Πέμπτη 13 Μάη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
«Ροκανίζουν» τις παραγγελίες του Ναυτικού

Στη χώρα τους μεταφέρουν εργασίες οι Γερμανοί της HDW

Να διασκεδάσει τις εντυπώσεις για τα τεκταινόμενα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά επιχείρησε χτες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Ντ. Γκέρλιτζ. Τη στιγμή που τα ναυπηγεία έχουν περιορίσει το αντικείμενό τους στην κατασκευή των υποβρυχίων και άλλων πλοίων για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού και των προσωρινών παραγγελιών του ΟΣΕ και του ΗΣΑΠ, ο εκπρόσωπος της γερμανικής HDW, προσπάθησε να μεταδώσει μια εικόνα περί του σημαντικού ρόλου που μπορεί να διαδραματίσει ο Σκαραμαγκάς.

Αν και έχουν περάσει δύο χρόνια από την παράδοση των ναυπηγείων στη HDW, οι Γερμανοί ιδιοκτήτες, όχι μόνο δεν έχουν φέρει καμία νέα δουλιά, αλλά αντιθέτως μεταφέρουν εργασίες τμημάτων των υπό κατασκευή υποβρυχίων στο Κίελο της Γερμανίας. Συγκεκριμένα, εργασίες ύψους 45 εκ. ευρώ, μεταφέρθηκαν στη Γερμανία επειδή - σύμφωνα με τον Γκέρλιτζ - υπήρχε κίνδυνος να καθυστερήσει η παράδοσή τους, αλλά και να υστερούν στην ποιότητα!

Στο βασικό όμως θέμα που σχετίζεται με την πορεία του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των ναυπηγείων, ο Γκέρλιτζ, κράτησε κλειστά τα χαρτιά, παραπέμποντας στο μέτοχο, δηλαδή τη HDW. Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τις πληροφορίες για την αναστροφή της πώλησης των ναυπηγείων στην περίπτωση που το ελληνικό δημόσιο δεν ικανοποιήσει τα προκλητικά αιτήματα των Γερμανών που ζητούν αποζημίωση για τις «ζημιές» που υφίστανται από τις παραγγελίες του ΟΣΕ και την ακύρωση της σύμβασης του Στρίντζη, ο Γκέρλιτζ σημείωσε ότι δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Επιβεβαίωσε όμως ότι οι Γερμανοί ζητούν αποζημιώσεις και πως βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με το ελληνικό δημόσιο. Οπως είπε ο Γκέρλιτζ ευελπιστεί σε ένα φιλικό διακανονισμό... Δεν ανέφερε όμως τι θα γίνει στην περίπτωση που δεν επιτευχθεί αυτός ο φιλικός διακανονισμός και αν όλες οι πληροφορίες που διαρρέουν αποσκοπούν στο να πιέσουν την ελληνική κυβέρνηση και να εκβιάζουν τους εργαζόμενους.

Δύο χρόνια μετά την παράδοση του ναυπηγείου αποδεικνύεται ότι η σπουδή του ΠΑΣΟΚ με τη στήριξη της πλειοψηφίας του σωματείου να προωθηθεί η απόλυση σχεδόν 600 εργαζομένων, ώστε να εξασφαλιστεί η «βιωσιμότητα» του Σκαραμαγκά, ήταν ένα ακόμη αντεργατικό σκάνδαλο. Αποδείχτηκε πως στην πράξη ο Σκαραμαγκάς δεν μπορεί να λειτουργήσει με μόνο 1.400 εργαζόμενους που προβλέπει η σύμβαση ξεπουλήματος. Σήμερα, στο ναυπηγείο εργάζονται 1.700 εργαζόμενοι, όμως οι επιπλέον των 1.400 έχουν προσληφθεί με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ενώ καθημερινά δουλεύουν στο Σκαραμαγκά και άλλοι 600 - 1.000 εργαζόμενοι σε εταιρίες εργολάβων! Τα παραπάνω, είναι απλά στοιχεία που καταδεικνύουν το πόσο εφικτή η πρόταση του ΚΚΕ για τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ