Παρασκευή 1 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΓΚΛΗΜΑ εκ προμελέτης - πεταλο Μαλιακού
ΕΠΙΣΠΕΥΣΗ ΕΡΓΩΝ ΣΤΟ «ΠΕΤΑΛΟ» ΜΑΛΙΑΚΟΥ
Αποφάσισαν να... κινηματογραφούν τα δυστυχήματα!

Το 2007 και ...«βλέπουμε» θα είναι έτοιμα κάποια έργα, ενώ, όπως δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, το μόνο που θα γίνει αμέσως είναι η τοποθέτηση 10 καμερών

«Ανθρακες» αποδεικνύεται και επισήμως ο «θησαυρός» των μέτρων επίσπευσης των έργων για τη μετατροπή του φονικού «πετάλου» του Μαλιακού σε ασφαλή κλειστό αυτοκινητόδρομο, αφού και χτες, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, κανένα τμήμα δεν προβλέπεται να έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία νωρίτερα από το φθινόπωρο του 2007. Ως τότε, το μόνο μέτρο που προβλέπεται είναι η τοποθέτηση κατά μήκος του «πετάλου» μίας κάμερας ανά 8 χιλιόμετρα, προφανώς για να καταγράφονται επακριβώς οι συνθήκες των θανατηφόρων και μη δυστυχημάτων, που με μαθηματική ακρίβεια θα συνεχίζουν να συμβαίνουν εκεί!

Οπως παραδέχτηκε συγκεκριμένα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, σημαντικά προβλήματα αντιμετωπίζουν ακόμη και οι εργολαβίες της παράκαμψης του Αγίου Κωνσταντίνου και των Καμένων Βούρλων που βρίσκονται σε εξέλιξη, με σημαντικότερα αυτά της αλλαγής των απαρχαιωμένων μελετών και των ζητημάτων των απαλλοτριώσεων που δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί, καθώς και της μετακίνησης των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας. Τα προβλήματα αυτά έχουν ουσιαστικά βαλτώσει τα δύο έργα που βρίσκονται ακόμη στην αρχή της κατασκευής τους, αν και έχουν χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης η μία το φθινόπωρο του 2005 και η άλλη το φθινόπωρο του 2006. Ο υπουργός δήλωσε αισιόδοξος ότι τα προβλήματα θα έχουν ξεπεραστεί έως το Μάρτη του 2005 και ότι τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2007, χωρίς να αποκλείσει αύξηση του κόστους λόγω αλλαγής των μελετών...

Οσον αφορά την άλλη εργολαβία «Θερμοπύλες - Αγία Μαρίνα», για την οποία εκκρεμούν προσφυγές των εργολάβων στην ΕΕ, δήλωσε επίσης ότι αν δε λυθούν σύντομα τα προβλήματα, θα γίνει επαναδημοπράτησή του με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τέλη του 2007, ημερομηνία που επίσης προβλέπεται για το άλλο τμήμα «Σκάρφεια - Θερμοπύλες» που βρίσκεται ακόμη στις μελέτες, οι οποίες υπολογίζεται να είναι έτοιμες το Φλεβάρη του 2005.

Οσον αφορά το τμήμα «Αγία Μαρίνα - Ράχες», ο υπουργός παραδέχτηκε ότι δεν προλαβαίνει να ενταχθεί στο Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, γεγονός που σημαίνει ότι η κατασκευή του μετατίθεται στο ...άγνωστο!

Κατά τα άλλα, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε ότι θα γίνει σύντομα διαγωνισμός, ώστε να μπουν 10 κάμερες (1 ανά 8 χλμ.) στο «πέταλο» σε δύο μήνες, ενώ στο τέλος του χρόνου θα γίνει νέος διαγωνισμός για την τοποθέτηση 400 καμερών σε όλο το μήκος του εθνικού οδικού δικτύου. Οσον αφορά τις μελέτες που υπάρχουν και παραμένουν χρόνια στο συρτάρι για σημειακές παρεμβάσεις κατά μήκος του δρόμου (ηλεκτροφωτισμοί, κατακόρυφες και οριζόντιες σημάνσεις κλπ.), δήλωσε ότι την άλλη βδομάδα θα γίνει σύσκεψη, ώστε κάποιες από τις βελτιώσεις αυτές να εφαρμοστούν.

Αναφερόμενος στο άλλο τμήμα - καρμανιόλα, αυτό της Κορίνθου - Πάτρας, ο υπουργός δήλωσε ότι παρότι εκκρεμεί διαγωνισμός από το 2002 δεν υπάρχει ακόμη ούτε καν οριστική αναγνωριστική μελέτη! Απαντώντας σε άλλη ερώτηση, δήλωσε ότι ουδεμία περίπτωση υπάρχει επαναφοράς του θέματος της περιβόητης ζεύξης του Μαλιακού.

Ο Γ. Σουφλιάς δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι από προχτές άρχισε να ισχύει ο νέος νόμος για την ανάθεση των δημοσίων έργων, ο οποίος, όπως είναι γνωστό, ορίζει άλλους κανόνες για το νέο «μεγάλο φαγοπότι» που αναμένεται να στρωθεί το επόμενο διάστημα. Οπως ανέφερε, μέσα στο επόμενο διάστημα με το νέο νόμο θα δημοπρατηθούν έργα συνολικού προϋπολογισμού 2,6 δισ. ευρώ, τα περισσότερα από τα οποία αφορούν 13 τμήματα της Εγνατίας με συνολικό προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ