Παρασκευή 5 Νοέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΔΙΕΘΝΗ
ΣΥΝΤΡΙΒΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ ΤΗΣ «EGYPT-AIR»
Το μυστήριο παραμένει
ΝΙΟΥΠΟΡΤ - ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ.-

Για τέταρτη μέρα οι θαλάσσιες έρευνες, παρά τις πολύ άσχημες συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή, συνεχίζονται. Ωστόσο, τα ερωτηματικά διογκώνονται και η αγωνία των συγγενών των θυμάτων, του μοιραίου «Μπόινγκ», που κατέπεσε το πρωί της Κυριακής στα νερά του Ατλαντικού, έχει μετατραπεί πλέον σε οργή για τις κωλυσιεργίες, αλλά και την ανάγκη να λάβουν τα άψυχα σώματα των προσφιλών τους, για να μπορέσουν να πουν το τελευταίο «αντίο».

Μέχρι τώρα, το σκηνικό σχεδόν επαναλαμβάνεται, όσον αφορά το ότι οι εμπειρογνώμονες τη μια ανακοινώνουν μία πιθανή αιτία πτώσης και συντριβής και την επομένη τη διαψεύδουν. Οπως χθες, όταν η ομάδα των εμπειρογνωμόνων που ερευνούν τη συντριβή του «Μπόινγκ 767» των Αιγυπτιακών Αερογραμμών στον Ατλαντικό Ωκεανό, στα ανοιχτά του Νιούπορτ, ανακοίνωσαν ότι δεν διαθέτουν καμία ένδειξη πως το σύστημα αναστροφής του κινητήρα ευθύνεται για το δυστύχημα. Τη δήλωση αυτή έκανε ο πρόεδρος της αμερικανικής υπηρεσίας ασφαλείας των αερομεταφορών (NTSB), που ηγείται και της ομάδας των εμπειρογνωμόνων, Τζιμ Χολ , αντιστρέφοντας τη δική του δήλωση που είχε κάνει την Τρίτη, όπου τότε είχε αφήσει να διαφανεί ότι επρόκειτο για ένα πρόβλημα σε έναν από τους αναστροφείς του κινητήρα που επιτρέπουν στα αεροσκάφη να φρενάρουν κατά τη διάρκεια της προσγείωσης.

Προηγήθηκε η αρνητικά διευκρινιστική δήλωση του αντιπροέδρου της «Egypt Air», Μοχάμεντ Σαχίν , που είχε αποκλείσει την περίπτωση η τραγωδία να οφείλεται σε αυτό το πρόβλημα, που το Μάη του 1991, στην Ταϊλάνδη, προκάλεσε επίσης τη συντριβή ενός όμοιου «Μπόινγκ 767» της αεροπορικής εταιρίας «Λάουντα Ερ», καθώς ένας από τους αναστροφείς τέθηκε κατά λάθος σε λειτουργία κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Επίσης ένα ακόμη στοιχείο ήρθε να προστεθεί, το οποίο αλλοιώνει την εικόνα που ανακοινώνουν ότι λαμβάνουν τα ραντάρ του σκαφών του ναυτικού των ΗΠΑ. Ετσι χθες πηγές της αμερικανικής αεροπορίας ανακοίνωσαν ότι το αεροσκάφος δεν παρέμεινε ανέπαφο, αλλά αντίθετα κατά την πτώση του είχε πραγματοποιήσει βουτιά με υπερηχητική σχεδόν ταχύτητα και στη συνέχεια πήρε και πάλι ύψος πριν τελικά συντριβεί στον Ατλαντικό σε πολλά κομμάτια και διευκρίνισαν ότι η εν λόγω θεωρία στηρίζεται στην ανάλυση των στοιχείων των ραντάρ. Συγκεκριμένα, η γραφική παράσταση των σημάτων των ραντάρ έδειξε ότι το μοιραίο αεροσκάφος στα τελευταία δευτερόλεπτα της πτήσης του είχε πραγματοποιήσει βουτιά από τα 33.000 πόδια στα 16.700, στη συνέχεια ανέβηκε στα 24.000 πόδια, για να πραγματοποιήσει νέα βουτιά στα 3.000 πόδια και να συντριβεί τελικά στον Ατλαντικό, ενώ η ανάλυση των σημάτων του ραντάρ έδειξε ότι στα 3.000 πόδια το «Μπόινγκ» είχε διαλυθεί σε κομμάτια, ανέφεραν οι ίδιες πηγές. «Η Αμερικανική Αεροπορία μας ενημέρωσε ότι αναλύοντας τα σήματα των ραντάρ διέκριναν ότι το αεροπλάνο είχε διαλυθεί σε πολλά κομμάτια στα 10.000 πόδια», δήλωσε ο Τζον Κλαρκ, επικεφαλής της Υπηρεσίας Ασφαλείας των Αερομεταφορών.

Σε αυτή τη νέα αυτή εκδοχή, αλλά και στα επιπρόσθετα ερωτηματικά ουδείς εκ των εμπειρογνωμόνων είναι σε θέση να δώσει κάποια εξήγηση, αλλά ούτε καν να κάνει μία προσέγγιση σχετική για τα αίτια που προκάλεσαν την περίεργη αυτή καθοδική και ανοδική κίνηση του αεροσκάφους, πριν την συντριβή του, ακόμη και στο ενδεχόμενο ένας εκ των δύο κινητήρων του να είχε τεθεί εκτός λειτουργίας.

Από την άλλη πλευρά, οι πραγματικά πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή της τραγωδίας εξακολουθούν να εμποδίζουν τα συνεργεία διάσωσης να ανασύρουν από τα βυθό τα συντρίμμια του αεροσκάφους και κυρίως τα δύο μαύρα κουτιά, που ίσως φωτίσουν τα αίτια της τραγωδίας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ