Σάββατο 1 Ιούνη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Ολοκληρώθηκε χτες το σκάνδαλο

Η κυβέρνηση υπέγραψε - έναντι του εξευτελιστικού ποσού των 2,1 δισ. δραχμών - την παράδοση του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας και της Ανατ. Μεσογείου στον έλεγχο και στη ληστρική εκμετάλλευση του πολυεθνικού κεφαλαίου

Ολοκληρώθηκε χτες το σκάνδαλο ιδιωτικοποίηση και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του ναυπηγείου στη γερμανική κοινοπραξία HDW/FS. Με την απόφαση αυτή της κυβέρνησης κλείνει οριστικά το κεφάλαιο του δημόσιου ελέγχου στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους και την εθνική οικονομία γενικότερα. Οι «διαπραγματεύσεις», που διήρκεσαν περισσότερο από εννέα μήνες και περιείχαν όλα τα στοιχεία αποικιοκρατικών αξιώσεων, κατέληξαν χτες επιτυχώς για τη γερμανική εταιρία και η σύμβαση υπογράφτηκε στα γραφεία της ΕΤΒΑΒank.

Σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση της ΕΤΒΑbank και του υπουργείου Ανάπτυξης, ακολούθησε επίσκεψη των αγοραστών στο χώρο των ναυπηγείων, με επικεφαλής τους προέδρους των Γερμανικών οίκων (Lederer και Von Menges) του διοικητή της ΕΤΒΑbank Ι.Γεωργάνα και κυβερνητικών των υπουργών Οικονομίας Ν. Χριστοδουλάκη και Ανάπτυξης Α. Τσοχατζόπουλου). Οι δύο υπουργοί, εξέφρασαν για λογαριασμό της κυβέρνησης «την ικανοποίησή τους για την ολοκλήρωση της συμφωνίας» και δεν παρέλειψαν να ευχηθούν στους αγοραστές «κάθε επιτυχία»! Ετσι, η σημερινή κυβέρνηση, στηριζόμενη και από την «πρασινογάλαζη» πλειοψηφία του Σωματείου Εργαζομένων στο ναυπηγείο, παραχώρησε το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας και της Ανατολικής Μεσογείου, και από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης- έναντι του εξευτελιστικού ποσού των 2,1 δισ. δραχμών- στη γερμανική εταιρία. Να σημειωθεί, ότι η τελευταία, πριν περίπου δύο μήνες πέρασε σε αμερικανικά χέρια, στην One Equity Partners.

Με το εξευτελιστικό αυτό ποσό, που καταβάλλουν οι Γερμανοί ως τίμημα, αποκτούν ένα ναυπηγείο στο οποίο μέχρι την παρούσα στιγμή:

  • Οι αναθέσεις έργων (διάφορες παραγγελίες) μόνο από το Πολεμικό Ναυτικό και άλλους δημόσιους οργανισμούς ανέρχονται σε περίπου 1,3 τρισεκατομμύρια δραχμές
  • Η περιουσία (ως ακίνητο) ανέρχεται σε εκατοντάδες δισεκατομμύρια δραχμές
  • Σύμφωνα με τις πιο απαισιόδοξες οικονομικές μελέτες, έχει εξασφαλισμένη κερδοφορία για τα τουλάχιστον 20 επόμενα χρόνια.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση, δίνοντας εξετάσεις στο μεγάλο κεφάλαιο ότι εφαρμόζει με τόλμη την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, προκειμένου να επιτευχθεί η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης με τους Γερμανούς εξανάγκασε σε παραίτηση περισσότερους από 600 εργαζόμενους στο ναυπηγείο. Το ελληνικό δημόσιο θα καταβάλλει για αποζημίωση περισσότερα από 25 δισεκατομμύρια, που η κυβέρνηση τα βάπτισε κίνητρα για την «οικειοθελή» αποχώρηση των εργαζομένων. Ετσι ο Σκαραμαγκάς, είναι το μεγαλύτερο και τελευταίο δημόσιο ναυπηγείο, περνάει στα χέρια του ιδιωτικού κεφαλαίου. Να θυμίσουμε, ότι επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, παραδόθηκαν επίσης στους ιδιώτες κατά σειρά και τα άλλα ναυπηγεία της χώρας, με, πρώτο το Νεώριο της Σύρου (παραχωρήθηκε στον Ν. Ταβουλάρη), τα ναυπηγεία Ελευσίνας (παραδόθηκαν επίσης στον Ταβουλάρη) και τα ναυπηγεία Αυλίδας που παραχωρήθηκαν στον Στ. Ηλία.

Για να φτάσουμε, όμως στη χθεσινή απόφαση παραχώρηση των ναυπηγείων, προηγήθηκαν πολύμηνες διαπραγματεύσεις και εκβιασμοί από τους Γερμανούς. Ο, ούτως ή άλλως στημένος διαγωνισμός που προκηρύχτηκε πέρυσι το Φλεβάρη, κόπηκε και ράφτηκε στα μέτρα των Γερμανών. Οι... ανοιχτές υποθέσεις της γερμανικής εταιρίας με την την ελληνική κυβέρνηση, ξεκινούν από, το 1998 όταν ανατέθηκε (με απ' ευθείας ανάθεση) η κατασκευή τριών υποβρυχίων με την προαίρεση της κατασκευής ενός ακόμα. Το κόστος των υποβρυχίων, αποκαλύφθηκε ότι διογκώθηκε κατά πολύ από το πραγματικό και είναι ευκολονόητο το τι συνέβη. Και γι'? αυτό υπήρχε ακόμη ένας λόγος για την παραχώρηση των ναυπηγείων στους Γερμανούς.

Οι Γερμανοί από τη στιγμή που χαρακτηρίστηκαν ως πλειοδότες του διαγωνισμού, λόγω της υποχωρητικότητας της κυβέρνησης, που στα πλαίσια των εξετάσεων προς το ιδιωτικό κεφάλαιο, κοπτόταν να παραχωρήσει και το Σκαραμαγκά, προέβαλαν μια σειρά από υπερβολικές απαιτήσεις, που προκάλεσαν αμηχανία και στην ίδια την κυβέρνηση. Οι αξιώσεις αυτές, που δεν είχαν καμία σχέση με το «πνεύμα» του διαγωνισμού, συνοψίζονται στην ανάθεση νέων παραγγελιών του Π.Ν και την τροποποίηση των υπαρχουσών παραγγελιών, στη μη ενεργοποίηση οικονομικών ρητρών εκ μέρους του ΟΣΕ για την καθυστέρηση παραγγελιών, και την ανάληψη των χρεών του ναυπηγείου από το δημόσιο. Την περασμένη Τετάρτη, οι Γερμανοί απηύθυναν τελεσίγραφο στην ελληνική πλευρά ότι, αν μέχρι χθες δεν ικανοποιούσε τις παραπάνω αξιώσεις θα αποσυρόταν ενδιαφέρον της! Τελικώς, επειδή ουδείς υπουργός αποφάσιζε να πάρει πάνω του μια τόσο σκανδαλώδη ευθύνη, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κ.Σημίτης, έδωσε το πράσινο φως στο οικονομικό επιτελείο να προχωρήσει με αυτούς τους όρους, διαβεβαιώνοντας προφανώς ότι θα τους καλύψει, άγνωστο με ποιον τρόπο.

Πέραν των διαδικασιών που ακολουθήθηκαν και έχουν μεγάλη σημασία, το γεγονός που τεκμηριώνει το μέγεθος του σκανδάλου, είναι, η παραχώρηση του ναυπηγείο στο ιδιωτικό κεφάλαιο, κάτι, που πέρα από τις θέσεις απασχόλησης, την εθνική οικονομία, αποτελεί και ένα πολύ μεγάλο πλήγμα για την εθνική άμυνα της χώρας, αφού πλέον το Πολεμικό Ναυτικό, επαφίεται στα γερμανοαμερικανικά συμφέροντα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ