Κυριακή 17 Αυγούστου 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
FORD STREETKA
Θερινά όνειρα

Υπάρχουν αυτοκίνητα που μπορείς να τα κρίνεις με βάση τη χρηστικότητα, την αξιοπιστία, την ασφάλεια ή τις επιδόσεις. Υπάρχουν και κάποια που μπορείς απλά να δηλώσεις ότι σου αρέσουν και συνήθως αυτά, δεν μπορείς να τα αγοράσεις. Για όσους σκέφτονται με «το μου αρέσει», η Ford παρουσίασε το StreetKa, μόνο που εδώ το κόστος χωρίς να είναι μικρό δεν είναι απαγορευτικό. Το μικρό roadster κερδίζει σίγουρα την προσοχή στο δρόμο και αποδεικνύει ότι το σχεδιαστικό ταλέντο μπορεί να κάνει θαύματα. Το StreetKa βασίζεται στο Ka, και στην ουσία το μπροστινό μέρος διαφοροποιείται χάρη στα εμπρός φωτιστικά σώματα. Το πίσω τμήμα είναι όμως ριζικά διαφορετικό, παραπέμπει σε Audi TT χάρη στα μεταλλικά τόξα των προσκέφαλων, και η μεγάλη επιτυχία του σχεδιαστικού τιμ, είναι η ομοιογενής εικόνα που παρουσιάζει. Το ότι οι δημιουργοί είχαν κέφια, αναδεικνύεται από λεπτομέρειες, όπως το ασυνήθιστα τοποθετημένο φως της «όπισθεν», που βρίσκεται στο μέσο του προφυλακτήρα, παραπλανώντας το μάτι και κάνοντάς σε να πιστεύεις ότι πρόκειται για εξάτμιση. Το μικρό αυτοκίνητο έχει καθαρά διθέσιο χαρακτήρα, αλλά δεν είναι απλά ένα παιχνίδι όσο και αν δημιουργεί τέτοια διάθεση. Ο χώρος αποσκευών που έχει αυξηθεί κατά 30 λίτρα, φθάνει τα 215 λίτρα, δίνει τη δυνατότητα αν όχι για πολυήμερα ταξίδια, τουλάχιστον για ολιγοήμερες εκδρομές. Ο μάγος σχεδιαστής Pininfarina, που μοντάρει το StreetKa στο Τορίνο, υπό την επίβλεψη της Ford, με μηχανικά μέρη που κατασκευάζονται στην Ισπανία, αποτελεί εγγύηση. Ο ιταλικός οίκος είναι εξάλλου από τους πλέον ειδικούς στην παραγωγή μοντέλων περιορισμένης παραγωγής και η συνεργασία με κορυφαίες εταιρίες, όπως η Ferrari, έχει προσφέρει την απαραίτητη τεχνογνωσία. Η επιλογή των μηχανικών να προτιμήσουν υφασμάτινη χειροκίνητη οροφή αντί για μεταλλική, έγινε για λόγους κόστους και επειδή μια αξιόπιστη σκληρή οροφή, θα το απομάκρυνε τελείως από τον ανταγωνισμό, που ναι μεν έχει υιοθετήσει αυτού του είδους την τεχνολογία αλλά δεν έχει λύσει τα προβλήματα ταλαιπωρώντας τους αγοραστές. Η διαδικασία άνοιξε - κλείσε την οροφή, κρατά περίπου τριάντα δευτερόλεπτα και είναι απλούστατη. Η τιμή βέβαια στα 19.999 ευρώ που κοστίζει το αυτοκίνητο, δεν είναι χαμηλή, και για την ακριβή έκδοση με τα δερμάτινα θερμαινόμενα καθίσματα και το καλό εξάδισκο CD-Changer, θα χρειαστούν άλλες δύο χιλιάδες ευρώ. Βέβαια η ποιότητα κοστίζει και ζυγίζει. Το StreetKa είναι βαρύτερο από το Ka, κατά 170 κιλά. Η επιλογή του οκταβάλβιδου κινητήρα θα ξενίσει κάποιους στην εποχή των δεκαεξαβάλβιδων κεφαλών, ωστόσο, ο 1.600άρης Duratec κινεί με αρκετή ζωντάνια το αυτοκίνητο. Οι 95 ίπποι και τα αποθέματα ροπής που εμφανίζονται από τις χαμηλές στροφές, προσφέρουν την απαραίτητη σπορτίβ αίσθηση που μεγεθύνεται χάρη και στη ρύθμιση της ανάρτησης που είναι αρκετά σφιχτή, και στο κιβώτιο που έχει πολύ καλή αίσθηση. Μετά από μια σύντομη οδική επαφή σε νησιωτικούς δρόμους, θεωρούμε ότι ο χαρακτήρας του κινητήρα είναι απόλυτα ταιριαστός με τον χαρακτήρα του μικρού ανοιχτού αυτοκινήτου. Το StreetKa δεν είναι το πιο άνετο αυτοκίνητο, αλλά από πλευράς προστασίας από τον αέρα, τα πάει μια χαρά. Κάτι που επιτρέπει να ευχαριστηθεί ο οδηγός και την οδική του συμπεριφορά, με το ακριβές τιμόνι, τα δυνατά φρένα, τις 16άρες αλουμινένιες ζάντες με λάστιχα 195/45, καθώς και το φαρδύτερο μετατρόχιο εμπρός κατά 2,2 εκ. από το απλό μοντέλο και πίσω 3,5 εκ. πιο φαρδύ από εμπρός. Η θεωρητική τελική ταχύτητα είναι 175 χλμ. και η κατανάλωση φτάνει τα 7,9 λτ./100χλμ. παρότι οι αλλαγές είναι συχνές χάρη στην κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων.




Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ