Τρίτη 6 Απρίλη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΟΔΗΓΟΙ
Εξαντλητικά ωράρια, ανασφάλεια στην οδήγηση και εκβιασμοί

Συνηθισμένο φαινόμενο οι ανατροπές φορτηγών στις εθνικές οδούς, με δυσάρεστα -πολλές φορές- αποτελέσματα

Motion Team

Συνηθισμένο φαινόμενο οι ανατροπές φορτηγών στις εθνικές οδούς, με δυσάρεστα -πολλές φορές- αποτελέσματα
Χαμηλοί μισθοί, εξαντλητικά ωράρια εργασίας, γενικότερα μη τήρηση των συλλογικών συμβάσεων, άσκηση ψυχολογικής πίεσης εκ μέρους των εργοδοτών στους οδηγούς να μεταφέρουν υπέρβαρα επικίνδυνα φορτία, με φορτηγά που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της οδικής ασφάλειας και έχοντας παραπλανητικά συνοδευτικά έγγραφα. Και σε περίπτωση που αρνηθούν οι οδηγοί να συμμορφωθούν με τις παρανομίες, απειλούνται από τις εταιρίες με απόλυση, ενώ η ανεργία στον κλάδο αυξάνεται συνεχώς.

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες είναι υποχρεωμένοι να δουλεύουν οι επαγγελματίες οδηγοί στη χώρα μας, όπως υπογράμμισαν οι ομιλητές - εκπρόσωποι συνδικαλιστικών φορέων που μίλησαν σε ημερίδα με θέμα τα ζητήματα της δημόσιας ασφάλειας των οδικών μεταφορών, που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στη Θεσσαλονίκη. Η εκδήλωση που διοργάνωσε το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Αυτοκινήτων Μακεδονίας και Θράκης «Ο ΕΡΜΗΣ» ήταν αφιερωμένη, όπως τόνισε ο πρόεδρος του Μιχ. Παπαδόπουλος, «στις αδικοχαμένες ψυχές του Μακρυχωρίου Βέροιας» (δυστύχημα στα Τέμπη).

Ο ίδιος αναφέρθηκε στην ελλιπή εκπαίδευση των επαγγελματιών οδηγών, με αποτέλεσμα να αγνοούν αυτοί βασικά θέματα σχετικά με την ασφάλεια στις οδικές μεταφορές, στην καταστρατήγηση του ωραρίου, στις απαράδεκτες διατάξεις, σύμφωνα με τις οποίες άλλος δίνει εντολή για τη φόρτωση και άλλος (σ.σ. ο οδηγός) θεωρείται, σύμφωνα με τον ΚΟΚ, υπεύθυνος. Ακόμη κατήγγειλε ότι οδηγοί που εργάζονται στην Ελλάδα είναι ασφαλισμένοι σε άλλη χώρα, προσλαμβάνονται από τις εταιρίες οδηγοί που διαθέτουν μικρότερα διπλώματα από αυτά που προβλέπει ο ΚΟΚ, ενώ επιτήδειοι εκδίδουν πλαστά διπλώματα.

Οι ομιλητές υπογράμμισαν ακόμη ότι οι επαγγελματίες οδηγοί μαζί με όλα τα άλλα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα κακό οδικό δίκτυο με ελλιπή σήμανση. Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Επαγγελματιών Οδηγών «ΔΙΑΣ», Κ. Αξελής, κάλεσε τους συναδέλφους του να αγωνιστούν ενωμένοι για ένα καλύτερο αύριο, ενώ ζήτησε να παρέμβει η πολιτεία για να σταματήσει τη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση.

Από εκπρόσωπο της Επιθεώρησης Εργασίας Σίνδου αναφέρθηκε ότι πέντε μόνο υπάλληλοι θα πρέπει να ελέγχουν επιχειρήσεις που απασχολούν 100.000 περίπου εργαζόμενους, ενώ θα έπρεπε να εργάζονται στην παραπάνω υπηρεσία το λιγότερο 15 άτομα. Σε 170 ελέγχους, πάντως, που πραγματοποίησε σε φορτηγά και λεωφορεία η Επιθεώρηση Εργασίας Σίνδου τους τελευταίους μήνες, διαπίστωσε 90 παραβάσεις.

Ο Θ. Κυριακίδης, μέλος της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, υπογράμμισε πως το συνδικάτο «ΕΡΜΗΣ» με τις πρωτοβουλίες του άνοιξε νέους δρόμους κινητοποιώντας κρατικούς και άλλους φορείς στην κατεύθυνση εξυπηρέτησης των επαγγελματιών οδηγών, αλλά και γενικότερα της ασφάλειας των οδικών μεταφορών, σημειώνοντας ότι το ΠΑΜΕ είναι υπερήφανο που έχει στις γραμμές του το δραστήριο αυτό σωματείο.

Μίλησαν ακόμη εκπρόσωποι των γονιών του Μακρυχωρίου, της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης, ο διοικητής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, συνδικαλιστές, ενώ επιστήμονες ανέπτυξαν θέματα σχετικά με τη δουλιά του επαγγελματία οδηγού.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ