Κυριακή 28 Μάη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Ατζέντα Εκδηλώσεων
«Δεσμοί» γλυπτικής

«Μηχανική του χρόνου»
«Μηχανική του χρόνου»
«Δεσμός» ονομάζεται η έκθεση γλυπτικής του προέδρου του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας και γλύπτη, Μιχάλη Παπαδάκη, που παρουσιάζεται αυτές τις μέρες στο εργαστήριο του καλλιτέχνη (Ι. Δροσοπούλου 133). Πρόκειται για μία εικαστική μελέτη πάνω στη δομή της ύλης και τις έννοιες του χώρου και του χρόνου. Η ιδέα στηρίζεται στην πιο απλή τρισδιάστατη φόρμα, το κανονικό τετράεδρο και αναπτύσσεται στη βάση της αντιθετικής σχέσης με τον εαυτό του. Η ενότητα των έργων που εκτίθενται αναζητά τη γεωμετρία του μικρόκοσμου και του μακρόκοσμου, μέσα στην οποία εντάσσεται και η έννοια του χρόνου.

Ο «Δεσμός» είναι μια σειρά έργων, που ξεκίνησε το Μάη του 1997 και μέχρι τώρα αποτελείται από τρία γλυπτά, σχέδια και κομπιούτερ γκράφικς - προσομοιώσεις. Είναι μία δουλιά σε εξέλιξη. Με άλλα λόγια, αποτελεί μια φάση ενός εικαστικού γεγονότος που εκτίθεται μέσα στο εργαστήριο του καλλιτέχνη, όπου πραγματοποιείται και όχι σε κάποιον άλλο ουδέτερο χώρο, προκειμένου να βοηθηθεί ο θεατής να συλλάβει και να κατανοήσει τον τρόπο σκέψης και δράσης που ακολουθεί ο δημιουργός, μέχρι να φτάσει στο επιθυμητό τελικό αποτέλεσμα.

Οπως μας λέει ο Μιχάλης Παπαδάκης «Το έργο "Κορίτσι με τόπι" (1987), ήταν η αρχή της προσπάθειας να δω τα δομικά στοιχεία που εκφράζουν την αυτοκίνηση. Προχωρώντας από το ένα έργο στο άλλο και βάζοντας τα στοιχεία της αυτοεξέλιξης, έφτασα στην έννοια της αντανάκλασης. Είναι μια ιδιότητα της ύλης που συνδέεται με την αυτοεξέλιξη και με τις δομές που φτιάχνει μέσα σ' αυτή τη διαδικασία».

Η δουλιά, συνεχίστηκε με μία σειρά σχέδια με θέμα «Μπροστά στον καθρέφτη», δηλαδή, πολλαπλές αντανακλάσεις που παραπέμπουν σε μια διαδικασία αυτοανάλυσης του πράγματος.

«Εφτασα στην έννοια ενός χώρου, ο οποίος από κάθε του πλευρά αντανακλάται στην άλλη. Δηλαδή, ένας κύβος που εσωτερικά καλύπτεται από καθρέφτες και που το πράγμα χάνεται μέσα στην αέναη αντανάκλαση. Μελετώντας αυτές τις δομές, εμφανίστηκαν τρίγωνα. Δουλεύοντας με δύο τρίγωνα σε δύο διαστάσεις, άρχισα να κάνω μεταφορά στα τετράεδρα. Ενα τετράεδρο στην καθρεπτική και συμμετρική με τον εαυτό του σχέση, παράγει έναν κύβο. Οταν θεωρήσουμε αυτή τη σχέση σαν δυναμική σχέση, δημιουργείται μια περιστροφική κίνηση, που οι εξωτερικές ακμές (ή δυναμικά πεδία), τείνουν να καταλάβουν την περιφέρεια μιας σφαίρας».

Αυτές τις γενικές ιδέες που αναφέρονταν σε μια γενική μορφή, ο Μ. Παπαδάκης τις αναζήτησε στον μικρόκοσμο, προσπαθώντας να προσδιορίσει τη στιγμή ή το σημείο. Οσον αφορά στο ζήτημα επιστήμης - τέχνης, ο Μ. Παπαδάκης μας λέει: «Το ζήτημα επιστήμης - τέχνης ιστορικά είναι ένα αίτημα που ορίζεται από την εποχή του Πλάτωνα. Σήμερα το ανάγουν σε σχέση: τεχνολογίας - τέχνης. Πιστεύω, ότι είναι θέμα εννοιών που ασχολείται η τέχνη και η επιστήμη».

Η έκθεση εντάσσεται στο πλαίσιο των παρουσιάσεων με τον τίτλο «Οπως στο Εργαστήριο». Παρουσιάζει δηλαδή τη διαδικασία της καλλιτεχνικής δημιουργίας, εκθέτοντας σχέδια και σκέψεις, που ο καλλιτέχνης κρατά για τον εαυτό του και δύσκολα βγάζει «προς τα έξω». Η έκθεση θα είναι ανοιχτή κάθε Παρασκευή (6μμ-10μμ), Σάββατο και Κυριακή (11πμ-10μμ), έως τις 4 του Ιούνη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ