΕΕ τονίζει ότι θα ενισχύσει τις προσπάθειες για την προστασία των υποθαλάσσιων καλωδίων.

Ο δε Λιθουανός Πρόεδρος, Γκ. Ναουσέντα, κάλεσε το ΝΑΤΟ να πάρει μέτρα για την προστασία των θαλάσσιων υποδομών.

Καταγγελία για βύθιση ρωσικού πλοίου με «τρομοκρατική επίθεση»

Στο μεταξύ, στο ίδιο φόντο των εντεινόμενων αλληλοκαταγγελιών για «υβριδικό πόλεμο», η ιδιοκτήτρια εταιρεία του ρωσικού φορτηγού πλοίου «Ursa Major», που βυθίστηκε στη Μεσόγειο στις 23 Δεκέμβρη, ανακοίνωσε ότι η βύθιση οφείλεται σε «τρομοκρατική επίθεση».

Το πλοίο βυθίστηκε σε διεθνή ύδατα μεταξύ Ισπανίας και Αλγερίας, ενώ αγνοούνται 2 από τα 16 μέλη του πληρώματός.

Η ιδιοκτήτρια του πλοίου, «SK-Yug», θυγατρική της ρωσικής εταιρείας «Oboronlogistika», που συνεργάζεται με το υπουργείο Αμυνας, σε ανακοίνωσή της εκτιμά ότι «πραγματοποιήθηκε στοχευμένη τρομοκρατική επίθεση». Σύμφωνα με την εταιρεία, στο πλοίο ακούστηκαν «τρεις διαδοχικές εκρήξεις», με αποτέλεσμα «να μπει νερό» και να βουλιάξει.

Το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε ότι η βύθιση του πλοίου σημειώθηκε μετά από «έκρηξη στο μηχανοστάσιό του».

Το φορτηγό πλοίο μετέφερε γερανούς που θα τοποθετούνταν στο λιμάνι του Βλαδιβοστόκ και εξαρτήματα παγοθραυστικών, ανακοίνωσε η εταιρεία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ