Πέμπτη 5 Μάη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Ο βρώμικος ρόλος των χορηγών

Το τι ακριβώς σημαίνει εμπορευματοποίηση στον αθλητισμό καθώς και τις συνέπειές του αποκαλύπτει με ανάγλυφο τρόπο ένα περιστατικό που αφορά στα παπούτσια που θα φορούν οι διεθνείς ποδοσφαιριστές της Εθνικής Γερμανίας στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 2006.

Ο προπονητής της ομάδας, πρώην διεθνής επιθετικός Γιούργκεν Κλίνσμαν, με συνέντευξή του στην εφημερίδα «Sport Bild» προειδοποίησε τους διεθνείς του ότι σε περίπτωση που δε δεχτούν να φορέσουν παπούτσια «Adidas», θα παρακολουθήσουν το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2006 απ' το σπίτι τους! Διαβάστε τι ακριβώς δήλωσε: «Αν κάποιος παίκτης θέλει να διεκδικήσει νομικά το δικαίωμα να φορά τα δικά του παπούτσια, ας το πράξει. Αν δεν αποδέχεται τους όρους μας, δε θα βρίσκεται μαζί μας και θα δει τους αγώνες από την τηλεόραση».

Είναι γνωστός ο ρόλος των χορηγών στον αθλητισμό. Από την «Κόντακ» του 1896 (σ.σ. πρώτος χορηγός των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων) μέχρι την «Adidas» του 2004 με το τρικάκι των παπουτσιών του Δήμα. Μια μακρά ιστορία - όσο και βρώμικη - που έχει μετατρέψει τον αθλητισμό, με ευθύνη της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, των αθλητικών Ομοσπονδιών και των κυβερνήσεων των καπιταλιστικών κρατών, σε μια βιομηχανία θεάματος. Και είναι τόσο βρώμικη αυτή η ιστορία που μπορεί πλέον ο χορηγός να αποφασίζει ότι θα αγωνίζονται μόνο αθλητές που θα φορούν τα προϊόντα του. Να αποφασίζει ποιος αθλητής θα «σπάσει» το ρεκόρ (σ.σ. με όποιον τρόπο κι αν έρθει αυτό) ανάλογα με το χορηγό που ανήκει...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ