Τετάρτη 23 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Για την αναβάθμιση της Χημείας στην Εκπαίδευση

Το μάθημα της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αφορά η Ερώτηση, που κατέθεσαν χθες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Χουρμουζιάδης, Λιάνα Κανέλλη και Αντώνης Σκυλλάκος, προς τον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου.

«Οπως επανειλημμένα έχει υπογραμμιστεί, το σημερινό γενικό σχολείο, και ιδιαίτερα το Λύκειο, καλλιεργεί τη σύγχυση και την παθητική απομνημόνευση, αχρηστεύοντας την κριτική ικανότητα των μαθητών, μέσα από τον κυκεώνα των στείρων, αποσπασματικών και αλληλοσυγκρουόμενων γνώσεων και πληροφοριών, που συνωθούνται στο πρόγραμμά του. Η συνεχής συσσώρευση ασύνδετων γνώσεων στη σχολική ύλη έχει φτάσει σε οριακό σημείο, με αποτέλεσμα τη διαρκή επιδείνωση του μορφωτικού επιπέδου της νεολαίας και την εξάπλωση του λειτουργικού αναλφαβητισμού.

Κραυγαλέα συνέπεια αυτής της λογικής είναι ο αποκλεισμός, ουσιαστικά, της Χημείας από το αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου, προκειμένου να εξοικονομηθεί χρόνος για την αποσπασματική διδασκαλία μιας πληθώρας γνώσεων και "νέων" γνωστικών αντικειμένων, δευτερεύουσας σημασίας για τη γενική εκπαίδευση των μαθητών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η διδασκαλία της Χημείας περιορίζεται δραστικά (έως και μια ώρα την εβδομάδα), ενώ είναι αδιαμφισβήτητη η αξία της ως μια από τις βασικές επιστήμες για την κατανόηση της Φυσικής, καθώς και της σύγχρονης επιστημονικής πραγματικότητας, κάτι που καθιστά το μάθημα της Χημείας απαραίτητο για να αποκτήσουν οι μαθητές συνολική - γενική εικόνα του κόσμου», υπογραμμίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ.

«Η απαράδεκτη άρνηση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να αναγνωρίσει το πρόβλημα και να προβεί στις αναγκαίες τροποποιήσεις του αναλυτικού προγράμματος του Λυκείου, ώστε να εξασφαλιστεί ένα ικανοποιητικό επίπεδο γνώσης στο αντικείμενο της Χημείας, καταμαρτυρά για άλλη μια φορά ότι προτεραιότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης δεν είναι η επιστημονική μόρφωση των μαθητών, αλλά η παραμόρφωση και η ιδεολογική χειραγώγησή τους, μέσα από προγράμματα προπαγάνδισης της λογικής και των "αξιών" της αγοράς (Επιχειρηματικότητα, Ευρωπαϊκή Ιδέα, Εθελοντισμός κλπ.)

Χωρίς να τρέφουμε αυταπάτες ότι το μορφωτικό πρόβλημα της νεολαίας μας μπορεί να λυθεί χωρίς το ριζικό αναπροσανατολισμό του σκοπού και επομένως του προγράμματος και της όλης λειτουργίας του σχολείου, θεωρούμε επιβεβλημένη την άμεση αντιμετώπιση αυτής της κατάφωρα αντιεπιστημονικής, αντιορθολογικής και επικίνδυνα αντιεκπαιδευτικής κατάστασης», επισημαίνεται στην Ερώτηση.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για την τροποποίηση του αναλυτικού προγράμματος, ώστε να εξασφαλιστεί για τους μαθητές του Ενιαίου Λυκείου ένα ικανοποιητικό επίπεδο γνώσης στο αντικείμενο της Χημείας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ