Τετάρτη 1 Δεκέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
Μουσική
Αντισυμβατική «Ποππαία»

 

Είναι, ίσως, το μόνο λυρικό έργο της εποχής του που μπόρεσε δικαιωματικά να διεκδικήσει μια θέση στο ρεπερτόριο των ημερών μας. Ο λόγος για την κατεξοχήν αντισυμβατική όπερα του 17ου αιώνα, τη «Στέψη της Ποππαίας» του Κλαούντιο Μοντεβέρντι, που ανεβαίνει στις 5,7,9 και 11 του Δεκέμβρη, στο Μέγαρο Μουσικής. Με το μουσικό δράμα κλείνει το αφιέρωμα στον Ιταλό συνθέτη, τον σημαντικότερο εκπρόσωπο της λυρικής δημιουργίας του 16-17ου αιώνα. Πρόκειται για το τελευταίο έργο και συγχρόνως αποκορύφωμα της δημιουργίας του Μοντεβέρντι, έργο το οποίο αντανακλά τις αισθητικές απόψεις που επικρατούσαν στη Βενετία την εποχή του περάσματος από την κλασική αναγεννησιακή φόρμα στο μπαρόκ (πρωτοπαρουσιάστηκε το 1643). Ο προικισμένος συνθέτης, με τις επαναστατικές για την εποχή του ιδέες, περιγράφοντας τον τρόπο με τον οποίο η φιλόδοξη και δόλια Ποππαία χειρίζεται τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Νέρωνα και καταφέρνει να τη στέψει αυτοκράτειρα, καταθέτει ένα έργο που εξυμνεί το πάθος και τη φιλοδοξία. Τη σκηνοθεσία και τα σκηνικά υπογράφει ο Μίχαελ Χάμπε, ενώ τραγουδούν οι Γκρέγκορι Κούντε, Αννα Κατερίνα Αντονάτσι, Μάικλ Τσανς κ. ά. Συμπράττουν η Καμεράτα και το Συγκρότημα «Λόντον Μοντεβέρντι», σε διεύθυνση Πολ Γκούντγουιν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ