ICON |
«Σκοπός μας είναι να φύγουν από το πεζοδρόμιο και να μπουν στο Πανεπιστήμιο, να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους. Είναι μια προσπάθεια που ενισχύθηκε από μελέτες που δείχνουν ότι οι άνθρωποι που ασχολούνται με την εκπαίδευση είναι πιο εύκολο να μείνουν μακριά από τα ναρκωτικά. Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική δομή έχει σαν στόχο την επανασύνδεση των εφήβων με τη σχολική εκπαίδευση και προέκυψε από την αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος να ενταχθούν σ' αυτό έφηβοι χρήστες», επισήμανε ο Παναγιώτης Κουτρουβίδης, υπεύθυνος του Μεταβατικού Σχολείου «Στροφή», κατά τη διάρκεια της χτεσινής συνέντευξης Τύπου που δόθηκε με αφορμή τις σημαντικές επιτυχίες των μαθητών του Μεταβατικού Σχολείου.
Η επιτυχία του Μεταβατικού Σχολείου κορυφώθηκε τη σχολική χρονιά 2003 - 2004, καθώς 22 μαθητές πέτυχαν σε προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις (επιτυχία 100%), ενώ 3 μαθητές κατάφεραν να περάσουν σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ της προτίμησής τους. Από το 1998 έχουν φοιτήσει 141 μαθητές με ποσοστό επιτυχίας από 85% μέχρι 100%. Οι 130 μαθητές πέτυχαν σε προαγωγικές - απολυτήριες εξετάσεις και 15 απ' αυτούς φοιτούν σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Τη φετινή σχολική χρονιά φοιτούν 55 μαθητές και αναμένεται να φτάσουν τους 70.
Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αυτής της επιτυχίας ο Αχιλλέας, 22 ετών μαθητής του Μεταβατικού Σχολείου, ο οποίος πέρασε στη σχολή επιλογής του στο ΤΕΙ Καβάλας. «Ενας άνθρωπος μπορεί να μείνει και να διατηρηθεί καθαρός μέσα από τη μόρφωση. Η γνώση είναι δυνατό όπλο. Είναι πολύ σημαντικό ότι ήρθα στο σχολείο μετά από αποχή 4 ετών και έπρεπε να ξαναδιαβάσω μαθηματικά και φυσική. Ηταν δύσκολα. Μέσα από αυτό το σχολείο βοηθήθηκα. Ο χώρος είναι φιλόξενος, οι καθηγητές μας πρόσεξαν. Σε κάποιο άλλο, δημόσιο σχολείο δε θα μπορούσα να πετύχω το στόχο μου», είπε.
Για να συμπληρώσει ο Π. Κουτρουβίδης: «Η καθημερινότητα των μαθητών στο Μεταβατικό Σχολείο εμπνέεται από τις αξίες της αλληλοβοήθειας, της συμμετοχής και της καλλιέργειας διαπροσωπικών σχέσεων. Το υπουργείο Παιδείας πρέπει να επανεξετάσει το νομοσχέδιο των μετεγγραφών, όπου καταργείται σχετική ρύθμιση για τους πρώην χρήστες. Ενα παιδί που περνάει σε κάποια πόλη της περιφέρειας, πώς θα παρακολουθεί το θεραπευτικό πρόγραμμα»;
Στο Σχολείο λειτουργούν τα εξής τμήματα: