Πέμπτη 11 Σεπτέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Αποφασιστική απάντηση στις εφοπλιστικές αξιώσεις

Με προβολή του αγωνιστικού πλαισίου των ναυτεργατικών αιτημάτων από ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

«Αύξηση του προσωπικού στο μηχανοστάσιο, στο κατάστρωμα και στις γενικές υπηρεσίες. Εξασφάλιση διπλών πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με το σύστημα εναλλαγής των πληρωμάτων 1 προς 1. Δηλαδή ναυτολόγηση και εκτός πλοίου ανάπαυση με πλήρεις αποδοχές με βάση τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και ασφάλιση στο ΝΑΤ».

Με την πρόταση αυτή, που αποτελεί βασική παράγραφο στο αγωνιστικό τους διεκδικητικό πλαίσιο, τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ δίνουν τη δική τους απάντηση στον «κοινωνικό διάλογο» της απάτης που έχει ξεκινήσει μεταξύ ΥΕΝ, εφοπλιστών και των «υπαλλήλων» τους στην πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ, για τον επανακαθορισμό των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, δηλαδή του αριθμού του πληρώματος. ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ αποκαλύπτουν ότι αυτή η «τριμερής συνεργασία» αποτελεί ένα άθλιο αλισβερίσι σε βάρος του ίδιου του δικαιώματος στη δουλιά των Ελλήνων ναυτεργατών και καλούν σε αγωνιστική ετοιμότητα.

Οι προτάσεις των δύο σωματείων, τα οποία από την αρχή έχουν κάνει σαφές ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχουν σε αυτή τη «συμπαιγνία», περιέχονται σε επιστολή που έστειλαν προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Πασχαλίδη και άλλους αρμόδιους με την έναρξη του «διαλόγου» που έγινε προχτές μεταξύ παραγόντων του ΥΕΝ, τις εφοπλιστικές Ενώσεις Ακτοπλοΐας και Επιβατηγών Πλοίων και της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ. Υπογραμμίζουν ότι τόσο η προσφυγή των εφοπλιστών προς τα δικαστήρια της Ευρωπαϊκής Ενωσης αξιώνοντας τη δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων, όσο και το γεγονός ότι ο υπουργός έχει ήδη προχωρήσει αυθαίρετα σε μειώσεις των οργανικών συνθέσεων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με την έκδοση ειδικών οργανικών συνθέσεων, κάνουν σαφές ποιο θα είναι το... αποτέλεσμα αυτού του «διαλόγου».

Οσο για την ΠΝΟ επισημαίνουν ότι η συμμετοχή της αποτελεί «τη "νομιμοποίηση" των μειωμένων συνθέσεων, τη στήριξη της αντιναυτεργατικής πολιτικής του ΥΕΝ και των εξωφρενικών αξιώσεων των εφοπλιστών».

Ειδικά σε ό,τι αφορά την πρόταση των δύο σωματείων στην επιστολή διευκρινίζεται για το σύστημα εναλλαγής 1 προς 1 ότι: «Για τα ποντοπόρα φορτηγά, δεξαμενόπλοια και τουριστικά 4 μήνες εντός πλοίου - 4 μήνες εκτός πλοίου. Για επιβατηγά ακτοπλοϊκά, πορθμεία και ρυμουλκά 15 μέρες εντός πλοίου - 15 μέρες εκτός πλοίου». Ακόμα, οι οργανικές συνθέσεις απαιτούν να αυξηθούν και να καθοριστούν με βάση τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ