Παρασκευή 29 Νοέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Ποια δημοκρατία, ποιο ωράριο, ποια δικαιώματα;

Γυμνή, στυγνή, όπως ακριβώς τη βιώνουν παρουσίασαν χτες οι ναυτεργάτες την κατάσταση στα πλοία, στη διάρκεια περιοδείας του Σπ. Στριφτάρη

«Οποιος τολμήσει να σηκώσει κεφάλι, βλέπει τον καταπέλτη» (δηλαδή τον πετάνε έξω από το βαπόρι, απολύεται!). Σε αυτή τη φράση συμπυκνώνεται η κατάσταση που επικρατεί στα πλοία της ακτοπλοΐας, όπως την είδε κλιμάκιο του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Σπύρο Στριφτάρη, μέλος του Πολιτικού Γραφείου της ΚΕ του Κόμματος. Το κλιμάκιο του ΚΚΕ επισκέφτηκε πλοία στο λιμάνι του Πειραιά, προκειμένου να ακούσει τις απόψεις των ναυτεργατών για τα εργατικά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα, για τον αν εφαρμόζονται οι συλλογικές συμβάσεις και γενικά για τη ζωή τους στα καράβια. Οι απόψεις αυτές θα μεταφερθούν από τους βουλευτές του ΚΚΕ στη Βουλή κατά τη συζήτηση σχετικής Επερώτησης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας.

Με την ψευδαίσθηση ότι οι ναυτεργάτες στα ακτοπλοϊκά είναι κοντά στα σπίτια τους, ξεζουμίζονται κανονικά. Δουλεύουν στην καλύτερη περίπτωση 12 ώρες τη μέρα, ενώ την εποχή της αιχμής φτάνουν και στις 18, ακόμα και στις 20 ώρες. Ετσι το αν οι καμπίνες του πληρώματος βρίσκονται πάνω ή κάτω από το γκαράζ του πλοίου (σε πολλά είναι ακόμα κάτω από το γκαράζ) ή αν είναι εσωτερικές ή εξωτερικές (πληρώματα της μηχανής που δεν έχουν εξωτερικές καμπίνες είναι υποχρεωμένα να ζουν με τεχνητό φωτισμό μη βλέποντας τον ήλιο για μέρες), αποκτά δευτερεύουσα σημασία, αφού το κύριο ζήτημα είναι: κοιμούνται;

Φυσικά, η εντατικοποίηση της δουλιάς δεν είναι κάτι δεμένο με το επάγγελμα. Σε πλοία με ελληνική σημαία που κάνουν δρομολόγια στη Φινλανδία έχει κατακτηθεί τα πληρώματα να δουλεύουν μια μέρα και μία να έχουν ρεπό με πλήρης αποδοχές.

«Γιατί οι ναυτικοί να μην παίρνουν άδεια όπως όλοι οι εργαζόμενοι; είναι ένα άλλο ερώτημα που τέθηκε κατά τη συζήτηση του Σπ. Στριφτάρη με τους ναυτικούς. Σε ένα άλλο πλοίο, που είναι καινούριο, μπαίνει το ζήτημα, αν εδώ τα πράγματα από την άποψη των συνθηκών δουλιάς είναι διαφορετικά. «Το καράβι είναι καινούριο, αλλά "καλά" σε καράβι δε γίνεται», είναι η απάντηση. Ο ναυτικός δεν μπορεί να έχει τη στοιχειώδη συνδικαλιστική οργάνωση στο χώρο δουλιάς του, όπως οι εργαζόμενοι στη στεριά. Σύμφωνα με το νόμο, συνδικαλιστική διεκδίκηση στο πλοίο μπορεί να θεωρηθεί στάση!

«Τα πλοία είναι των ναυτικών και όχι των εφοπλιστών. Αν δεν υπήρχαν οι ναυτεργάτες από μόνες τους οι λαμαρίνες δε βγάζουν κέρδος», δήλωσε ο Σπ. Στριφτάρης και αφού πρόσθεσε πως όσα είδε και άκουσε θα τα μεταφέρει στη Βουλή, κατέληξε λέγοντας ότι πρέπει το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα να ανασυνταχθεί στην κατεύθυνση να αναπτύξει τα δικαιώματα που έχουν οι εργαζόμενοι στη στεριά, γιατί στα πλοία ούτε αυτά τα ελάχιστα υπάρχουν.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Η κατάσταση αιχμαλωσίας που βιώνουμε έχει φτάσει στο απροχώρητο...» (2020-09-09 00:00:00.0)
Απαράδεκτες δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας (2003-10-16 00:00:00.0)
Να μην εκχωρηθεί ο Ξενώνας της Εστίας Ναυτικών (2001-10-18 00:00:00.0)
Σε απεργιακό κλοιό και τα λιμάνια (2000-12-07 00:00:00.0)
Απαιτούν διεύρυνση και κλιμάκωση του αγώνα (1999-02-27 00:00:00.0)
Ογδόντα σκαλιά κάτω! (1997-07-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ