Η δημοτική σύμβουλος της «Συμπαράταξης» Ζωή Βαλάση έφερε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων την περασμένη Πέμπτη και ζήτησε το Σώμα να πάρει απόφαση κατά της οικοδόμησης στο επιλεγμένο από την κυβέρνηση χώρο (οικόπεδο στην περιοχή Μακρυγιάννη), καθώς κατά τη διάρκεια των προκαταρκτικών εργασιών οικοδόμησης εντοπίστηκαν εκεί πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, τα οποία και τσιμεντοποιούνται για να τεθούν τα θεμέλια του ΝΜΑ. Η ίδια σημείωσε ότι πρέπει να επιλεγεί άλλος χώρος οικοδόμησης του ΝΜΑ, ότι το προβλεπόμενο εκεί κτίσμα θα κολλά στο παρακείμενο περίφημο κτίσμα του Βάιλερ και θα το υπερβαίνει κατά πέντε μέτρα, ότι η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ χρησιμοποιεί ήδη μεγάλο κομμάτι από τον αρχαιολογικό χώρο του Μακρυγιάννη για τις εγκαταστάσεις της και ότι με την κατασκευή εκεί αντιδρούν οι αρχιτέκτονες και τουλάχιστον επτά τοπικοί σύλλογοι.
Ο Στέλιος Λάμπρου, επίσης δημοτικός σύμβουλος της «Συμπαράταξης», πρόσθεσε ότι τις προηγούμενες μέρες, μπουλντόζες ξεκίνησαν ήδη την καταστροφή, έκοψαν δέντρα χωρίς να έχουν λάβει τη σχετική άδεια, έγιναν συλλήψεις περιοίκων που αντέδρασαν, ενώ η Αστυνομία «κώφευσε» στις επισημάνσεις τους ότι δεν υπάρχουν σχετικές άδειες για να γίνουν κάποιες εργασίες. Εκπρόσωπος των κατοίκων που παρέστη στη συνεδρίαση του ΔΣ έδειξε φωτογραφίες με τα αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή, όπως φιλοσοφική σχολή, διαμορφωμένοι χώροι περιπάτου, λουτρά κλπ.
Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου είπε ότι θα φέρει το ζήτημα προς συζήτηση και λήψη απόφασης στην επόμενη συνεδρίαση. Ομως, αλγεινή εντύπωση και πολλά ερωτήματα για τυχόν σκοπιμότητες και «δεσμεύσεις» προκάλεσε η στάση δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας. Π.χ. ο αντιδήμαρχος Ν. Γιατράκος έσπευσε να χαρακτηρίσει το ζήτημα «εθνικής κλίμακας» και να πει ότι αν συζητηθεί, ο δήμος «θα οδηγηθεί σε ατραπούς δύσκολες» και «θα αμαυρωθεί η δημόσια εικόνα του», καλώντας «να μη δώσουμε συνέχεια». Φυσικά, ο ίδιος, πρωτύτερα, περίπου θριαμβολογούσε για τη θετική απόφαση του ΣτΕ επί της προσφυγής του δήμου ενάντια σε άλλο ένα «εθνικής κλίμακας» έργο, όπως δρομολογείται από την κυβέρνηση, την επιφανειακή κατασκευή του προαστιακού σιδηροδρόμου.