Κυριακή 4 Μάη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η ΑΛΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Και χωριστές Πρωτομαγιές, όταν πρέπει!

Εμπρός, λοιπόν, αφού «πονάς» για τη «διάσπαση», έλα να κάνουμε την Πρωτομαγιά που πέρασε, τελευταία Πρωτομαγιά που εγώ πήγα από δω και εσύ από κει. Εχουμε όλο το χρόνο μπροστά μας - έναν ολόκληρο χρόνο- να δοκιμαστούμε. Ελα, λοιπόν, να βάλουμε τα θεμέλια για τη μεγάλη πρωτομαγιάτικη πορεία του 2004. Και για τη συνέχεια...

Ελα, λοιπόν, να συμφωνήσουμε. Οχι στα συνθήματα που δεν κοστίζουν. Ναι στην πράξη που θέλει συνέπεια. Ετούτος ο κόσμος πρέπει να αλλάξει και πρέπει να τον αλλάξουμε εμείς. Εγώ και εσύ. Και πρέπει να τον αλλάξουμε προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Προς τα εκεί που θα δικαιωθεί οριστικά το νόημα της Πρωτομαγιάς. Και το νόημα είναι συγκεκριμένο. Πέρασμα της εξουσίας στα χέρια των εργαζομένων.

Συμφωνούμε; Τέρμα, λοιπόν, οι κοινωνικές συναινέσεις, οι κοινωνικοί διάλογοι. Τα αγαθά ανήκουν σε εμάς που τα παράγουμε και πρέπει -οπωσδήποτε- να τα πάρουμε πίσω. Τόσα χρόνια με τη βία! - και τι βία! - μας τα είχανε ιδιοποιηθεί. Από το δικό μας κόπο, από το δικό μας μυαλό και από τα δικά μας χέρια, ετούτοι οι σφετεριστές, έζησαν - και εξακολουθούνε να ζούνε - ζωή χαρισάμενη. Σε βάρος μας. Και όχι μόνο υλικά, αλλά και πνευματικά. Δε χορταίνουν μόνο τα στομάχια τους. Χορταίνουν όλες οι αισθήσεις τους. Την ακοή τους, την όρασή τους, τη γεύση τους. Είναι, που να τους πάρει ο διάολος, απόλυτα ικανοποιημένοι! Σε βάρος μας.

Ξέρεις τι γέννησε το μυαλό και τα χέρια μας. Ποιήματα και ψωμί! Μουσική και αλάτι. Χορό και μικροχειρουργική. Ζωγραφική και τη διάσπαση του ατόμου. Μια ματιά γύρω σου βλέπεις εκατομμύρια αποδείξεις για την κοσμογονία που συντελέστηκε και την κοσμογονία που συνεχίζει. Βλέπεις πολιτείες και πολιτισμούς. Κάμπους σπαρμένους και εργοστάσια που παράγουν. Βλέπεις πανεπιστήμια, γιαπιά, ακαδημίες, αξίνες και ανθρώπους να σκάβουν. Ολα ετούτα δικό σου και δικό μου έργο είναι. Εγώ και εσύ τα γεννήσαμε. Εγώ και εσύ τα τρέφουμε. Αυτά ποιον τρέφουν;

Από αυτή την απάντηση - διαπίστωση και πέρα αρχίζει το πρόβλημα. Εσύ, στην καλύτερη περίπτωση, δεν έχεις ακόμα πειστεί. Πιστεύεις πως τα πράγματα ανήκουν σε «όλους» και πρέπει «όλοι» να τα μοιραστούμε. Και αρχίζεις τον αποπροσανατολιστικό «κοινωνικό διάλογο» για να βρεθεί η ανύπαρκτη «χρυσή τομή». Η «δίκαιη» μοιρασιά. Προσπαθείς να συμβιβάσεις τα ασυμβίβαστα. Να μην «ριχτεί» ούτε ο εργάτης ούτε ο εκμεταλλευτής του! Αυτά, βέβαια, μόνο στο άδειο σου κεφάλι χωράνε. `Η, και το χειρότερο, στη συμβιβασμένη - για να μην πω ξεπουλημένη- συνείδησή σου.

Σε ποια βάση θα στηρίξουμε την ενότητα, ψεύτικε επικριτή; Μιλάμε, δυστυχώς, άλλη γλώσσα. Ο πόλεμος, η εκμετάλλευση, τα εκατομμύρια των ανέργων, των άστεγων, τα παιδάκια που γεννιούνται και πεθαίνουν πριν ακόμα πουν καλημέρα, οι αρρώστιες, η πείνα, η βία, τα ναρκωτικά, ο ρατσισμός, ο αναλφαβητισμός, τα δισεκατομμύρια των ανθρώπων που υποφέρουν, οι φυλακές, οι εξορίες, οι δημιουργοί που δεν τους επιτρέπεται να δημιουργήσουν, οι γυναίκες που γεννάνε μωρά πεθαμένα από λειψές βιταμίνες, όλα αυτά δεν προέκυψαν απ' το ...φεγγάρι. Και το ξέρεις. Ολα αυτά τα δημιούργησε το σύστημα που εσύ θέλεις να ανοίξεις «κοινωνικό διάλογο» μαζί του. Το σύστημα με το οποίο αναζητείς «κοινωνικές συναινέσεις».

Τυχαίες είναι, κύριε, οι επιλογές σου; Από άγνοια προπαγανδίζεις ανέντιμα πράγματα; Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση είσαι επικίνδυνος. Οι Πρωτομαγιές θέλουν καθαρές κατευθύνσεις. Θέλουν ολόκληρο το δίκαιο και όχι «το συναινετικό». Θέλουν το δίκαιο που προκύπτει από γνώση και αποφασιστικότητα και όχι το «δίκαιο» που προκύπτει από «κοινωνικές συναινέσεις» ανάμεσα στον εκμεταλλευτή και στον εκμεταλλευόμενο! Το δίκαιο των «κοινωνικών συναινέσεων», γονατισμένε υποκριτή, είναι το δίκαιο που ισχύει σήμερα. Το δίκαιο που εγώ παλεύω να ανατρέψω. Πώς και πού να περπατήσουμε μαζί;


Του Νίκου ΑΝΤΩΝΑΚΟΥ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ