Πέμπτη 12 Αυγούστου 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
ΖΕΠΕΛΙΝ
Το ρουφιανόπλοιο «βλέπει» και «ακούει» τα πάντα!
  • Τι ζητούσαν οι ελληνικές κυβερνήσεις από το 2002
  • Τι τους εξασφάλισαν οι «σύμβουλοί» τους
  • Τι απειλεί τη δημόσια δραστηριότητα, αλλά και την ιδιωτική μας ζωή
  • Τι ετοιμάζουν να αντικαταστήσει το «Ζέπελιν»

Οι οθόνες στην καμπίνα του ρουφιανόπλοιου. Οι χειριστές των συστημάτων παρακολούθησης έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν και να ακούν λεπτομέρειες. Οσα καταγράφονται, μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο στις κεντρικές μονάδες του C4I για περαιτέρω επεξεργασία

Eurokinissi

Οι οθόνες στην καμπίνα του ρουφιανόπλοιου. Οι χειριστές των συστημάτων παρακολούθησης έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν και να ακούν λεπτομέρειες. Οσα καταγράφονται, μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο στις κεντρικές μονάδες του C4I για περαιτέρω επεξεργασία
Επιτακτική είναι η ανάγκη να διαταχθεί η απαγόρευση λειτουργίας του αερόπλοιου «Ζέπελιν», έστω και τώρα, από τη Δικαιοσύνη. Τούτο γίνεται αντιληπτό από κάθε δημοκράτη, κάθε προοδευτικό άνθρωπο, ο οποίος δεν ανέχεται ιπτάμενους χαφιέδες να περιπολούν διαρκώς πάνω από τα κεφάλια μας. Να εστιάζουν σε συγκεντρώσεις, αλλά και σε μεμονωμένα άτομα. Να παρακολουθούν μπαλκόνια και αυλές, να καταγράφουν ακόμα και ήχο. Ο,τι δηλαδή σχεδίασαν εδώ και χρόνια οι κυβερνήσεις του δικομματισμού και υλοποιούν σήμερα. Με τη βοήθεια, φυσικά, ξένων «συμβούλων», με πολύ ενδιαφέροντα βιογραφικά...

Συγκεκριμένα: Πριν από μερικά χρόνια, το υπουργείο Δημόσιας Τάξης διόρισε μια επιτροπή να καθορίσει τις ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές βάσει των οποίων επρόκειτο να στηθεί η «Αρχιτεκτονική του Ολυμπιακού Συστήματος Ασφάλειας C4I», όπως την τιτλοφόρησαν. Κομμάτι της αποτέλεσε και το «Υποσύστημα Ολυμπιακής Ασφάλειας Εναέριου Δικτύου Βίντεο». Η εισήγηση της επιτροπής του υπουργείου Δημόσιας Τάξης παραδόθηκε στις 26/7/2002 και βάσει αυτής προχώρησε η προμήθεια και του γνωστού αερόπλοιου «Ζέπελιν», με τα συστήματα παρακολούθησης και φακελώματος, που είναι εφοδιασμένο.

Κατά τους αρμόδιους, το αερόπλοιο επιλέχτηκε ως μέσο, επειδή έχει μεγάλη αυτονομία και μπορεί να είναι για πάρα πολλές ώρες στον αττικό ουρανό, δίχως ανάγκη ανεφοδιασμού. Σε αντίθεση με τα ελικόπτερα της ΕΛ.ΑΣ., με τις περιορισμένες χρονικά περιπολίες τους.

Διαθέτει πέντε υπερσύγχρονες και με μεγάλες δυνατότητες κάμερες (τρεις για την ημέρα και δύο για τη νύχτα). Διαθέτει επίσης πολυκάναλη ζεύξη επικοινωνιών για τη διαβίβαση δεδομένων στο έδαφος και είναι εξοπλισμένο με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για διασύνδεση με το «Δίκτυο Δεδομένων Ολυμπιακής Ασφάλειας»

Eurokinissi

Διαθέτει πέντε υπερσύγχρονες και με μεγάλες δυνατότητες κάμερες (τρεις για την ημέρα και δύο για τη νύχτα). Διαθέτει επίσης πολυκάναλη ζεύξη επικοινωνιών για τη διαβίβαση δεδομένων στο έδαφος και είναι εξοπλισμένο με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για διασύνδεση με το «Δίκτυο Δεδομένων Ολυμπιακής Ασφάλειας»
Από εκεί κι έπειτα, το υπουργείο ξεκαθάρισε - από το 2002 ακόμα - ότι το εναέριο σύστημα παρακολούθησης που θα φέρει το «Ζέπελιν» θα πρέπει να αναμεταδίδει στο κέντρο των υπηρεσιών ασφαλείας «οπτικά και ηχητικά δεδομένα». Επίσης, ότι οι κάμερες που θα βρίσκονταν εγκατεστημένες στο «Ζέπελιν» θα πρέπει να μπορούν να κάνουν περιστροφή 360 μοίρες στον άξονά τους, να ανεβάζουν τον φακό τους κατά 90 μοίρες και να τον χαμηλώνουν κατά 120. Επίσης, να κάνουν «ζουμ» σε αναλογία τουλάχιστον 16 x.

Επομένως, από τεχνικής δυνατότητας, προβλέφτηκε από νωρίς η δυνατότητα να παρακολουθούν τα πάντα και να εστιάζουν άνετα σε αντικείμενα ή πρόσωπα, ακόμα κι από μακρινή απόσταση.

Αλλωστε, το υπουργείο Δημόσιας Τάξης όριζε ότι οι κάμερες παρακολούθησης, που εγκαταστάθηκαν στο αερόπλοιο αλλά και τα ελικόπτερα της ΕΛ.ΑΣ., πρέπει να «αξιοποιηθούν» και για:

«- Παρατήρηση συμβάντων δημόσιας τάξης σε αστικό περιβάλλον (σ.σ: ένας ορισμός τόσο γενικός και επιτηδευμένος που «χωρά» από την καταδίωξη ενός κλέφτη φτωχοδιάβολου, μέχρι ένα μαζικό αντιιμπεριαλιστικό συλλαλητήριο).

- Εντοπισμός προσωπικού και οχημάτων τόσο σε αστικό περιβάλλον, όσο και στην ύπαιθρο.

- Συνοδεία οχημάτων».

Και λίγο παρακάτω διευκρίνιζε ότι οι κάμερες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα για «Συλλογή συγκεκριμένων πληροφοριών κατά τη διάρκεια ενός γεγονότος ή συμβάντος».

Εκπληρώθηκαν


Eurokinissi

Οι προαναφερόμενες προδιαγραφές πιθανά να ήταν και φωτογραφικές. Οπως κατέθεσε στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών ο δημοσιογράφος Γιάννης Ε. Διακογιάννης - κατά την εκδίκαση της αίτηση ασφαλιστικών μέτρων ενάντια στο «Ζέπελιν», την οποία υπέβαλε η «Δημοκρατική Συσπείρωση για τις Λαϊκές Ελευθερίες και την Αλληλεγγύη» - «όπως καταγράφεται στο διαδίκτυο για την αμερικανική εταιρία SAIC, η οποία έδωσε στην Ελλάδα το "Ζέπελιν" προκύπτει:

Οι μηχανισμοί παρακολούθησης που παρέχονται (συμπεριλαμβανόμενου και του εξοπλισμένου αερόπλοιου) είναι οι καλύτεροι στον κόσμο, από πλευράς διείσδυσης σε κάθε είδους εικόνα, ήχο και πληροφορία. Το όλο σύστημα με κωδικό - όπως αναφέρεται - C41, δίδει στην Ελλάδα (όπως υποστηρίζεται στο σχετικό διαφημιστικό της εταιρίας) και σε συνεργασία με άλλες εταιρίες που αναγράφονται (Siemens, E Team, Altec, Diekat, Pouliadis Group) τη δυνατότητα να συλλέγει πληροφορίες που δεν μπορεί να κάνει με κανένα άλλο από τα δικά της εγχώρια συστήματα. Γι' αυτό το λόγο και η Ελλάδα - όπως αναφέρεται στα έγγραφα - προσέλαβε από το 2002 έναν παλιό πράκτορα του FBI (σ.σ: υπηρέτησε εκεί επί 24 χρόνια), κορυφαίο στέλεχος της εταιρίας, τον κ. David Tubbs, ο οποίος αποτελεί τον συνδετικό κρίκο για την άριστη εφαρμογή του συστήματος».

Εξάλλου, στην εκδίκαση της αίτησης, η υπεράσπιση του ελληνικού δημοσίου (βλ. των κυβερνήσεων του δικομματισμού, που αποφάσισαν αυτά τα μέτρα, αντάμα με τους πάτρωνές τους) παρουσίασε ως μάρτυρα τον Αυστραλό Γκρεγκ Γκίμπονς. Διαμένει και αυτός στην Ελλάδα από το 2002. Είναι στέλεχος της εταιρίας «Boartes», που εμφανίζεται ως σύμβουλος του «Αθήνα 2004» σε ζητήματα ασφαλείας. Κατά τα φαινόμενα, η εταιρία έπαιξε το ρόλο του μεσάζοντα για να μισθώσει το ελληνικό δημόσιο, το διαβόητο αερόπλοιο.

Ο Γκίμπονς εξετάστηκε στο δικαστήριο από τους δικηγόρους της «Δημοκρατικής Συσπείρωσης». Οπως τονίζουν στελέχη της Κίνησης, «παραδέχτηκε ότι το "Ζέπελιν" έχει απεριόριστες τεχνικές δυνατότητες και μπορεί, όπως είπε, να σαρώνει αδιακρίτως με ισχυρό ζουμ, ανθρώπους ή άνθρωπο της επιλογής του, πορευόμενο σε πολυσύχναστο ή ερημικό μέρος, μπαλκόνια, ταράτσες, αυλές, κήπους σπιτιών, τις κινήσεις ανθρώπων, τις κατευθύνσεις, τις συναντήσεις κλπ. αυτών, τη φωτογράφιση ανθρώπων, αριθμών αυτοκινήτων και κάθε άλλο δυσδιάκριτο σημείο».

Επίσης, «ο ίδιος ο μάρτυρας έδειξε αμήχανος και δεν αρνήθηκε τη δυνατότητα της σύνθεσης εικονικών και άλλων ευρημάτων του "Ζέπελιν" με παρόμοια στοιχεία λήψης άλλων μηχανισμών από άλλα σημεία και συγκροτήματα παρακολούθησης, ώστε από τέτοιες συνθέσεις να μπορούν να συναχθούν στοιχεία που παραβιάζουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, άσχετα αν δεν τα παραβιάζει αυτοδύναμα και ολοκληρωμένα κάποιο από αυτά τα μηχανήματα και μέσα».

SKYCRUISE και SAIC

Ακόμα: Η ελβετική εταιρία «Skycruise» (στήθηκε σε συνεργασία με την αμερικανική «Airship Management Services»), από όπου μισθώθηκε το αερόπλοιο, στην ιστοσελίδα www.skyship.ch και στην ενότητα «Η επιστροφή των αερόπλοιων», διαφημίζει τον... τζεντάι της. Οτι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για «αποστολές παρατήρησης», αναμετάδοση σημάτων, ακόμα και για ανίχνευση ναρκών, με βάση φυσικά τις σύγχρονες τεχνολογικές δυνατότητες. Στην ιστοσελίδα www.skycruise.ch και με τον τίτλο «Επιτήρηση» συνεχίζει: «Η δυνατότητα (σ.σ: του αερόπλοιου) να επεκτείνει την επιχειρησιακή δυνατότητά του, να ανυψώσει αρκετά μεγάλα ωφέλιμα φορτία και να παράσχει μια σταθερή πλατφόρμα για τους αισθητήρες για επάνω σε 72 ώρες (με τις βοηθητικές δεξαμενές καυσίμων), το καθιστά αξεπέραστο από κάθε άλλο εναέριο μέσο».

Ποιος πρότεινε (ή καλύτερα επέβαλε) τη χρήση του αερόπλοιου; Οι κυβερνήσεις του δικομματισμού «συνεργάζονται» με την αμερικάνικη εταιρία SAIC, που για να «ασφαλίσει» τους Ολυμπιακούς Αγώνες εφαρμόζει το προαναφερόμενο C4I και τα τριάντα υποσυστήματά του. Στην ιστοσελίδα της, www.saic.com, στην ενότητα «SAIC Magazine» και σε άρθρο με τίτλο «Βοηθώντας την Ελλάδα να ασφαλίσει τους Αγώνες του 2004», διαβάζουμε σχετικά με ένα από τα υποσυστήματα:

«Ενας ηλεκτρονικός φράκτης γύρω από τους Αγώνες:Εκτός από τις υπέρυθρες και τις υψηλής ευκρίνειας κάμερες, άλλα συστήματα καμερών θα εντοπίζουν οχήματα, και ένα αερόπλοιο θα ίπταται σιωπηλά από πάνω, ενεργώντας ως ένα αερομεταφερόμενο κέντρο επιτήρησης. Αντίθετα από τα ελικόπτερα, που θα χρησιμοποιηθούν επίσης, τα αερόπλοια μπορούν να φέρουν πιο ευαίσθητο εξοπλισμό και να παραμείνουν στον αέρα μέχρι και 24 ώρες».

Και όταν φύγει

Τα επιχειρήματα των υπέρμαχων της χρήσης τέτοιων μέσων, συνήθως καταλήγουν στο πέρας των Παραολυμπιακών. Οτι όποιες κι αν είναι οι αντιρρήσεις στο «Ζέπελιν», έτσι κι αλλιώς το μέσο έχει μισθωθεί για τους Αγώνες και μετά αποσύρεται από την... κυκλοφορία.

Ωστόσο, τα συστήματα παρακολούθησης και φακελώματος, κατά τα σχέδια των κρατούντων, έχουν τοποθετηθεί και θα παραμείνουν σε δύο ή τρία ελικόπτερα της ΕΛ.ΑΣ, τύπου «ΒΟ 105». Τέλη του Σεπτέμβρη θα ξηλωθούν απ' εκεί οι εναέριοι χαφιέδες; Ή θα βρεθεί κάποιος άλλος λόγος (π.χ. η «κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση στην οποία δήθεν θα συμβάλουν σε συνδυασμό με τις εκατοντάδες επίγειες κάμερες), για να νομιμοποιηθεί και η δική τους παραπέρα χρήση;

Σημειώστε εδώ τις απόψεις κορυφαίου στελέχους της κυβέρνησης, γνώστη του θέματος, που πριν λίγες μέρες και προκειμένου να διασκεδάσει τους φόβους για τις δυνατότητες και τη «χρησιμότητα» του «Ζέπελιν», του «ξέφυγε» ότι με την εικόνα και τα λοιπά στοιχεία που συλλέγουν και μεταδίδουν στο «κέντρο» τα ελικόπτερα, οι Αρχές Ασφαλείας κάνουν τη δουλιά τους «καλύτερα».

Αλλο ένα στοιχείο: Στην ακροαματική διαδικασία της εκδίκασης των ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε η «Δημοκρατική Συσπείρωση» ενάντια στο «Ζέπελιν», αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. αποσπασμένος αυτό το διάστημα στο αερόπλοιο, στους διαδρόμους του Πρωτοδικείου υποστήριζε ότι δεν μπορεί να κάνει όσα του καταμαρτυρούν, καθότι πετά σε μεγάλο ύψος, υποχρεωμένο από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και προκειμένου να μη συγκρουστεί με ελικόπτερα που πετούν χαμηλότερα.

Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Το αερόπλοιο πετά αρκετά χαμηλά και πάντως αρκετά πιο χαμηλά από τα ελικόπτερα. Μάλιστα πετά τόσο χαμηλά, ώστε το «αθόρυβο» κατά τις προδιαγραφές ρουφιανόπλοιο, να προκαλεί έντονο πρόβλημα ηχορύπανσης.


Θανάσης ΜΠΑΛΟΔΗΜΑΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ