Παρασκευή 9 Γενάρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΛΑΔΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
Σαπίλα που μυρίζει ... πετρέλαιο

Το δόγμα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ για την πάση θυσία εξυπηρέτηση των εφοπλιστών, έχει στοιχίσει τη ζωή σε εκατοντάδες ναυτεργάτες και επιβάτες που τους μπάρκαραν σε πλοία τύπου «ΔΥΣΤΟΣ», και «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Σε πλοία, δηλαδή, άκρως ακατάλληλα και επικίνδυνα, τα οποία όμως είχαν στα συρτάρια τους πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ). Της υπηρεσίας, του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, της οποίας υποτίθεται ότι ένας από τους σκοπούς της είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Η διαπλοκή της υπηρεσίας αυτής με το εφοπλιστικό κεφάλαιο αποτελεί κοινό μυστικό. Τα στοιχεία κραυγάζουν. Και όμως οι κυβερνήσεις της ΝΔ και αυτές του ΠΑΣΟΚ, μέσω των υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας κάλυψαν και καλύπτουν αυτό το βρωμερό απόστημα. Ενώ όσοι από τους επιθεωρητές του ΚΕΕΠ, τόλμησαν να υψώσουν ανάστημα, να απέχουν και να καταγγείλουν τη σήψη και τη διαφθορά βρέθηκαν με δυσμενή μετάθεση στην τσέπη. Τα νέα στοιχεία που έρχονται στην επιφάνεια, για να αποδείξουν αυτό το άθλιο πάρε - δώσε εφοπλιστών, ΥΕΝ και αρμόδιων υπηρεσιών, αφορούν στην προκειμένη περίπτωση τον εφοπλιστή Μελισσανίδη.

Στις 29 Μάρτη του 2003 στο γκαζάδικο «ΒΥΖΑΝΤΙΟ» του Μελισσανίδη, που βρισκόταν στο Χονκ Κονγκ γίνεται έκρηξη στο πρωραίο σημείο του με αποτέλεσμα έναν νεκρό ναυτεργάτη και άλλους δύο σοβαρά τραυματισμένους, από τους οποίους ο ένας υποκύπτει στα τραύματά του στο νοσοκομείο. Τρεις περίπου μήνες μετά και συγκεκριμένα στις 18 Ιούνη σε ένα ακόμα πλοίο τού εν λόγω εφοπλιστή, στο «EFXINOS» με σημαία Μάλτας, το οποίο βρισκόταν αγκυροβολημένο στη Φουτζέιρα γίνεται έκρηξη στο ίδιο σημείο με «συνέπεια - όπως αναφερόταν στο σχετικό δελτίο Τύπου του ΥΕΝ - το θανάσιμο τραυματισμό τριών ή τεσσάρων αλλοδαπών μελών του πληρώματος». Η αιτία κατά το δελτίο του ΥΕΝ «άγνωστη μέχρι στιγμής».

Από το υπουργείο Μεταφορών της Μάλτας γίνεται ενημέρωση προς το ΥΕΝ, όπου αναφέρεται ότι και στις δύο περιπτώσεις οι εκρήξεις έγιναν «μετά από τη λειτουργία μεταφοράς πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο» και ότι «στο χώρο που συνέβη το ατύχημα δεν προβλέπεται η αποθήκευση πετρελαιοειδών».... Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος εφοπλιστής έχει καταδικαστεί για λαθρεμπόριο...

Στις 2 Ιούλη από τον ΚΕΕΠ στέλνεται έγγραφο με αριθμό πρωτοκόλλου 4133.0/3089 προς την εταιρία του Μελισσανίδη, το υπουργείο Μάλτας και το Νορβηγικό Νηογνώμονα στην κλάση του οποίου ανήκε το πλοίο, στο οποίο αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι από έλεγχο που έγινε από επιθεωρητές τόσο του Κλάδου, όσο και του Νηογνώμονα «προέκυψαν δύο σημαντικές παρατηρήσεις στο υπό διαχείριση πλοίο σας "EFXINOS"» και «σας αποσύρουμε το πιστοποιητικό της εταιρίας σας που έχουμε εκδώσει ως Αρχή». Ακόμα ο ΚΕΕΠ εκφράζει και τη δυσαρέσκειά του για το ατύχημα που είχε γίνει στο πλοίο. Η ώρα έκδοσης που φέρει το έγγραφο είναι 15:00. Ακολουθεί νεότερο έγγραφο από τον ΚΕΕΠ προς την εταιρία, το οποίο, σύμφωνα με την ώρα που αναφέρει, εκδόθηκε μιάμιση ώρα αργότερα από το πρώτο, δηλαδή στις 16:30. Φέρει τον ίδιο αριθμό πρωτοκόλλου, με το προηγούμενο και αναφέρει: «Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε ως Υπηρεσία, παρακαλούμε μη λάβετε υπόψη το ανωτέρω γράμμα με το οποίο αποσύρεται το πιστοποιητικό της συγκεκριμένης εταιρίας»!

Πρόκειται για έγγραφα που «βγάζουν μάτι» και υπογράφονται από τον κλαδάρχη του ΚΕΕΠ αρχιπλοίαρχο του Λιμενικού Σώματος Απ. Καμαρινάκη και για τα οποία είναι γνώστης και ο νέος υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Πασχαλίδης. Οπως γνωρίζει ακόμα ότι ο Καμαρινάκης είναι παντρεμένος με την κόρη του εφοπλιστή Μαμιδάκη. Οτι ο προκάτοχος του Καμαρινάκη Ν. Γιομελάκης σήμερα είναι διευθυντικό στέλεχος του Ελληνικού Νηογνώμονα που αποτελεί ένα ακόμα παραμάγαζο των εφοπλιστών.

Μάλιστα ο Ν. Γιομελάκης, ο οποίος αν και υπάλληλος διαθέτει βεβαιωμένα βίλα 5 επιπέδων στο Πανόραμα Βούλας, ήταν αυτός που έδωσε τη δυσμενή μετάθεση στον επιθεωρητή Λεωνίδα Νικολάτο, ο οποίος σύμφωνα με αποκαλυπτικό δημοσίευμα της εφημερίδας «ΕΘΝΟΣ» είχε καταγγείλει τα κακώς κείμενα. Ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι την ίδια τύχη με αυτήν του Νικολάτου είχαν και άλλοι επιθεωρητές. Ακόμα ο Ν. Γιομελάκης ως κλαδάρχης του ΚΕΕΠ ήταν αυτός που κάλυψε πλήρως τον Ελληνικό Νηογνώμονα, ο οποίος είχε εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο σαπιοκάραβο «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», με αποτέλεσμα να πνιγούν 24 ναυτεργάτες. Και κάτι ακόμα, ο υπουργός γνωρίζει ότι διευθυντής της Διεύθυνσης Κανονισμών και Εποπτείας Οργανισμών, η οποία υποτίθεται ότι ελέγχει τη σωστή λειτουργία των Νηογνωμόνων, κατά συνέπεια και του Ελληνικού Νηογνώμονα, είναι ο κ. Ματζαφός, ο οποίος «συμπτωματικά» είναι κουμπάρος του Γιομελάκη... Και πάει λέγοντας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ