Τετάρτη 15 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΚΕ
Η ΕΕ συγκαλύπτει την ανεξέλεγκτη μεταφορά τοξικών

Σημαντική παρέμβαση της ευρωβουλευτή Δ. Μανωλάκου στο Ευρωκοινοβούλιο, με αφορμή τη βύθιση του σαπιοκάραβου «Ulla» στην Αλεξανδρέττα της Τουρκίας με 2.200 τόνους τοξικών αποβλήτων

Παρέμβαση-καταπέλτη για τις εγκληματικές ευθύνες που φέρει το κύκλωμα ΕΕ-κυβερνήσεων-αρχών- εφοπλιστών-μονοπωλιακών βιομηχανικών μονάδων, για την ανεξέλεγκτη μεταφορά τοξικών και πυρηνικών αποβλήτων, έκανε χτες στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου η ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου.

Αφορμή για τη σχετική συζήτηση στην Ολομέλεια στάθηκε η βύθιση του σαπιοκάραβου «Ulla» σημαίας Αγίου Βικεντίου, στις 6 του Σεπτέμβρη, στον κόλπο της Αλεξανδρέττας - στη Νότια Τουρκία - που ήταν φορτωμένο εδώ και 4 χρόνια με 2.200 τόνους τοξικών αποβλήτων! Τα απόβλητα ήταν τοξική στάχτη που είχε φορτωθεί από την Ισπανία το 2000 και προερχόταν από θερμικούς σταθμούς παραγωγής ενέργειας. Το πλοίο ελλιμενίστηκε στον κόλπο της Αλεξανδρέττας το 2000. Ωστόσο, πριν είχε προσπαθήσει να προσεγγίσει λιμάνι της Αλγερίας, αλλά οι τοπικές αρχές το έδιωξαν λόγω του επικίνδυνου φορτίου του. Επί τέσσερα χρόνια, φορτίο και πλοίο βρίσκονταν εγκαταλειμμένα στην Αλεξανδρέττα. Και παρά το γεγονός ότι όλοι οι αρμόδιοι γνώριζαν την άθλια κατάσταση του πλοίου όχι μόνο δε λήφθηκε κανένα μέτρο, αλλά, αμέσως μετά το ναυάγιο, επιχειρήθηκε η απόκρυψη των αιτιών και των υπευθύνων.

Η ευρωβουλευτής του ΚΚΕ στη διάρκεια της παρέμβασής της τόνισε: «Η βύθιση του πλοίου "Ulla" στη Νότια Τουρκία φορτωμένου με 2.200 τόνους περιπλανώμενα τοξικά απόβλητα "χωρίς παραλήπτη", μεταξύ Ισπανίας, Αλγερίου, Τουρκίας και η νέα οικολογική καταστροφή, με επιπτώσεις ακόμη και στη διατροφική αλυσίδα μέσω των ψαριών, επιβεβαιώνει αυτό που χρόνια τώρα επισημαίνουμε και στο Ευρωκοινοβούλιο, ότι η διαχείριση των τοξικών αποβλήτων και η ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται μόνο με την ενίσχυση του ποινικού πλαισίου καταστολής, αφού τα πάντα συνεχίζουν να υπόκεινται στη διασφάλιση και αύξηση των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου, που ελέγχει τις πηγές και την παραγωγή ενέργειας, και των πλοιοκτητών που ελέγχουν τα μέσα μεταφοράς».

«Ποιος - επισήμανε - μετά από αυτό το από χρόνια προαναγγελθέν ατύχημα, αφού το πλοίο παρέμενε ελλιμενισμένο τα τέσσερα περίπου τελευταία χρόνια στο λιμάνι της Αλεξανδρέττας, θα τολμήσει να ισχυριστεί ξανά, όπως κατά καιρούς μεγαλόστομα ισχυρίζονται εκθέσεις και ειδήμονες, ότι το 80% των ατυχημάτων οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα;

Πάντα καταγγέλλαμε αυτούς τους ισχυρισμούς ως λανθασμένους, αντιεπιστημονικούς και ύποπτους, αφού προσπαθούν να συγκαλύψουν την ανεξέλεγκτη μεταφορά τοξικών και πυρηνικών αποβλήτων από τις μεγάλες μονοπωλιακές βιομηχανικές μονάδες με την κάλυψη κυβερνήσεων, κρατικών αρχών και ναυτιλιακών επιχειρήσεων, αποκρύπτοντας ταυτόχρονα τις αρνητικές συνέπειες του παρήλικου στόλου και των πλημμελών επιθεωρήσεων των πλοίων».

Και υπογράμμισε: «Οι μέχρι σήμερα πρωτοβουλίες, και της ΕΕ, έχουν ως μοναδικό στόχο να καθησυχάσουν και την αγανάκτηση της κοινής γνώμης, συγκαλύπτοντας ευθύνες και προωθώντας τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Η σκυτάλη της δράσης πρέπει να περάσει στο εργατικό λαϊκό κίνημα για ανατροπή αυτής της πολιτικής, για τη λήψη αυστηρών μέτρων στη μεταφορά τοξικών και πυρηνικών αποβλήτων, γενικότερα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και την προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ