Κυριακή 20 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
Νέο FIAT PUNTO
Η είδηση ήταν γνωστή

Οταν ένα αυτοκίνητο καταφέρνει να γίνει σημείο αναφοράς, τότε κρίνεται ως απόλυτα επιτυχημένο και μοιραία η αντικατάστασή του μοιάζει με σταυρόλεξο για τις εταιρίες. Οταν δε το μοντέλο αποτελεί το βασικό μέσο επιβίωσης μιας ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας, τότε τα πράγματα μοιάζουν με γόρδιο δεσμό

Το Punto κατάφερε να γίνει το σημείο αναφοράς, και τώρα που ήρθε η ώρα της αντικατάστασης, οι Ιταλοί μιλούν για το νέο, τρίτης γενιάς Punto, μόνον που απ' ό,τι φαίνεται δίνουν νέα διάσταση στη λέξη «νέο». Θα ήταν μάλλον πιο σωστό να μιλήσουμε για ένα εκτεταμένο face lift, παρά για ένα εντελώς νέο μοντέλο. Οι αλλαγές αφορούν κυρίως στην αισθητική και σ' ένα νέο μηχανικό σύνολο, αλλά όχι σε μια νέα πλατφόρμα ή ακόμα και σ' ένα άλλο πιο φρέσκο σχήμα. Βεβαίως, η επιτυχία του Punto δικαιολογεί την επιμονή στη γνωστή συνταγή, αφού τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα εξακολουθεί να πουλάει σε πολύ ικανοποιητικούς αριθμούς, αλλά σίγουρα και το κόστος δημιουργίας ενός εντελώς νέου μοντέλου έπαιξε το ρόλο του σε αυτές τις εποχές της μεγάλης οικονομικής δυσπραγίας για τη FIAT. Η χείρα βοηθείας που δίνει η εταιρία στον εαυτό της μέσω του Punto δεν είναι άλλη από την ένταξη μιας ακόμη ισχυρότερης έκδοσης, 95 ίππων, διευρύνοντας έτσι το αγοραστικό ενδιαφέρον. Ο νέος κινητήρας έχει χωρητικότητα 1,4 λίτρων και τα 95 του άλογα έρχονται στις 5.800 σ.α.λ. ενώ τα 128 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ. Το νέο μοτέρ είναι αρκετά ελαστικό, και σίγουρα ολοκληρώνει την πρόταση Punto, αφού από τα 60 και τα 80 άλογα των 1.200 κ.εκ. η άλλη διαθέσιμη έκδοση ήταν αυτή των 130 ίππων του 1.800άρη κινητήρα. Τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη παραμένουν ίδια, με κάποιες βελτιώσεις στον τομέα της απόσβεσης που ήρθαν μέσω της αλλαγής των συνεμπλόκ. Η εξωτερική μορφή έχει υποστεί πάντως αρκετές διαφοροποιήσεις με στόχο μια πιο οικογενειακή εμφάνιση. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα δεν έχουν πια την επιθετική όψη, ενώ και η μάσκα απέκτησε γρίλιες, θυμίζοντας Stilo, οι προφυλακτήρες είναι ξανασχεδιασμένοι και τα σήματα της εταιρίας έχουν μεγαλώσει. Αισθητά διαφοροποιημένα είναι και τα αμαξώματα του τρίθυρου και του πεντάθυρου Punto. Ακόμα και τα πίσω φωτιστικά είναι διαφορετικά μεταξύ των δύο αμαξωμάτων, με αυτά του τρίθυρου να είναι νέα, σε αντίθεση με του πεντάθυρου που παρέμειναν ίδια. Στο εσωτερικό οι αλλαγές αφορούν στο τιμόνι και στον πίνακα οργάνων, που απέκτησε μεγαλύτερη οθόνη ενδείξεων, ενώ νέες είναι οι ταπετσαρίες και τα πλαστικά. Ο εξοπλισμός έχει εμπλουτιστεί σε όλες τις εκδόσεις, με τον αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών, τον υπολογιστή ταξιδιού, τους αισθητήρες στάθμευσης και βροχής να ξεχωρίζουν. Στον προαιρετικό εξοπλισμό συγκαταλέγονται συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP), σύστημα πέδησης σε φρενάρισμα πανικού (HBA) και το Hill Holder, το οποίο συνεργάζεται με το ESP και δεν επιτρέπει την κύλιση του αυτοκινήτου προς τα πίσω σε ανηφόρες. Το ημιαυτόματο κιβώτιο, που θεωρείται πια αναγκαίο στην κατηγορία, θα τοποθετείται στον κινητήρα των 60 ίππων και θα ονομάζεται Dualogic.



Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ