Κυριακή 29 Σεπτέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΕΡΚΥΡΑ
Μία «απελευθέρωση» που τσακίζει κόκαλα

Αύξηση των ναύλων, μείωση των θέσεων εργασίας, εντατικοποίηση, ελλιπή εξυπηρέτηση επιβατών, προβλέπεται με την έγκριση των νέων δρομολογίων

Πρόκληση για τους ναυτεργάτες και το επιβατικό κοινό της Κέρκυρας αποτελεί η υλοποίηση στην πράξη του νέου θεσμικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα, που προωθεί η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας τον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ και ο οποίος προβλέπει την άρση του «καμποτάζ» (σ.σ. του προστατευτισμού υπέρ πλοίων με ελληνική σημαία) και την «απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών». Αυτό που στην πράξη προωθείται είναι η «νόμιμη» ασυδοσία του μεγάλου εφοπλιστικού κεφαλαίου, ντόπιου και ξένου.

Οπως χαρακτηριστικά σχολιάζει την κατάσταση που διαμορφώνεται ο υποψήφιος νομάρχης της ΝΑΣΥ Κέρκυρας, Χ. Χαραλάμπους, σε συζήτηση που είχε με το «Ρ», από τις νέες ρυθμίσεις προκύπτει: «Αύξηση των ναύλων, μείωση των θέσεων εργασίας για τους ναυτεργάτες, αλλά κυρίως σημαντική χειροτέρευση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού και των τουριστών. Εμείς διεκδικούσαμε και διεκδικούμε να αποσυρθεί η "απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών", γιατί αυτή θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, αλλά και την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα των ναυτεργατών και χειροτερεύει σημαντικά την εξυπηρέτηση τόσο των Κερκυραίων που θέλουν να ταξιδέψουν όσο και των τουριστών».

Καταστρατήγηση δικαιωμάτων ναυτεργατών και επιβατών

Τα εγκεκριμένα από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δρομολόγια - βάσει του πλαισίου της κοινοτικής οδηγίας για την «απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών» - στην Κέρκυρα προβλέπεται να ισχύουν από τις 1/11/2002 έως τις 31/10/2003 για τα Ε/Γ και Ο/Γ των πορθμειακών γραμμών Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας, Λευκίμμης και Παξών.

Οπως καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Σωματείο Μηχανικών και Κατώτερων Πληρωμάτων Μ/S και Π/Θ Κοντινών Αποστάσεων «Ο Αγιος Σπυρίδων», με αυτό το θεσμικό πλαίσιο στην πράξη ποδοπατούν τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών και επιδεινώνουν την ήδη προβληματική εξυπηρέτηση του νησιού απομονώνοντας την Κέρκυρα.

Ο Β. Δημητράς, πρόεδρος του Σωματείου Ναυτεργατών, δήλωσε στο «Ρ» πως το σωματείο βρίσκεται σε διαδικασία προετοιμασίας δράσης για τη διεκδίκηση των αιτημάτων τους σε συντονισμό με άλλα ταξικά σωματεία του κλάδου, αλλά και φορείς του νησιού.

Κι αυτό γιατί, όπως σημειώνεται, προκαλείται - με τη ρύθμιση αυτή - ισχυρό πλήγμα στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της Κέρκυρας, αφού τα νέα δρομολόγια αφήνουν μεγάλα κενά στις πρωινές και βραδινές αναχωρήσεις από Ηγουμενίτσα, ενώ στην Κέρκυρα μπαίνει λουκέτο στις 8 μ.μ., ώρα τελευταίας αναχώρησης.

Και όλα αυτά συμβαίνουν σε μία εποχή που η γραμμή θα έπρεπε να λειτουργεί σε 24ωρη βάση.

Τα νέα δρομολόγια για τη γραμμή Κέρκυρα - Ηγουμενίτσα, Λευκίμμη, Παξούς, τα οποία προβλέπεται να είναι 22 την ημέρα με μεγάλη πυκνότητα από τις 9 π.μ. έως τις 7 μ.μ., 365 μέρες το χρόνο, επιβάλλουν 12 και πλέον ώρες δουλιάς στους ναυτεργάτες. Καταργείται, όπως καταγγέλλουν, το ρεπό για έναν ολόκληρο χρόνο και η συντήρηση των πλοίων, αν αυτή γίνει, εκτοξεύει τα ωράρια απασχόλησης σε 15, 18, 20 και πλέον ώρες, εντατικοποιεί την εργασία.

Το γεγονός, επίσης, ότι αποδρομολογούνται 3 πλοία (λόγω 35ετίας) χωρίς να αντικαθίστανται από νεότευκτα που θα μπορούσαν, μάλιστα, να φτιαχτούν στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, σε πρώτη φάση σημαίνει πως μένουν χωρίς δουλιά 30 σχεδόν ναυτεργάτες. Ακόμα, με τη νέα ρύθμιση, επιβάλλεται κάθε βράδυ 3 πλοία να διανυκτερεύουν στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Αυτό για τους ναυτεργάτες σημαίνει ότι θα πρέπει να διανυκτερεύουν σε χώρους χωρίς καμπίνες πληρώματος, φωτισμό, θέρμανση, ζεστό νερό...

Ο υποψήφιος νομάρχης Χ. Χαραλάμπους σε συζήτηση που είχε με το «Ρ» για το θέμα αυτό, είπε πως η ΝΑΣΥ Κέρκυρας είχε προβλέψει εδώ και καιρό τις επιπτώσεις της «απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών». Στο πρόγραμμά της η ΝΑΣΥ έχει συμπεριλάβει θέσεις που παίρνουν υπόψη τόσο τα συμφέροντα των ναυτεργατών όσο και τις ανάγκες του πληθυσμού, σε αντίθεση με τις κυβερνητικές αποφάσεις που ευνοούν μόνο το μεγάλο εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Για το ίδιο θέμα ο Δ. Δήμας, υποψήφιος δήμαρχος του συνδυασμού Ε.Λ.Π.Ι.Δ.Α. (Ενωτικός Λαϊκός Πραγματικά Ισότιμος Δημοκρατικός Αγωνιστικός) για την πόλη της Ηγουμενίτσας, η οποία είναι βασικό λιμάνι της πορθμειακής γραμμής, δήλωσε τα εξής: «Το νέο θεσμικό πλαίσιο και η "απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών" καταστρατηγούν τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών και εκθέτουν σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλειά τους, αλλά και του επιβατικού κοινού. Παράλληλα, αυτό το πλαίσιο προκαλεί σοβαρό πλήγμα στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη των νησιών, καταδικάζοντάς τα σε απομόνωση».


Μαρία ΠΕΡΓΑΝΤΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ