Την ώρα που οι ανατιμήσεις στη συντριπτική πλειοψηφία των ειδών πλατιάς κατανάλωσης είναι «ένα το κρατούμενο», οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ «εμπλουτίζουν» ακόμα περισσότερο τις μεθοδεύσεις τους, προκειμένου, σε κάθε περίπτωση, να αυξήσουν τα υπερκέρδη τους και να καταβροχθίσουν μεγαλύτερα κομμάτια της αγοράς.
Χτες πολυεθνική αλυσίδα έσπευσε να διαφημίσει ότι θα αυξήσει τα προϊόντα «ιδιωτικής ετικέτας», που θα φέρουν τον τίτλο του φθηνότερου προϊόντος στην αγορά. Θα αυξήσει, δηλαδή, τα είδη που συσκευάζονται (ίσως και παράγονται) για λογαριασμό της και τα οποία, κατά κανόνα, πωλούνται φτηνότερα από άλλα ομοειδή προϊόντα.
Είναι φανερό ότι μέθοδοι σαν κι αυτή, που θα κλιμακώνονται παράλληλα με τη δραματική συρρίκνωση των λαϊκών εισοδημάτων, έχουν πολλαπλές αρνητικές συνέπειες. Κι αυτό γιατί είναι άρρηκτα δεμένες με τη δυνατότητα των συγκεκριμένων επιχειρήσεων να εκμεταλλεύονται την εγχώρια βιοτεχνία και, ταυτόχρονα, να πραγματοποιούν μαζικές εισαγωγές αμφιβόλου ποιότητας εμπορευμάτων.