Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές, πριν προσφύγουν στην εύκολη «λύση» ικανοποίησης κάποιων από τις ανάγκες τους, με δανεικά από τις τράπεζες
Ολα τα δάνεια και οι πιστωτικές κάρτες είναι χρήμα δανεικό. Αυτό τονίζει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), με αφορμή τις αυξημένες ανάγκες των γιορτών που πλησιάζουν, σε συνδυασμό με τη δυσκολία των νοικοκυριών να ανταποκριθούν σ' αυτές, με αποτέλεσμα πολλοί καταναλωτές να οδηγούνται στη χρήση δανείων ή πιστωτικών καρτών. Γι' αυτό το ΚΕΠΚΑ δίνει μια σειρά από χρήσιμες συμβουλές και οδηγίες. Πολλές από αυτές οι περισσότεροι μπορεί να τις γνωρίζουμε, καλό είναι, όμως, να τις φρεσκάρουμε πότε πότε, κυρίως τέτοιες μέρες.
Συγκεκριμένα, όταν μας περνά από το νου να χρησιμοποιήσουμε την κάρτα ή να προσφύγουμε σε κάποιο προσωπικό ή καταναλωτικό δάνειο, θα πρέπει να έχουμε υπόψη ότι:
Οι κάτοχοι πιστωτικών καρτών είναι καλό να τις φυλάσσουν σε ασφαλές μέρος και βέβαια ποτέ να μην κρατάνε μαζί με την κάρτα το έντυπο όπου αναγράφεται ο προσωπικός αριθμός (ΡΙΝ). Επίσης, ο προσωπικός αριθμός καλό είναι να μην μπορεί να προβλεφτεί, πράγμα το οποίο μπορεί να γίνει εάν είναι η ημερομηνία γέννησης, αριθμός αυτοκινήτου κλπ. Στη διάρκεια της συναλλαγής δε ζητάμε από κανένα να μας βοηθήσει δίνοντας το ΡΙΝ μας. Μετά από κάθε συναλλαγή, βεβαιωνόμαστε ότι παραλάβαμε την κάρτα μας και αρχειοθετούμε όλα τα χρεωστικά δελτία από αγορές ή αναλήψεις και τα συγκρίνουμε με εκείνα που αναγράφονται στο αντίγραφο κίνησης λογαριασμού που μας αποστέλλει κάθε μήνα η τράπεζα. Ενημερώνουμε εγγράφως την τράπεζα εάν διαπιστώσουμε ότι στο μηνιαίο λογαριασμό υπάρχουν χρεώσεις για αγορές που δεν πραγματοποιήσαμε.