Σάββατο 22 Μάη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΑΙΔΕΙΑ
Με προσήλωση στην πολιτική υποβάθμισης της Παιδείας

Τις προτεραιότητες της Ολλανδικής Προεδρίας στα θέματα Παιδείας συζήτησαν χτες η υπουργός Παιδείας με την Ολλανδή ομόλογό της

Τη συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης στα μέτρα που προωθούνται στην Παιδεία, με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη προσαρμογή της στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου, εξέφρασε η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου κατά τη χτεσινή συνάντησή της με την Ολλανδή ομόλογό της Βαν Ντερ Χόεβεν. Η Ολλανδή υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της Ολλανδικής Προεδρίας, που ξεκινά τον επόμενο μήνα, στα ζητήματα εκπαίδευσης. Ως άξονες προτεραιότητας παρουσιάζονται η «γνώση και ποιότητα», «κινητικότητα και ανταλλαγές», «ενεργός συμμετοχή του πολίτη στα κοινά», «ανοιχτή μέθοδος συντονισμού και διαφάνειας».

Στο πλαίσιο των παραπάνω, η Ολλανδική Προεδρεία προτίθεται να προωθήσει μέτρα για την ενίσχυση της «ποιότητας» στην εκπαίδευση, παραπέμποντας κατευθείαν στην αξιολόγηση και την ακόμα μεγαλύτερη προσαρμογή της Παιδείας στις ανάγκες της αγοράς και την «ποιοτική αναγνώριση των διπλωμάτων». Το ελληνικό υπουργείο Παιδείας έσπευσε να χαιρετίσει αυτή την πρόταση, επαναλαμβάνοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση δε θα αναγνωρίσει τα ΚΕΣ που συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια χωρίς έλεγχο του περιεχομένου και του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Παράλληλα, η Ολλανδική Προεδρεία προτίθεται να προωθήσει τις αποφάσεις των Λισαβόνας, Μπολόνιας, Κοπεγχάγης κλπ. για την «άρση των εμποδίων» στην ελεύθερη διακίνηση φοιτητών και καθηγητών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης μέσω της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής αναγνώρισης, την κεντρική δηλαδή κατεύθυνση για υποβάθμιση των πτυχίων στα επίπεδα που ζητά η αγορά. Η Μ. Γιαννάκου μάλιστα, δήλωσε ότι «η ελληνική πλευρά είναι πρόθυμη να στηρίξει την πρόταση αυτή υπό τον όρο ότι θα υπάρξει η διασφάλιση της ποιότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση».

Η Ολλανδή υπουργός Παιδείας δήλωσε επίσης ότι δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην πρόσβαση όλων των Ευρωπαίων πολιτών στα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης, σύμφωνα με τις διακηρυγμένες αρχές και στόχους του μεγάλου κεφαλαίου, ενώ η Μ. Γιαννάκου έκανε λόγο για ανάγκη διά βίου εκπαίδευσης και διασύνδεσης του συστήματος εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη συνάντηση στην ανάγκη συντονισμού στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, διαφάνεια των επαγγελματικών προσόντων και δυνατότητα μεταφοράς πιστωτικών ακαδημαϊκών μονάδων (ECTS), με τις οποίες σύμφωνα με όσα έχει προαποφασίσει η ΕΕ, θα μετριούνται οι σπουδές. Πάντα μέσα στο συνονθύλευμα σπουδών και πτυχίων που πάει να δημιουργηθεί. Και σε αυτό το σημείο η υπουργός Παιδείας εξέφρασε τη συμφωνία της δηλώνοντας ότι «η ανταγωνιστικότητα μάς απασχολεί και πρέπει να συζητήσουμε πιο ανοιχτά για τα κριτήρια της Λισαβόνας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ