Τρίτη 19 Ιούλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Μια «λαιμητόμος» στην καρδιά της πόλης!

Κυβέρνηση, ΟΣΕ και τοπικές δημοτικές και νομαρχιακές αρχές αδιαφορούν πλήρως για το πρόβλημα της διέλευσης των γραμμών από το κέντρο της πόλης που προκαλεί θανατηφόρα δυστυχήματα και αποκλείει ολόκληρες συνοικίες

Σε διασταυρώσεις «θανάτου» έχουν μετατραπεί οι αφύλακτες διαβάσεις από όπου περνούν «γραμμές» του ΟΣΕ σε όλη τη χώρα...

ICON

Σε διασταυρώσεις «θανάτου» έχουν μετατραπεί οι αφύλακτες διαβάσεις από όπου περνούν «γραμμές» του ΟΣΕ σε όλη τη χώρα...
Στη Λάρισα, θα βρίσκεται αύριο ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλης Λιάπης. Η επίσκεψή του στη θεσσαλική πόλη (όπου θα πραγματοποιηθούν και συσκέψεις μεταξύ των οποίων και για τις «γραμμές» του ΟΣΕ), είναι και η αφορμή για να 'ρθει στο προσκήνιο το τεράστιο πρόβλημα της διέλευσης των σιδηροδρομικών «γραμμών» από το κέντρο της πόλης που στοίχισε πολλές ανθρώπινες ζωές καθώς και οι πολιτικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων - και της σημερινής - που αρνούνται πεισματικά να δώσουν λύση.

Ετσι, οι σιδηροδρομικές γραμμές του ΟΣΕ για τους Λαρισαίους και για όλους όσοι διέρχονται απ' αυτές εξακολουθούν να αποτελούν «κίνδυνο - θάνατο». Τον περασμένο Μάη, μία ακόμα τραγωδία γράφτηκε στις ράγες, με θύμα ένα τρίχρονο αγοράκι που παρασύρθηκε και τραυματίστηκε θανάσιμα από τρένο, ενώ σε απόσταση λίγων μέτρων από το σημείο του τραγικού δυστυχήματος, το Φλεβάρη του 2004 είχε ξεκληριστεί μια οικογένεια - σκοτώθηκαν μια 38χρονη μάνα με τα δυο της παιδιά, ενώ το τρίτο παιδί της τραυματίστηκε σοβαρά - όταν το αυτοκίνητο που επέβαινε εμβολίστηκε από τρένο. Τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα ήρθαν να προστεθούν σε πολλά άλλα που συνέβησαν παλιότερα, με αποτέλεσμα το τρένο ν' αποτελεί για τη Λάρισα έναν από τους μεγαλύτερους κινδύνους για τη ζωή των κατοίκων της.

Σε αυτό το σημείο, έχασαν τη ζωή τους η Μαρία Καρβουνιάρη και οι κόρες της το Φλεβάρη του 2004

Eurokinissi

Σε αυτό το σημείο, έχασαν τη ζωή τους η Μαρία Καρβουνιάρη και οι κόρες της το Φλεβάρη του 2004
Οι δύο γραμμές του ΟΣΕ (η μία Αθήνα - Θεσσαλονίκη και η άλλη Λάρισα - Βόλος) περνούν από το κέντρο της πόλης, κόβοντάς την, κυριολεκτικά, στη μέση κι εμποδίζοντας τους κατοίκους συνοικιών να κατεβαίνουν στο κέντρο. Μέσα στην πόλη υπάρχουν επτά διαβάσεις - τρεις με φύλακες και τέσσερις με αυτόματες μπάρες - και πολλές ακόμη αφύλακτες, ενώ ένα μεγάλο μέρος της σιδηροδρομικής γραμμής είναι χωρίς περίφραξη.

Επί δημαρχίας του αείμνηστου Αριστείδη Λαμπρούλη προωθούνταν το αίτημα για υπογείωση των γραμμών εντός της πόλης, καθώς η Λάρισα επεκτεινόταν γρήγορα εκατέρωθεν των γραμμών. Τότε είχαν γίνει και λαϊκές κινητοποιήσεις, καθώς η λογική και η πρακτική της τότε Δημοτικής Αρχής ήταν η αγωνιστική διεκδίκηση των λαϊκών αιτημάτων. Εχουν, ακόμα, προταθεί ως οριστικές λύσεις του προβλήματος η μετακίνηση του σιδηροδρομικού σταθμού και των γραμμών έξω από την πόλη και η κατασκευή υπόγειων και υπέργειων διαβάσεων για τη γρήγορη και ασφαλή διέλευση αυτοκινήτων και ανθρώπων. Ως άμεσο μέτρο έχει απαιτηθεί η περίφραξη των γραμμών στα διαστήματα ανάμεσα στις διαβάσεις και η φύλαξη - με φύλακες, ή με μπάρες - των αφύλακτων διαβάσεων.

Εγκληματική αδιαφορία

Ομως, ο ΟΣΕ απορρίπτει τα αιτήματα των κατοίκων, επικαλούμενος το οικονομικό κόστος των λύσεων που προτείνονται. Το μόνο που κάνει, κάθε φορά που έχουμε ένα δυστύχημα στις ράγες, είναι να περιφράσσει κάποιες αφύλακτες διαβάσεις, εμποδίζοντας εντελώς τη διέλευση κατοίκων των συνοικιών προς το κέντρο της πόλης. Με αποτέλεσμα, βέβαια, όπως είναι φυσικό, σε μικρό χρονικό διάστημα οι φράκτες να πέφτουν, καθώς οι κάτοικοι των συνοικιών δεν μπορούν να παραμένουν εσαεί αποκλεισμένοι.

Οι δημοτικές Αρχές, που αναδείχτηκαν μετά τη δημαρχία Λαμπρούλη - πρόσκεινται στο ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ - και παρά το γεγονός ότι τα δυστυχήματα στις γραμμές αυξάνονται, αδιαφόρησαν γι' αυτό το πρόβλημα και δεν κινητοποιήθηκαν - ούτε, βέβαια, κινητοποίησαν τους κατοίκους - για την επίλυσή του. Κάθε φορά που γίνεται ένα δυστύχημα, αρκούνται μόνο σε μερικά λόγια παρηγοριάς στους συγγενείς των θυμάτων και σε φραστικές «απειλές διαμαρτυρίας» για την αδιαφορία των αρμοδίων.

Και, βεβαίως, ο ΟΣΕ και οι κυβερνώντες εξακολουθούν να αδιαφορούν για το αίμα που χύνεται, προκαλώντας, μάλιστα, με διάφορες ανακοινώσεις του τύπου «προτεραιότητα έχει το τρένο κι εμείς δεν έχουμε καμία ευθύνη»!

Αντίθετα, κάνουν ό,τι μπορούν - και ξοδεύουν πολλά χρήματα - για το λεγόμενο «εκσυγχρονισμό» του ΟΣΕ, ώστε να περάσει πιο κερδοφόρος στους ιδιώτες. Είναι χαρακτηριστικό ότι λίγο πριν πέσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, τη Λάρισα επισκέφτηκε - ακολουθούμενος από πολλά κυβερνητικά στελέχη - ο τότε πρωθυπουργός Κ. Σημίτης, ο οποίος και μίλησε γι' αυτόν τον περιβόητο «εκσυγχρονισμό» που θα καταστήσει τον ΟΣΕ «περιζήτητο»!

Ομως, αν και προκλήθηκε από τοπικούς παράγοντες δεν αποδέχτηκε - ούτε καν συζήτησε - τις προτάσεις για την επίλυση του προβλήματος που δημιουργεί η διέλευση των σιδηροδρομικών γραμμών από το κέντρο της πόλης. Τότε οι εκπρόσωποι της Νομαρχιακής και Δημοτικής Αρχής είχαν διαμαρτυρηθεί για την αδιαφορία του Κ. Σημίτη και είχαν ισχυριστεί ότι αν ερχόταν η ΝΔ στην κυβέρνηση, θα ενδιαφερόταν και θα προωθούσε τις λύσεις που απαιτούνται.

Η ΝΔ ήρθε, αλλά και σ' αυτό το θέμα κάνει ακριβώς ό,τι έκανε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, χωρίς τώρα να διαμαρτύρονται ο νομάρχης και ο δήμαρχος που είναι «νεοδημοκράτες».

Το ΚΚΕ

Το ΚΚΕ έχει, πολλές φορές, ασχοληθεί με το πρόβλημα και βουλευτές του έχουν καταθέσει σωρεία αναφορών και Ερωτήσεων στη Βουλή. Με αφορμή το δυστύχημα που έγινε τον περασμένο Μάη, ο βουλευτής του ΚΚΕ Τ. Τσιόγκας, επανέφερε το θέμα, καταθέτοντας Επίκαιρη Ερώτηση, στην οποία ανέδειξε τις εγκληματικές ευθύνες των κυβερνήσεων και του ΟΣΕ για τα συχνά θανατηφόρα ατυχήματα στις σιδηροδρομικές γραμμές, που διέρχονται από την πόλη και ζήτησε τη λήψη μέτρων για την οριστική λύση του προβλήματος. Ανάλογες παρεμβάσεις κάνουν συνεχώς το Εργατικό Κέντρο Λάρισας, η δημοτική παράταξη «Δημοτική Συνεργασία» κι άλλοι φορείς της περιοχής, χωρίς μέχρι τώρα όμως να έχουν εισακουστεί...


Ελένη ΤΖΗΚΑ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ