Τετάρτη 1 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
Θέατρο
Βεβήλωση του Αισχύλου και των Επιδαυρίων

Οι αρμόδιοι του Ελληνικού Φεστιβάλ οφείλουν να δώσουν εξηγήσεις, πρωτίστως στον ελληνικό λαό (αυτός πληρώνει) και στους θεατές που πλήρωσαν το πανάκριβο εισιτήριο, αλλά και στην εκπαιδευτική και θεατρική κοινότητα, για ένα πρωτοφανές σκάνδαλο. Τη χρηματοδότηση μιας παράστασης - κλοπής του ονόματος του Αισχύλου και βεβήλωσης της ποίησής του, γενικότερα του αρχαίου δράματος και του αφιερωμένου σε αυτό Φεστιβάλ Επιδαύρου. Εξηγήσεις οφείλουν, όμως, και ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου - ΘΟΚ (όλα τα όργανά του), όπως και ο σκηνοθέτης Νίκος Χαραλάμπους και οι άλλοι επαγγελματίες καλλιτεχνικοί συντελεστές, γιατί πρόσφεραν το καλλιτεχνικό κύρος τους, υιοθετώντας την πρόταση της εταιρίας του Μάριου Φραγκούλη να ανεβάσει ο ΘΟΚ στην Επίδαυρο, με τον ίδιο πρωταγωνιστή, ένα έργο - απάτη. Το θρασύτατο, δραματουργικά και γλωσσικά γελοιοδέστατο κατασκεύασμα ενός μη φιλολόγου, ονόματι Ηλία Μαλανδρή, με τίτλο «Μυρμιδόνες, Νηρηίδες, Φρύγες», το οποίο υπό το όνομα του Αισχύλου εμφανίστηκε ως η «ανακαλυφθείσα», συμπληρωμένη και μεταφρασμένη από τον Η. Μ. χαμένη τριλογία του Αισχύλου γύρω από τον μυθικό Αχιλλέα. Ούτε λίγο ούτε πολύ, ο κύριος αυτός, χρησιμοποιώντας τους 70 μόνο σωζόμενους - και αυτούς σε σπαράγματα λέξεων - στίχους από τους 4.000 περίπου που είχε η χαμένη αισχυλική τριλογία, επιχείρησε να εξαπατήσει τους πάντες και διά του Μ. Φ., του ΘΟΚ και του Ελληνικού Φεστιβάλ χρίστηκε «δραματουργός», «ποιητής», «φιλόλογος», «μελετητής», «μεταφραστής» του Αισχύλου και μιας χαμένης τριλογίας του, έβαλε πόδι στο Φεστιβάλ Επιδαύρου και επιπλέον πήρε και «πνευματικά δικαιώματα»!!! Με ένα σμπάρο πολλά τρυγόνια, δηλαδή. Και για τον Η. Μ. και για τον άξιο τραγουδιστή Μ. Φ. Η στήλη σέβεται τον Μ. Φ. ως τραγουδιστή, αλλά δεν κλείνει τα μάτια μπροστά στο γεγονός ότι ξανακατάφερε να χριστεί «πρωταγωνιστής» του αρχαίου δράματος, παρά την ελαττωματική για το θέατρο άρθρωσή του, την τοποθετημένη για το τραγούδι και όχι για την πρόζα φωνή του, την υποκριτική ανεπάρκειά του. Και βέβαια ένα «πέρασμα» από δραματική σχολή και οι γυμνασμένοι μύες του κορμού δεν κάνουν τον ηθοποιό. Ενας ηθοποιός που αγαπά, σέβεται και έχει κοπιάσει για την τέχνη του δε θα είχε κάνει, όπως, κατά ομολογία του σε συνέντευξή του, έκανε ο Μ. Φ., προς βλάβη του αξιοσέβαστου και μόνιμα στηριζόμενου από το Φεστιβάλ Επιδαύρου Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου, και του ταλαντούχου Ν. Χαραλάμπους, του οποίου η ευρηματική σκηνοθεσία, με καταξιωμένους ηθοποιούς στη διανομή, έγινε η «βιτρίνα» αυτής της αδιανόητης, και πρωτοφανούς στα χρονικά των Επιδαυρίων, απάτης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ