Τετάρτη 3 Δεκέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Μπάτε σκύλοι αλέστε...

Στο κατώτερο επίπεδο των σημαιών ευκαιρίας η ελληνική μέσα από το σύστημα «bareboat in». Η σχετική αναγγελία από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ χειροκροτήθηκε θερμά από τη ΝΔ σε κοινό τραπέζι με τους εξαιρετικά ικανοποιημένους για την εξέλιξη εφοπλιστές

Ολα τα καλά παιδιά μαζί: ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, εφοπλιστές και οι εγκάθετοί τους στην ΠΝΟ, εγκαινίασαν τον «κοινωνικό διάλογο» για το πώς θα αλλάξουνε τα φώτα στους ναυτεργάτες

Eurokinissi

Ολα τα καλά παιδιά μαζί: ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, εφοπλιστές και οι εγκάθετοί τους στην ΠΝΟ, εγκαινίασαν τον «κοινωνικό διάλογο» για το πώς θα αλλάξουνε τα φώτα στους ναυτεργάτες
Ενα εφιαλτικό τοπίο, όπου το εφοπλιστικό κεφάλαιο αναδεικνύεται πλέον σε απόλυτο κυρίαρχο, κατασπαράσσοντας κατακτήσεις, εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα, ακόμα και ανθρώπινες ζωές, ετοιμάζεται από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στον τομέα της ναυτιλίας, με τη συνυπογραφή της ΝΔ και τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Το τοπίο αυτό περικλείεται στις σαρωτικές διαρθρωτικές αλλαγές που έχουν ήδη επεξεργαστεί τα κυβερνητικά επιτελεία με χρονοδιάγραμμα εφαρμογής μέχρι το 2008 και ψευδεπίγραφο τίτλο: «Βιώσιμη, ασφαλή και ποιοτική Ελληνική Ναυτιλία στην πρωτοπορία της Ευρώπης και του κόσμου». Το σύνθημα της εκκίνησης για την εφαρμογή τους δόθηκε χτες από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Πασχαλίδη «ανοίγοντας» την πρώτη συνεδρίαση του «κοινωνικού διαλόγου» της απάτης που τον έχουν ονομάσει Συμβούλιο Εθνικής Ναυτιλιακής Πολιτικής. Μάλιστα, το γιόρτασαν κιόλας, καθώς τα «εγκαίνια» του διαλόγου έγιναν στα πλαίσια μιας προκλητικής φιέστας στην πολυτελή αίθουσα εκδηλώσεων του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά.

Εκεί μέσα στην ...πανηγυρική ατμόσφαιρα και το «γερό» φαγοπότι, όπου συνέφαγαν πρώην υπουργοί Εμπορικής Ναυτιλίας, βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, εφοπλιστές και οι εγκάθετοί τους στην πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ, ο Γ. Πασχαλίδης έθεσε τους «κοινωνικούς εταίρους» μπροστά στο καθήκον: «Σε μια χώρα που το Σύνταγμά της με το άρθρο 107 δείχνει ιδιαίτερη φροντίδα για τη ναυτιλία, σε μία χώρα της θάλασσας στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, σε μια εποχή που η ελληνική σημαία, μας εκπροσωπεί σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου έχουμε χρέος και καθήκον να βρούμε τρόπους μιας στρατηγικής συνεννόησης και συναίνεσης γύρω από τα θέματα της ελληνικής ναυτιλίας».

Ο άξονας πάνω στον οποίο θα ...συζητήσουν οι «κοινωνικοί εταίροι» είναι η «δέσμη» των 44 μέτρων που έχει ήδη εξαγγελθεί από την κυβέρνηση και χτες έγινε εκτενής παρουσίαση με τη δημοσιοποίηση ενός εντύπου 246 σελίδων. Αυτό που ξεχωρίζει και αποτελεί το νέο στοιχείο της αντιναυτεργατικής πολιτικής είναι η συγκρότηση θεσμικού πλαισίου «για εγγραφή πλοίων σε ειδικό μητρώο ύστερα από ναύλωση "bareboat in"». Αυτό σημαίνει ότι «με το νέο θεσμικό πλαίσιο παρέχεται η δυνατότητα να υψώσουν την ελληνική σημαία πλοία τρίτων χωρών που ναυλώνονται από Ελληνες ή κοινοτικούς υπηκόους». Αυτό ισχύει για όλες τις κατηγορίες πλοίων (ποντοπόρα, επιβατηγά - τουριστικά, ακτοπλοϊκά)! Βέβαια, υποτίθεται ότι θα ισχύει η ελληνική νομοθεσία για όσο χρόνο αυτά θα είναι εγγεγραμμένα στο ειδικό μητρώο...

Ακόμα προβλέπεται νέα μείωση της ήδη πενιχρής φορολογίας των εφοπλιστών, μέσω της μείωσης από 30% έως 50% των νεότευκτων πλοίων. Ρύθμιση για την αναπροσαρμογή της αξίας των ακτοπλοϊκών πλοίων προς τα πάνω, ενώ θέμα του ...«κοινωνικού διαλόγου» θα αποτελέσουν και οι οργανικές συνθέσεις (δηλαδή ο αριθμός πληρώματος) των πλοίων. Αναφέρεται, επίσης, ότι οι ασφαλιστικές εισφορές των πλοιοκτητών θα είναι σε «συνάρτηση με τον αριθμό των υπηρετούντων Ελλήνων στη σύνθεση του πληρώματος», χωρίς να δίνονται άλλες διευκρινίσεις. Ομως, αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι ότι προβλέπεται «εκσυγχρονισμός και βελτίωση λειτουργίας των Τμημάτων Ναυτικών Διαφορών του Πρωτοδικείου και Εφετείου Πειραιά», όπου στην αρμοδιότητά του θα «πρέπει, μεταξύ άλλων, να εμπίπτει η εκδίκαση αστικών και ποινικών ναυτιλιακών υποθέσεων, διαφορές ναυτασφαλιστικής φύσεως καθώς και ναυτεργατικές διαφορές»...

Βέβαια, στα νέα μέτρα συμπεριλαμβάνονται και αυτά που αφορούν τα «μέτρα ασφαλείας» μέσα στα πλοία και στα λιμάνια, όπως προβλέπει ο εκτρωματικός κανονισμός ISPS, ο οποίος προβλέπει νέα πλήγματα στις δημοκρατικές ελευθερίες των ναυτεργατών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ