Τους στόχους της Ελληνικής Προεδρίας για την Παιδεία επανέλαβε χτες ο Π. Ευθυμίου σε ημερίδα του ΟΕΕΚ
Σύμφωνα με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, τα πιστοποιητικά κατάρτισης που δίνουν τα ιδρύματα των παραπάνω χωρών σε κάποιες ειδικότητες αναγνωρίζονται εξίσου και στις εννιά χώρες. Πρόκειται για πιστοποιητικά επιπέδου ΙΕΚ και για ένα πρόγραμμα που εντάσσεται στη λογική της ΕΕ περί «κινητικότητας» και «διά βίου εκπαίδευσης», δηλαδή διαρκούς επανακατάρτισης ακόμα και σε διαφορετικές ειδικότητες, σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες της αγοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, κάτοχοι του «Ευρωπαϊκού Διαβατηρίου Κατάρτισης» (europass) είναι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο 30.000 άτομα, που «έχουν παρακολουθήσει ένα μέρος επαγγελματικής κατάρτισης», κι ανάμεσά τους είναι 1.100 Ελληνες σπουδαστές ΙΕΚ.
Ο υπουργός Παιδείας, χτες, διαφημίζοντας τους στόχους της Ελληνικής Προεδρίας για την εκπαίδευση, ισχυρίστηκε ότι υπάρχει «ανάγκη μιας κοινής πολιτικής για την εκπαίδευση και την κατάρτιση. Για να γίνει η Ευρώπη κοινωνία συνοχής και αλληλεγγύης και να διώξουμε από αυτή το φάντασμα της ανεργίας, της υποαπασχόλησης και της περιθωριοποίησης». Ομως, με την πολιτική της ΕΕ για την Παιδεία, έτσι όπως αυτή εξειδικεύτηκε στις αποφάσεις της Μπολόνια, της Πράγας, της Λισαβόνας, επιτυγχάνεται ακριβώς το αντίθετο, καθώς υποβαθμίζεται και εμπορευματοποιείται η εκπαίδευση ακριβώς για να προσαρμοστεί στις ανάγκες της αγοράς, της οποίας η ανεργία και η υποαπασχόληση αποτελούν σημαία.