Κυριακή 8 Ιούνη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
Επιτέλους νίκη για «Γουίλιαμς» και Μοντόγια

Το Μονακό αποτελεί το μόνιμο σημείο αναφοράς των γκραν πρι της Φόρμουλα 1. Η φήμη του αγώνα και η αίγλη του παρελθόντος το καθιστούν κάθε χρόνο την πιο λαμπερή από όλες τις παραστάσεις που δίνει το πολύχρωμο τσίρκο των γρηγορότερων οδηγών και των μοναδικών αυτοκινήτων τους. Τούτο τον αγώνα διάλεξε ο Χουάν Πάμπλο Μοντόγια για να δηλώσει «παρών» ως νικητής και να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου για δεύτερη φορά στην καριέρα του. Στους δημόσιους δρόμους του πριγκιπάτου και όχι σε μια κλειστή πίστα, σε έναν αγώνα που δεν επιτρέπονται όχι τα λάθη αλλά ούτε τα προσπεράσματα, εκεί που η αυτοσυγκέντρωση και η αποτελεσματικότητα μετρούν περισσότερο από την ταχύτητα, ο Κολομβιανός ξανάδωσε στη «Γουίλιαμς» μια νίκη που είχε να γευτεί 20 χρόνια.

Το κακό για την ομάδα δεν ξορκίστηκε πάντως χωρίς άγχος και σίγουρα βοήθησε σε αυτό και η πέμπτη θέση που είχε στην εκκίνηση ο Μίχαελ Σουμάχερ με την ανίκητη μέχρι το Μονακό νέα Φεράρι του. Στην πρώτη θέση της εκκίνησης βρέθηκε ο Ραλφ Σουμάχερ, που φάνηκε ικανός για τη νίκη μα τελικά βρέθηκε τέταρτος. Ο Κίμι Ραϊκόνεν, που προηγείται στην κατάταξη των οδηγών, ξεκίνησε δεύτερος αλλά το προσπέρασμα του Μοντόγια τον άφησε δεύτερο μέχρι τέλους. Ο Φινλανδός τα έριξε στην ατυχία, όπως όμως δήλωσε και ο ίδιος δε ρίσκαρε γιατί θα ήταν ανόητο κάτι τέτοιο στους στενούς δρόμους του Μονακό.


Ο Μοντόγια από την πλευρά του δήλωνε: «Είχα και στο παρελθόν την ευκαιρία να νικήσω σε άλλους αγώνες, αλλά αυτή η νίκη είναι φανταστική. Επιτέλους τερμάτισα στο Μονακό». Ο Κολομβιανός, που θεωρείται από πολλούς ειδήμονες ως ο ταχύτερος πιλότος της Φόρμουλα 1, δεν έχει πετύχει όσα θεωρητικά θα μπορούσε μέχρι σήμερα. Κάτι η αναξιοπιστία του κινητήρα, κάτι ο δικός του υπερβολικός ενθουσιασμός τον είχαν περιορίσει σε μόλις μία νίκη. Πάντως, η αξία του Κολομβιανού είναι τέτοια που θεωρείται ο πιθανότερος αντικαταστάτης του Μίχαελ Σουμάχερ στη Φεράρι όταν αυτός θα αποσυρθεί.

Ο πρωταθλητής, από την πλευρά του, αν και χαρακτήρισε την τρίτη θέση ικανοποιητική με βάση τη σειρά της εκκίνησης, άφησε μπηχτές για την ομάδα λέγοντας ότι «αν και δοκιμάσαμε τα πάντα, δεν ήμαστε αρκετά δυνατοί αυτό το Σαββατοκύριακο». Η αλήθεια πάντως είναι ότι τη μάχη περισσότερο απ' ό,τι σε άλλους αγώνες έκριναν τα ελαστικά. Τα Michelin υπερίσχυσαν ήδη από τα δοκιμαστικά των Bridgestone με τα οποία έτρεχε ο Μ. Σουμάχερ.

Τον μικρό Σουμάχερ ακολούθησαν οι Fernando Alonso και Jarno Trulli που πίεσαν, ενώ στην έβδομη θέση τερμάτισε ο δύο φορές νικητής του Μονακό Ντέιβιντ Κούλθαρντ. Τη βαθμολογούμενη οκτάδα συμπληρώνει ο Μπαρικέλο, που αποτελεί σκιά του καλού εαυτού του και η θέση του στη Φεράρι αμφισβητείται έντονα. Στατιστική παρατήρηση, που έχει όμως την αξία της, το γεγονός ότι οι οκτώ πρώτοι ήταν και οι οκτώ ταχύτεροι και των δοκιμαστικών και ότι ανήκουν στις τέσσερις ομάδες που προηγούνται στη βαθμολογία. Ο λόγος γι' αυτή την εικόνα δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι η κατάταξη στο Μονακό αλλάζει πάρα πολύ δύσκολα και ότι η πίεση στους οδηγούς είναι τέτοια για βαθμούς που κανείς δεν παίρνει το ρίσκο για ένα προσπέρασμα. Η τελική κατάταξη λοιπόν διαμορφώθηκε εν πολλοίς από τα δοκιμαστικά και την τακτική των πιτ στοπ που ακολούθησαν οι ομάδες.


Η Williams πήρε τη νίκη για πρώτη φορά ύστερα από 22 GP (είχε να κερδίσει αγώνα από το περσινό γκραν πρι στη Μαλαισία), ενώ ο Μοντόγια ήταν ο πέμπτος οδηγός που γράφει το όνομά του στη λίστα των νικητών, μετά τους επτά φετινούς αγώνες. Η κατάσταση μέχρι στιγμής δεν μπορεί παρά να ικανοποιεί τους φίλους του σπορ που παρακολουθούν το πιο συναρπαστικό πρωτάθλημα των τελευταίων ετών. Αυτό βεβαίως χαροποιεί και τους διοργανωτές, που ήδη μιλούν με χαρά για το απρόβλεπτο των αποτελεσμάτων, και τους νέους ήρωες των αγώνων, που τραβούν πάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας. Επόμενος αγώνας το γκραν πρι του Καναδά στην πίστα Ζιλ Βιλνέβ, όπου με μεγάλο ενδιαφέρον περιμένουμε την εμφάνιση του νέου μονοθεσίου της Μακλάρεν. Τα ερωτήματα σε σχέση με το νέο αυτοκίνητο είναι πολλά, αλλά αυτό που δεσπόζει είναι αν θα είναι πραγματικά καλύτερο από το σημερινό, το οποίο με τις συνεχείς βελτιώσεις που έχει υποστεί έχει χαρίσει νίκες στην ομάδα και εξακολουθεί να διατηρεί στην κορυφή της κατάταξης τον Ραϊκόνεν που προηγείται με διαφορά τεσσάρων βαθμών του Σουμάχερ.



Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ