Η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ), εκφράζοντας τη συμπαράστασή της στους κατοίκους, στους μαθητές και στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς της Σαντορίνης και των γύρω νησιών, που δοκιμάζονται από την αυξημένη σεισμική δραστηριότητα των τελευταίων ημερών, σημειώνει σε σχετική ανακοίνωση:
«Σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο, καθώς διανύουμε τη δεύτερη βδομάδα χαμένων μαθημάτων και με την αβεβαιότητα να παραμένει για το επόμενο διάστημα, η κυβέρνηση οφείλει να εγκαταλείψει τα επικοινωνιακά σόου και να δώσει ουσιαστικές λύσεις. Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να παρουσιάζεται ως καθολική απάντηση σε κάθε πρόβλημα, ειδικά όταν οι συνθήκες την καθιστούν ανεπαρκή και αναποτελεσματική. Η ασφάλεια και η ψυχική υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών πρέπει να τεθούν σε προτεραιότητα». Συγκεκριμένα, για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τονίζει:
«Απαιτείται ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων, των δημόσιων κτιρίων και των κατοικιών από ειδικούς μηχανικούς, ώστε να εκδοθούν άμεσα πιστοποιητικά καταλληλότητας και στατικής επάρκειας. Κανένα σχολείο δεν πρέπει να λειτουργήσει εάν δεν διασφαλιστεί πλήρως η ασφάλειά του, ενώ όσες δομές κριθούν ακατάλληλες πρέπει να ανακαινιστούν ή να αντικατασταθούν με νέες εγκαταστάσεις.
Γενναία χρηματοδότηση για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών.
Οι τοπικές υπηρεσίες των δήμων, των Περιφερειών και όλων των αρμόδιων φορέων πρέπει να ενισχυθούν με επιπλέον προσωπικό, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες τόσο της τρέχουσας κρίσης όσο και της περιόδου αποκατάστασης που θα ακολουθήσει. Οι δημόσιες δομές πρέπει να λειτουργούν επαρκώς για να στηρίξουν τους κατοίκους και τις οικογένειες που έχουν πληγεί από το φαινόμενο.
Είναι απαραίτητο να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά των εκπαιδευτικών, χωρίς καθυστερήσεις και γραφειοκρατικά εμπόδια. Παράλληλα, απαιτείται η πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα αναλάβουν πρόσθετη διδακτική στήριξη και ενισχυτική διδασκαλία για τους μαθητές που έχουν χάσει διδακτικές ώρες λόγω της κατάστασης. Το βάρος της κρίσης δεν μπορεί να πέσει στους ώμους των μαθητών ούτε να οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερες ανισότητες στην Εκπαίδευση.
Απαιτούνται άμεσα παιδαγωγικά μέτρα για την κάλυψη και εμπέδωση της ύλης, ώστε οι μαθητές να μη μείνουν πίσω στις γνώσεις τους. Πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, να αναπροσαρμοστεί η διδακτέα ύλη σύμφωνα με τις πραγματικές δυνατότητες των μαθητών και να αποφευχθεί η διεξαγωγή εξετάσεων στο τέλος της χρονιάς. Σε μια περίοδο τόσο μεγάλης αβεβαιότητας, δεν μπορεί να επιβαρύνονται οι μαθητές με επιπλέον πίεση και άγχος για την κάλυψη ύλης που χάθηκε λόγω εξωγενών συνθηκών.
Να ληφθούν ειδικά μέτρα ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών μας.